Generációs különbségek cikkek
Generációs kulcskérdéssé vált a fenntarthatóság – kié a felelősség?
Egyre többen látják be a fenntarthatósági kérdéskör fontosságát, de abban, hogy melyik generációnak és mekkora áldozatot kellene vállalnia a megoldás érdekében, nincsen konszenzus az egyes korosztályok között.
Generációváltás: apa és gyermeke miért ne tudna együtt dolgozni?
A generációváltás nehezen megy? Sok a sikertelen cégátadás, ha a céget átvevő történetesen a cégátadó gyermeke? A családi vállalkozások többsége természetesen arra törekszik, hogy a majdani örökösök vigyék tovább az apa (szülők) által létrehozott értéket. Miért tudnak és miért nem tudnak együtt dolgozni a cégátadók és a cégátvevők? A cégöröklés és a vagyon biztonságba helyezésének legfontosabb tennivalója mellett többek között erre a kérdésre is választ adnak az előadók a Piac & Profit – BKIK harmadszorra megrendezendő Generációváltás a cégben című konferencián.
A családban marad?
Sok ezer magyar családi vállalkozás vezetője keresi most az utódját, de mit kell tudnia az új főnöknek? Fel lehet készülni egyáltalán a cégvezetésre? Erről kérdeztük szakértőinket, Bagdi Lajos adószakértőt és Vámosi Róbert ügyvédet.
Nők és befektetés Japánban
A japán nők továbbra is sokkal alacsonyabb arányban fektetnek be, mint a férfiak. Ám a Fidelity Befektetési Oktatási Intézet felméréseinek kilencéves eredményei a japán munkavállalók körében reményt keltő jeleit tárják fel a fokozatos változásnak.
Tényleg ilyen nehéz eset az Y generáció?
Átlagosan kétévente váltanak munkahelyet, nem kifejezetten lojálisak, viszont elképesztő a tudásvágyuk: ez az Y generáció, akik nem sok pozitív megítélést kaptak az elmúlt évek során. A generáció tagjairól az az alapvető feltételezés, hogy nem elég kitartók, és nem kifejezetten megbízhatóak. De vajon tényleg ennyire nehéz eset az Y generáció?
Inspiráció kell a Z generációnak, nem babzsákfotel
Manapság az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a kommunikációs és HR-szakemberek szembesülnek, hogy milyen módon szólítsák meg a felnövekvő generációt. Trunk Tamás Z generációs szakértő nemcsak könyvében, hanem a TEDxBudapestMetropolitanUniversity konferencián tartott beszédében is körüljárta a Z generáció és a márkák kapcsolatát.
A főnök miatt csapják be az ajtót maguk mögött a fiatalok
Miért nem elítélendő (vagy igen), ha egy Y vagy Z generációs munkavállaló megkérdezi a főnökét, hogy mennyi social media idő megengedett munkaidőben? Hogyan motiváljunk egy csökkent figyelemküszöbbel bíró huszonéves munkavállalót?
Kilenc gondolat az Y-generációsokról, amit érdemes rendbetenni
Mi a fene van a mai fiatalokkal? Sok munkáltató szembesül azzal, hogy az Y-generáció - látszólag – egyik pillanatról a másikra hajlamos felpattanni az asztaltól. De ez csak látszólag van így, mert ha megértjük miben különböznek ők a korábbi generációktól, akkor lesz eszközünk a motivációjukra is.
Felméry Krisztina: környezettudatos lesz a jövő munkahelye
Hogyan látják a munka világát az Y-generáció képviselői, a jövő és a generációs kihívások tükrében? A digitális kor gyermekével, Felméry Krisztinával, a Tata Consultancy Services egyetemi kapcsolatokért és munkáltatói márkaépítésért felelős munkatársával, valamint a Zukunft Personal Hungary Y generációs előadójával beszélgettünk fejlődésről, lehetőségekről és a mindehhez nélkülözhetetlen nyitottságról.
Kulcs a vezetőknek az újgenerációs kihívásokhoz
Hibát követünk el, ha az egy generációhoz tartozókat bedobozoljuk, de ne becsüljük le a különféle életkorú munkatársak változó igényeinek fontosságát - szakértőnk, Róbert Nóra a LifeTraining Központ trénere, aki cikksorozata második részében az újgenerációs kihívásokhoz ad kulcsot a cégvezetőknek.
Generációs kihívások - mi ez a hype a generációkkal?
Régen is voltak generációk, akkor mi ez a hype most a generációs különbségek körül? Bár ne becsüljük alá a különböző korosztályhoz tartozó munkatársak változó igényeit, azonban hiba lenne egy-egy generációhoz tartozókat bedobozolnunk, ráhúzva az egységes jellemzőket – figyelmeztet szakértőnk, Róbert Nóra a LifeTraining Központ trénere cikksorozata első részében.
Fókuszban a harmincasok
Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről.