A cégek egyetértenek abban is, hogy az eltérő generációk más-más elvárásokat támasztanak a munkakörnyezettel szemben. Az életkori sajátosságokból fakadó kommunikációs nehézségeket a vállalatok több mint fele tapasztalta már, és a munkavállalók többsége is úgy véli, hogy a különböző generációkat eltérő kommunikációs csatornákon keresztül lehet csak hatékonyan megszólítani.
Amikor a generációs különbségek előnnyé válnak
A kihívások ellenére mind a munkáltatói mind a munkavállalói felmérés eredményei egyértelműen alátámasztották, hogy a különböző életkorú munkavállalók valóban tanulnak egymástól a munkahelyen. Sőt, a munkavállalók közel 63 százalékának van olyan kollégája a cégénél, akitől rendszeresen tanul. Mindezeknek kiemelt jelentősége van a sikeres és gördülékeny csapatmunkában. A munkavállalók több mint fele érzi úgy, hogy a generációs különbségek inkább javítják, mint nehezítik a közös munkát. A dolgozók mintegy háromnegyede szerint a különböző generációk tagjai más-más módon közelítik meg a problémamegoldást és ez kifejezetten hozzájárul az egymás iránti tisztelet, elfogadás, megértés, tudásátadás elmélyítéséhez a mindennapi munkavégzés során.
„A vállalatok ma már pontosan látják, hogy a generációs különbségek nem akadályt, hanem értékes lehetőséget jelentenek – feltéve, ha tudatosan és megfelelően kezelik őket. A folyamatosan változó, sokszor kiszámíthatatlan világ kihívásaira csak közös erővel lehet hatékony választ adni. Az együttműködés és a siker kulcsa azonban az egyéni elköteleződés is, amelyet a cégeknek nap mint nap erősíteni kell a munkavállalóikban. A Jobtain is elkötelezett amellett, hogy elősegítse a különböző generációk közötti párbeszédet és tudásmegosztást. Egy olyan munkahelyi kultúrában hiszünk, ahol minden korosztály értéket képvisel, és hozzájárul a közös sikerekhez” – összegez a Jobtain ügyvezetője.