Piac&Profit cikkei
Piac&Profit cikkei
Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői
Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.
Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.
Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig
Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.
Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást
A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.
A sikeres tranzakciók titka
KPMG-felmérés a tranzakciók okairól és a siker összetevőiről.
Lenyomja-e az inflációt az erős forint?
A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az infláció az év hátralevő részében már – ha lassan is –, de csökken. A május eleji sávszélesítést követően igen erőssé vált forint ősztől már inkább kissé gyengül, de ezt nagy ingadozások kísérik. A gazdasági növekedés nemzetközi összehasonlításban gyors, de a tavalyinál kisebb lesz, a külső és belső egyensúly romlani fog.
Összeomolhat a gabonapiac
Folyamatosan csökkenő árakkal jelzi a tőzsde, hogy könnyen nagy baj lehet az idei gabonaértékesítésekkel.
Internet és politika
A jövőre még nem, de a 2006-os országgyűlési választáson már komoly szerephez juthat az internet. Ez volt az egyik legfontosabb megállapítása a Dotkom Internet Consulting június 27-ei rendezvényének, melyen Magyar Bálint, az SZDSZ országgyűlési képviselője, Simon Gábor, az MSZP választmányának elnökhelyettese, Sükösd Miklós politológus és Vadász Gábor, a Dotkom Internet Consulting tanácsadója beszélgettek a politika és az internet kapcsolatáról.
Bátran használja fizetőkártyáját külföldi út során
A nyári idegenforgalmi szezon beköszöntével honfitársaink közül sokan mennek külföldre nyaralni. Előbb-utóbb mindannyiuknak el kell dönteniük, mennyi pénzt és milyen valutában vigyenek magukkal a vakációra, és hol kössenek biztosítást. Radu Obreját, a Magyarországon eddig több mint másfélmillió fizetési kártyát kibocsátó Visa International CEMEA-régiójának elnökhelyettesét arról kérdeztük, milyen előnyöket kínálnak a fizetőkártyák a külföldi út során.
Sávszélesítés és devizaliberalizáció
A GKI Gazdaságkutató Rt. elemzést készített a sávszélesítés és devizaliberalizáció 2002. végéig várható hatásairól.
Önkormányzatok az interneten
Az internetes megjelenés egyre inkább fontossá válik az önkormányzatok világában is. A faluházak országos elterjedésével a legkisebb települések is az internetes elérhetőség lehetőségéhez jutnak; így nem is meglepő, hogy már sok falu és város rendelkezik saját honlappal. Ma ezek egyelőre leginkább reprezentációs és információadási feladatokat töltenek be.
Magyar beszállítási lehetőségek Japánba
A japán–magyar kapcsolatokról, ezen belül a magyar beszállítók lehetőségeiről szervezett konferenciát a napokban Budapesten az ITD Hungary és a Jetro Japán Külkereskedelmi Szervezet közösen.
Nőtt az életszínvonalukkal elégedettek aránya
Kelet-közép-európai felmérés a családok gazdasági helyzetének megítéléséről.
Döntéshozatali folyamatok a különböző kormányokban
A Piac és Profit off-line és on-line még soha nem merészkedett a napi belpolitika játszóterére – úgy érezzük, nem ez a feladatunk –, ám az üzleti élet szereplői szemszögéből természetesen folyamatosan elemezzük, hogy az egyes kormányzati döntések milyen hatással vannak a vállalkozások életére. Ez a cikkünk most azt kísérli meg összegyűjteni, hogy mi jellemezte a döntéshozatali folyamatokat a különböző magyar kormányokban. Az Orbán-kormány értékelését – legalábbis alaposabban – hagyjuk az utókorra.
A Voxline képviseli Magyarországon a mobil reklám világszervezetét
A mobil internetes szoftvertechnológiát fejlesztő Voxline Kft. június 21-én bejelentette, hogy a mobil reklám világszövetsége, a Wireless Advertising Association (WAA) felkérte a nemzetközi szervezet hivatalos magyarországi képviseletének ellátására.
Kritikus attitűd - vándorbottal és számoszlopokkal.
Valószínűleg tudatosan rendezte a Magyar Közgazdasági Társaság idei összejövetelét a "sikervárosként" emlegetett - többek között az IBM üzemének is helyet adó - Székesfehérváron. "A Tudás, Képzés, Mobilitás - Siker" avagy "A nemzetgazdasági teljesítmény optimalizálásának humán feltételei" címet viselő rendezvény első látszatra mintha a tudásalapú társadalom gazdasági kihívásainak áttekintését tűzte volna zászlajára. De a hat szekció előadóiban a megszabott kereteket áttörő problémaérzékenység munkált, ami a rendezvény előnyére vált.
Költségmegtakarítás a létesítménygazdálkodásban
A vállalatok többsége csak üzemeltetési szinten foglalkozik saját létesítményeivel, és kevesen ismerik fel, hogy az átfogó létesítménygazdálkodás jelentős költségmegtakarítást jelenthet a cég számára. Pedig akár 25-30 százalékos költségcsökkentés is elérhető, ha a létesítménygazdálkodás (Facility Management – FM) a vállalati stratégia és az általános üzletmenet szerves részévé válik – hangzott el a KPMG és az Oracle közös ügyfél-szemináriumán. A hatékonyság egyik alapfeltétele a megfelelő informatikai támogatottság, ezért a szakértők hamarosan olyan megoldással kívánnak megjelenni a piacon, amelynek segítségével összehangolhatók a létesítménygazdálkodásban már ma is használt szoftverelemek, így ténylegesen átfogó és egységes rendszerben lesznek irányíthatóak a folyamatok.
Gyorsjelentés a bankszektor 2001. I. negyedévi teljesítményéről
Az első három hónap azt mutatja, hogy lassabb ütemben bár, de folytatódik a banki mérlegszerkezetek restruktúrálódása. 2001. első negyedévében az ügyfélkövetelések dinamikája változatlanul erős, ez azért is figyelemre méltó, mert az év első három hónapja hagyományosan nem a legintenzívebb időszak a vállalati bankszolgáltatások tekintetében. Ugyanakkor a szektor összesen mérlegfőösszeg az év végéhez képest csak kismértékben növekedett (reálértéken valójában csökkent), de az elmúlt év első negyedévéhez viszonyítva sem nőtt.
Az Index a Prímpostára építve újította meg levelezőrendszerét
Az Index.hu és a Prím Média stratégiai szövetségre lépett az ingyenes levelezőrendszer szolgáltatás terén. Ennek alapján az Index megújuló elektronikus levelezőrendszerének háttérprogramja a Prímposta – a Prím Online ingyenes levelezőrendszere lett. A két cég közös fejlesztésre is szövetkezett: az Index és a Prím egymást immár stratégiai partnernek tekintve a jövőben közösen teszik egyre „gazdagabbá" ezt a levelezőrendszert.
Rengeteg vevő gyakran vásárol önálló boltokban
Az önálló kis boltok tartják piaci pozíciójukat. Idén az első negyedévben ugyanis 35 százalékkal részesedtek a háztartások beszerzéseiből a napi fogyasztási cikkeknél. Ez az arány ugyanakkora, mint tavaly az első három hónapban. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege. Ugyanakkor figyelmeztető jel, hogy a vásárlási szokások átalakulása hátrányos a kis boltok számára. Forgalmukból ugyanis átlagon felül részesednek azok a háztartások, amelyek keveset vagy közepesen költenek élelmiszerre és háztartási vegyi árura.
Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában
Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.
IT Randevú 2001 – informatikai konferencia Tihanyban
A jelenleginél nagyobb szerepet kell kapnia a közigazgatásban az információs társadalomra való felkészülésnek, ezért a jövőben mindenképpen szükség lenne egy önálló informatikai minisztérium felállítására – jelentette ki Molnár Gyula hétfőn, Tihanyban az IT Randevú 2001 elnevezésű informatikai konferencián.
Aki ismeri a piacát, jobb üzleti döntéseket hoz
A piackutatás adja az egyetlen hiteles visszajelzést a piaci versenyben működő vállalkozások számára arról, hogy mennyire sikeresek a termékeik vagy szolgáltatásaik – mondta Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója a Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában tartott előadásában. Mivel a találkozás a Szeged Expo egyik kísérő rendezvénye volt, az egész dél-alföldi régióból eljöttek a néhány nagy cégen kívül a kis- és középvállalkozások képviselői is. A piaci adatok feltárásának módszereiről, a jobb marketing döntésekhez való felhasználásuk lehetőségei iránt élénk érdeklődés nyilvánult meg.
Étkezési szokások új trendjei
A marhahúst sokkal kevesebben kedvelik, és átlagosan csak fele olyan gyakran fogyasztják, mint két évvel ezelőtt. (Alighanem szerepet játszik ebben a kerge-marha kórral kapcsolatos félelem.) A sertés- és különösen a baromfihús megítélése viszont javult. Többek közt ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 2001” című tanulmánya. Immár tizenharmadik éve, folyamatosan nyomon követik az étkezések rendjét, fontosságát, 47 különböző ennivaló és ital kedveltségét és fogyasztásának gyakoriságát.
Konferencia a Phare pályázati alapjairól
A Phare-program pályázati alapjainak (grants) magyarországi felhasználásáról és a támogatási konstrukciókkal kapcsolatos gyakorlati kérdésekről tartott június 14-én konferenciát a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (Central Finance and Contracts Unit, CFCU). A Phare-programok adminisztrációját, pályáztatását végző CFCU képviselői mellett az eseményen előadást tartottak az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja, a Miniszterelnöki Hivatal, az FVM VÁTI Területfejlesztési Igazgatósága és az ír Shannon Development szakértői is.
A térségben Magyarország az első az információs társadalom projektek számában
Az Európai Unió keretében végzett felmérés szerint Kelet-Közép-Európában az elmúlt két évben Magyarországon indult el a legtöbb olyan projekt, amely elősegíti az információs társadalom kiépítését. Ezt a BME-UNESCO Információs Társadalom és Trendkutató Központ kétéves adatfelvétele alapján állapították meg. A nemzetközi adatgyűjtést, amelyben Magyarországot az ITTK képviselte, az uniós szervezet, az ESIS (European Survey of Information Society) irányította. Az ESIS-program lezárultával azonban a magyar kutatóközpont nem áll le az adatgyűjtéssel, hanem újabb három projektben folytatja az információs társadalom feltérképezését.
A külkereskedelmi forgalom alakulása 2001. január–április hónapban
Továbbra is élénk a külkereskedelmi forgalom növekedése – állapította meg az első negyedévi adatokat összegezve a Gazdasági Minisztérium. A márciusi megtorpanás után áprilisban ismét 19%-os export, és 21,4%-os importnövekedést regisztráltak.
A „ kinyújtott szilícium” technológia újra írja a Moore-törvényt
Az IBM áttörést jelentő módszert jelentett be, mellyel a mikrocsipek alapját jelentő szilícium megváltoztatható, és melynek révén a processzorsebesség akár 35 százalékkal is megnövelhető.
Egyre több vállalatfelvásárlás és összeolvadás Magyarországon
A GKI Gazdaságkutató Rt. és az Ernst & Young Kft. közös felmérése azt jelzi, hogy Magyarországon is erősödnek a fúziók és az összeolvadások. A 2001. január–március között készült térkép összegzi a hazai vállalkozások tapasztalatait és várakozásait.
E-szignó
Ami mögötte van – és ami előttünk áll.
Javításra szoruló céges weboldalak
Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.
Török „médiatörvény”
A török parlament ma elfogadta azt a törvényt, amely az internetes médiára ugyanazokat az előírásokat és korlátozásokat terjeszti ki, amelyek a nyomtatott sajtóra érvényesek.
Kamarai szomszédolás
Osztrák–magyar kamarai csúcs helyszíne volt a Hotel Intercontinental, május utolsó napján. Dr. Christoph Leitl úr, aki egy éve vezeti a 370 ezres – kötelező tagságú – Osztrák Gazdasági Kamarát, munkalátogatáson cserélt eszmét Parragh Lászlóval, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével, valamint Martonyi János külügy- és Matolcsy György gazdasági miniszterrel.
Új befektetési alapokat indít a Generali Alapkezelő Rt.
A Generali-Providencia Biztosító Rt. által 20 millió forintos alaptőkével megalapított Generali Alapkezelő Rt. 2001. május 16-án kézhez kapta a PSZÁF-tól (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) azt a határozatot, miszerint 2001. május 28-án három zártkörű alapot indíthat.
Hajócasco a féltett árbocosokra
Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.
Első negyedéves jelentés a Hewlett Packardtól
A Hewlett Packard amerikai számítógépgyártónak az idei első negyedévről szóló jelentésében a vártnál jóval alacsonyabb bevétel szerepel, ennek fő oka a Pitney Bowes amerikai céggel folytatott szabadalmi per.
EU: fontos az internetes biztonság
Az internet születésénél bábáskodó Vint Cerf a napokban azt nyilatkozta, hogy szerinte az Európai Uniónak az internetes bűnözés felszámolására tett javaslatai ütköznek az unióban jelenleg is érvényben levő különböző biztonsági és titkosítási szabályozásokkal.
Indul a Bank Austria Creditanstalt AG
A Bank Austria/Creditanstalt csoport egy projectteamet bízott meg a Bank Austria és a Creditanstalt jogi egyesüléséhez szükséges lépések előkészítésével, amelynek következtében létrejön a Bank Austria Creditanstalt AG. Az integráció előreláthatólag 2001. első félévében valósul meg. Az új struktúrával a BA/CA csoport két alapvető cél megvalósítására törekszik: a költségek további csökkentésére és a piaci ütőképesség növelésére fekteti a hangsúlyt. Ahogy a bank elnök vezérigazgatója Gerhard Randa mondja „Az integráció egy előremutató lépés.”
Tanúsítás a neten
A TÜV Rheinland Hungária egynapos konferenciát tartott, amelynek keretében ismertette az Európai Uniós jogharmonizáció hatását a terméktanúsításra, illetve bemutatta az újonnan alakított TÜVdotCOM vállalkozást. A rendezvényre közel 100 gyártó jött el. Úgy tűnik, a magyar termékgyártás ismét magára talál.
A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren
Budapest egy új európai metropolishoz méltó épülettel bővül. A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren, ahol 2001. május 30-án egy új iroda és üzletház alapkőletételére került sor.
Program az éves adatok összehasonlíthatóságára
A KPMG számviteli tanácsadó csoportja kidolgozta a Reclass elnevezésű programot a 2000. és a 2001. évi éves beszámolók adatainak összehasonlítására. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény ugyanis jelentős változásokat hozott az eszközök és források értékelési szabályaiban, illetve a mérleg és az eredménykimutatás szerkezetében és felépítésében. Mivel az egymást követő évek éves beszámolóinak összehasonlíthatósága az új törvényben is változatlanul követelmény, ennek biztosítása – a formai és tartalmi változások miatt – komoly kihívás elé állítja a vállalkozásokat az idén. A Reclass a formai követelményekre kínál megoldást, segítségével gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a bázisadatok átsorolása – hangsúlyozta Boros Judit senior manager, a program kidolgozója.
Egyesületet alapítottak a Magyar Internetező Nők
„Kik vagyunk – kérdez vissza Druzsbaczky Ildikó elnökhelyettes. – A Magyar Internetező Nők Egyesülete, röviden MINők alapító tagjai valamennyien rendszeres internethasználók, többségükben nők, de néhány férfi is megtalálható közöttünk. Olyan közösséget szeretnénk kialakítani – virtuálisan és a valós életben is –, amelyik az egyensúlyt képviseli a világ női és férfi szemszöge, feminin és maszkulin oldala között, de ahol a nők mutathatják meg elsősorban magukat. Ennek jegyében várjuk tagjaink sorába a férfiakat is.”
Az MKB kis- és középvállalati programja
Az MKB új kis- és középvállalati stratégiájának gyakorlati megvalósítása 2000. júniusában kezdődött. Az MKB-ban az alapvetően egymilliárd forint éves árbevétel alatti cégek tartoznak a KKV ügyfélkörbe. Közepes nagyságú cégnek tekintik a 300 millió forint árbevétel feletti cégeket.
Új márkanév Magyarországon
A nyár végére a Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt. és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesülésével létrejövő új magyar bank márkaneve HVB Hungary lesz.