Akadály vagy lehetőség, ha több generáció dolgozik egy munkahelyen?

A munkahelyi környezet egyre sokszínűbbé válik azáltal, hogy több generáció dolgozik együtt egy helyen. Bár az eltérő értékrendek és kommunikációs igények kihívásokat jelenthetnek, egyben lehetőséget is kínálnak az innovációra és a szervezeti fejlődésre. A munkáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogyan hat a generációk közötti együttműködés a szervezeti kultúrára, a hatékonyságra és a munkavállalói elégedettségre. A vállalatok már a toborzási folyamat során is törekednek a generációs sokszínűség megteremtésére. A munkavállalók többsége szintén hisz a többgenerációs modell előnyeiben, ugyanakkor a hatékony és gördülékeny együttműködés érdekében elengedhetetlen a felmerülő kihívások tudatos kezelése – derül ki a Jobtain HR Szolgáltató partnerei és kölcsönzött munkavállalói körében végzett generációs kutatásából.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Munkahely, mint generációk közötti közösségi tér

A munkahelyek ma már nem csupán a feladatok elvégzésének színterei, hanem olyan közösségek is, ahol különböző életkorú, hátterű és gondolkodásmódú emberek találkoznak.

„Szinte minden munkahelyre jellemző, hogy a Baby Boomerek, valamint az X, Y és Z generáció tagjai együtt dolgoznak – gyakran ugyanazon a projekten, ugyanabban a csapatban. Ezt legújabb kutatásunk is megerősítette: a megkérdezett munkavállalók több mint egyharmada folyamatosan, közel felük gyakran, míg mintegy 16 százalékuk legalább alkalmanként dolgozik együtt más generációkhoz tartozó kollégákkal” – emeli ki Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.

Hozzáteszi: a kutatás célja az volt, hogy feltérképezzék, miként élik meg a munkavállalók és a munkáltatók a generációk közötti együttműködést és az ebből fakadó kihívásokat.

Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője
Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője
Fotó: Jobtain

Négy generáció, számtalan nézőpont

A megkérdezett cégek mintegy 80 százaléka fontosnak tartja, hogy a munkahelyeken több korosztály is képviseltesse magát – még akkor is, ha minden vállalat tapasztalt már generációs különbségekből fakadó kihívásokat és ellentéteket. A munkavállalók körülbelül 13 százaléka kifejezetten nehéznek érzi, hogy más generációhoz tartozó kollégákkal kell együtt dolgoznia, ugyanakkor a többség számára ez nem jelent problémát. A munkáltatók 80 százaléka számolt be arról, hogy tapasztalt már konfliktust a generációs különbségek miatt, ennek ellenére a különböző életkorú munkavállalók együttműködését többnyire hatékonynak ítélik meg, és kiemelten fontosnak tartják a csapatmunka erősítését.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo