A négynapos hétvége miatt többet költünk húsvétra

A tavalyinál nagyobb forgalomra számítanak a kereskedők a húsvéti időszakban, az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot az idén - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az M1 aktuális csatornán pénteken. 

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főtitkár szerint a négynapos ünnep miatt is emelkedik idén a fogyasztás, várhatóan szombaton is hosszú sorok lesznek, mert nyitva tartanak az üzletek.

Vámos György szerint csendesebb január és február után húsvét körül az iparcikkek forgalma is megugrik, például a játékforgalom 20 százaléka a húsvéti időszakhoz kötődik. Emellett a szezonális hatások is megjelennek, nő a kertészkedéshez, a lakásfelújításokhoz, a tavaszi ruhatárhoz, a szabadidős tevékenységekhez köthető termékek forgalma - fejtette ki Vámos György. Hozzátette: az elmúlt évek tapasztalatai alapján az iparcikkeknél is legalább 50 milliárd forintos többlet várható.

A Központi Statisztikai Hivatal pénteki közleménye szerint egyébként a legtöbbet alkoholra és sonkára költünk húsvétkor. Az egy főre jutó átlagos élelmiszer-kiadás az ünnepek alatt 22 102 forint, több, mint a korábbi hónapokban, különösen, ami a szezonális élelmiszerekre (sonka, tojás, édesség) kiadott pénzt illeti:

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo