Piac&Profit cikkei


Piac&Profit cikkei

Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői 

Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.

Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig 

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást 

A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.

A sikeres tranzakciók titka 

KPMG-felmérés a tranzakciók okairól és a siker összetevőiről.

Lenyomja-e az inflációt az erős forint? 

A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az infláció az év hátralevő részében már – ha lassan is –, de csökken. A május eleji sávszélesítést követően igen erőssé vált forint ősztől már inkább kissé gyengül, de ezt nagy ingadozások kísérik. A gazdasági növekedés nemzetközi összehasonlításban gyors, de a tavalyinál kisebb lesz, a külső és belső egyensúly romlani fog.

Összeomolhat a gabonapiac 

Folyamatosan csökkenő árakkal jelzi a tőzsde, hogy könnyen nagy baj lehet az idei gabonaértékesítésekkel.

Internet és politika 

A jövőre még nem, de a 2006-os országgyűlési választáson már komoly szerephez juthat az internet. Ez volt az egyik legfontosabb megállapítása a Dotkom Internet Consulting június 27-ei rendezvényének, melyen Magyar Bálint, az SZDSZ országgyűlési képviselője, Simon Gábor, az MSZP választmányának elnökhelyettese, Sükösd Miklós politológus és Vadász Gábor, a Dotkom Internet Consulting tanácsadója beszélgettek a politika és az internet kapcsolatáról.

Bátran használja fizetőkártyáját külföldi út során 

A nyári idegenforgalmi szezon beköszöntével honfitársaink közül sokan mennek külföldre nyaralni. Előbb-utóbb mindannyiuknak el kell dönteniük, mennyi pénzt és milyen valutában vigyenek magukkal a vakációra, és hol kössenek biztosítást. Radu Obreját, a Magyarországon eddig több mint másfélmillió fizetési kártyát kibocsátó Visa International CEMEA-régiójának elnökhelyettesét arról kérdeztük, milyen előnyöket kínálnak a fizetőkártyák a külföldi út során.

Sávszélesítés és devizaliberalizáció 

A GKI Gazdaságkutató Rt. elemzést készített a sávszélesítés és devizaliberalizáció 2002. végéig várható hatásairól.

Önkormányzatok az interneten 

Az internetes megjelenés egyre inkább fontossá válik az önkormányzatok világában is. A faluházak országos elterjedésével a legkisebb települések is az internetes elérhetőség lehetőségéhez jutnak; így nem is meglepő, hogy már sok falu és város rendelkezik saját honlappal. Ma ezek egyelőre leginkább reprezentációs és információadási feladatokat töltenek be.

Magyar beszállítási lehetőségek Japánba 

A japán–magyar kapcsolatokról, ezen belül a magyar beszállítók lehetőségeiről szervezett konferenciát a napokban Budapesten az ITD Hungary és a Jetro Japán Külkereskedelmi Szervezet közösen.

Nőtt az életszínvonalukkal elégedettek aránya 

Kelet-közép-európai felmérés a családok gazdasági helyzetének megítéléséről.

Döntéshozatali folyamatok a különböző kormányokban 

A Piac és Profit off-line és on-line még soha nem merészkedett a napi belpolitika játszóterére – úgy érezzük, nem ez a feladatunk –, ám az üzleti élet szereplői szemszögéből természetesen folyamatosan elemezzük, hogy az egyes kormányzati döntések milyen hatással vannak a vállalkozások életére. Ez a cikkünk most azt kísérli meg összegyűjteni, hogy mi jellemezte a döntéshozatali folyamatokat a különböző magyar kormányokban. Az Orbán-kormány értékelését – legalábbis alaposabban – hagyjuk az utókorra.

A Voxline képviseli Magyarországon a mobil reklám világszervezetét 

A mobil internetes szoftvertechnológiát fejlesztő Voxline Kft. június 21-én bejelentette, hogy a mobil reklám világszövetsége, a Wireless Advertising Association (WAA) felkérte a nemzetközi szervezet hivatalos magyarországi képviseletének ellátására.

Kritikus attitűd - vándorbottal és számoszlopokkal. 

Valószínűleg tudatosan rendezte a Magyar Közgazdasági Társaság idei összejövetelét a "sikervárosként" emlegetett - többek között az IBM üzemének is helyet adó - Székesfehérváron. "A Tudás, Képzés, Mobilitás - Siker" avagy "A nemzetgazdasági teljesítmény optimalizálásának humán feltételei" címet viselő rendezvény első látszatra mintha a tudásalapú társadalom gazdasági kihívásainak áttekintését tűzte volna zászlajára. De a hat szekció előadóiban a megszabott kereteket áttörő problémaérzékenység munkált, ami a rendezvény előnyére vált.

Költségmegtakarítás a létesítménygazdálkodásban 

A vállalatok többsége csak üzemeltetési szinten foglalkozik saját létesítményeivel, és kevesen ismerik fel, hogy az átfogó létesítménygazdálkodás jelentős költségmegtakarítást jelenthet a cég számára. Pedig akár 25-30 százalékos költségcsökkentés is elérhető, ha a létesítménygazdálkodás (Facility Management – FM) a vállalati stratégia és az általános üzletmenet szerves részévé válik – hangzott el a KPMG és az Oracle közös ügyfél-szemináriumán. A hatékonyság egyik alapfeltétele a megfelelő informatikai támogatottság, ezért a szakértők hamarosan olyan megoldással kívánnak megjelenni a piacon, amelynek segítségével összehangolhatók a létesítménygazdálkodásban már ma is használt szoftverelemek, így ténylegesen átfogó és egységes rendszerben lesznek irányíthatóak a folyamatok.

Gyorsjelentés a bankszektor 2001. I. negyedévi teljesítményéről 

Az első három hónap azt mutatja, hogy lassabb ütemben bár, de folytatódik a banki mérlegszerkezetek restruktúrálódása. 2001. első negyedévében az ügyfélkövetelések dinamikája változatlanul erős, ez azért is figyelemre méltó, mert az év első három hónapja hagyományosan nem a legintenzívebb időszak a vállalati bankszolgáltatások tekintetében. Ugyanakkor a szektor összesen mérlegfőösszeg az év végéhez képest csak kismértékben növekedett (reálértéken valójában csökkent), de az elmúlt év első negyedévéhez viszonyítva sem nőtt.

Az Index a Prímpostára építve újította meg levelezőrendszerét 

Az Index.hu és a Prím Média stratégiai szövetségre lépett az ingyenes levelezőrendszer szolgáltatás terén. Ennek alapján az Index megújuló elektronikus levelezőrendszerének háttérprogramja a Prímposta – a Prím Online ingyenes levelezőrendszere lett. A két cég közös fejlesztésre is szövetkezett: az Index és a Prím egymást immár stratégiai partnernek tekintve a jövőben közösen teszik egyre „gazdagabbá" ezt a levelezőrendszert.

Rengeteg vevő gyakran vásárol önálló boltokban 

Az önálló kis boltok tartják piaci pozíciójukat. Idén az első negyedévben ugyanis 35 százalékkal részesedtek a háztartások beszerzéseiből a napi fogyasztási cikkeknél. Ez az arány ugyanakkora, mint tavaly az első három hónapban. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege. Ugyanakkor figyelmeztető jel, hogy a vásárlási szokások átalakulása hátrányos a kis boltok számára. Forgalmukból ugyanis átlagon felül részesednek azok a háztartások, amelyek keveset vagy közepesen költenek élelmiszerre és háztartási vegyi árura.

Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában 

Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.

IT Randevú 2001 – informatikai konferencia Tihanyban 

A jelenleginél nagyobb szerepet kell kapnia a közigazgatásban az információs társadalomra való felkészülésnek, ezért a jövőben mindenképpen szükség lenne egy önálló informatikai minisztérium felállítására – jelentette ki Molnár Gyula hétfőn, Tihanyban az IT Randevú 2001 elnevezésű informatikai konferencián.

Aki ismeri a piacát, jobb üzleti döntéseket hoz 

A piackutatás adja az egyetlen hiteles visszajelzést a piaci versenyben működő vállalkozások számára arról, hogy mennyire sikeresek a termékeik vagy szolgáltatásaik – mondta Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója a Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában tartott előadásában. Mivel a találkozás a Szeged Expo egyik kísérő rendezvénye volt, az egész dél-alföldi régióból eljöttek a néhány nagy cégen kívül a kis- és középvállalkozások képviselői is. A piaci adatok feltárásának módszereiről, a jobb marketing döntésekhez való felhasználásuk lehetőségei iránt élénk érdeklődés nyilvánult meg.

Étkezési szokások új trendjei 

A marhahúst sokkal kevesebben kedvelik, és átlagosan csak fele olyan gyakran fogyasztják, mint két évvel ezelőtt. (Alighanem szerepet játszik ebben a kerge-marha kórral kapcsolatos félelem.) A sertés- és különösen a baromfihús megítélése viszont javult. Többek közt ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 2001” című tanulmánya. Immár tizenharmadik éve, folyamatosan nyomon követik az étkezések rendjét, fontosságát, 47 különböző ennivaló és ital kedveltségét és fogyasztásának gyakoriságát.

Konferencia a Phare pályázati alapjairól 

A Phare-program pályázati alapjainak (grants) magyarországi felhasználásáról és a támogatási konstrukciókkal kapcsolatos gyakorlati kérdésekről tartott június 14-én konferenciát a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (Central Finance and Contracts Unit, CFCU). A Phare-programok adminisztrációját, pályáztatását végző CFCU képviselői mellett az eseményen előadást tartottak az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja, a Miniszterelnöki Hivatal, az FVM VÁTI Területfejlesztési Igazgatósága és az ír Shannon Development szakértői is.

A térségben Magyarország az első az információs társadalom projektek számában 

Az Európai Unió keretében végzett felmérés szerint Kelet-Közép-Európában az elmúlt két évben Magyarországon indult el a legtöbb olyan projekt, amely elősegíti az információs társadalom kiépítését. Ezt a BME-UNESCO Információs Társadalom és Trendkutató Központ kétéves adatfelvétele alapján állapították meg. A nemzetközi adatgyűjtést, amelyben Magyarországot az ITTK képviselte, az uniós szervezet, az ESIS (European Survey of Information Society) irányította. Az ESIS-program lezárultával azonban a magyar kutatóközpont nem áll le az adatgyűjtéssel, hanem újabb három projektben folytatja az információs társadalom feltérképezését.

A külkereskedelmi forgalom alakulása 2001. január–április hónapban 

Továbbra is élénk a külkereskedelmi forgalom növekedése – állapította meg az első negyedévi adatokat összegezve a Gazdasági Minisztérium. A márciusi megtorpanás után áprilisban ismét 19%-os export, és 21,4%-os importnövekedést regisztráltak.

A „ kinyújtott szilícium” technológia újra írja a Moore-törvényt 

Az IBM áttörést jelentő módszert jelentett be, mellyel a mikrocsipek alapját jelentő szilícium megváltoztatható, és melynek révén a processzorsebesség akár 35 százalékkal is megnövelhető.

Egyre több vállalatfelvásárlás és összeolvadás Magyarországon 

A GKI Gazdaságkutató Rt. és az Ernst & Young Kft. közös felmérése azt jelzi, hogy Magyarországon is erősödnek a fúziók és az összeolvadások. A 2001. január–március között készült térkép összegzi a hazai vállalkozások tapasztalatait és várakozásait.

E-szignó 

Ami mögötte van – és ami előttünk áll.

Javításra szoruló céges weboldalak 

Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.

Török „médiatörvény” 

A török parlament ma elfogadta azt a törvényt, amely az internetes médiára ugyanazokat az előírásokat és korlátozásokat terjeszti ki, amelyek a nyomtatott sajtóra érvényesek.

Félreértett vásárlók 

 

Kamarai szomszédolás 

Osztrák–magyar kamarai csúcs helyszíne volt a Hotel Intercontinental, május utolsó napján. Dr. Christoph Leitl úr, aki egy éve vezeti a 370 ezres – kötelező tagságú – Osztrák Gazdasági Kamarát, munkalátogatáson cserélt eszmét Parragh Lászlóval, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével, valamint Martonyi János külügy- és Matolcsy György gazdasági miniszterrel.

Új befektetési alapokat indít a Generali Alapkezelő Rt. 

A Generali-Providencia Biztosító Rt. által 20 millió forintos alaptőkével megalapított Generali Alapkezelő Rt. 2001. május 16-án kézhez kapta a PSZÁF-tól (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) azt a határozatot, miszerint 2001. május 28-án három zártkörű alapot indíthat.

Hajócasco a féltett árbocosokra 

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

Első negyedéves jelentés a Hewlett Packardtól 

A Hewlett Packard amerikai számítógépgyártónak az idei első negyedévről szóló jelentésében a vártnál jóval alacsonyabb bevétel szerepel, ennek fő oka a Pitney Bowes amerikai céggel folytatott szabadalmi per.

EU: fontos az internetes biztonság 

Az internet születésénél bábáskodó Vint Cerf a napokban azt nyilatkozta, hogy szerinte az Európai Uniónak az internetes bűnözés felszámolására tett javaslatai ütköznek az unióban jelenleg is érvényben levő különböző biztonsági és titkosítási szabályozásokkal.

Indul a Bank Austria Creditanstalt AG 

A Bank Austria/Creditanstalt csoport egy projectteamet bízott meg a Bank Austria és a Creditanstalt jogi egyesüléséhez szükséges lépések előkészítésével, amelynek következtében létrejön a Bank Austria Creditanstalt AG. Az integráció előreláthatólag 2001. első félévében valósul meg. Az új struktúrával a BA/CA csoport két alapvető cél megvalósítására törekszik: a költségek további csökkentésére és a piaci ütőképesség növelésére fekteti a hangsúlyt. Ahogy a bank elnök vezérigazgatója Gerhard Randa mondja „Az integráció egy előremutató lépés.”

Tanúsítás a neten 

A TÜV Rheinland Hungária egynapos konferenciát tartott, amelynek keretében ismertette az Európai Uniós jogharmonizáció hatását a terméktanúsításra, illetve bemutatta az újonnan alakított TÜVdotCOM vállalkozást. A rendezvényre közel 100 gyártó jött el. Úgy tűnik, a magyar termékgyártás ismét magára talál.

A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren 

Budapest egy új európai metropolishoz méltó épülettel bővül. A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren, ahol 2001. május 30-án egy új iroda és üzletház alapkőletételére került sor.

Program az éves adatok összehasonlíthatóságára 

A KPMG számviteli tanácsadó csoportja kidolgozta a Reclass elnevezésű programot a 2000. és a 2001. évi éves beszámolók adatainak összehasonlítására. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény ugyanis jelentős változásokat hozott az eszközök és források értékelési szabályaiban, illetve a mérleg és az eredménykimutatás szerkezetében és felépítésében. Mivel az egymást követő évek éves beszámolóinak összehasonlíthatósága az új törvényben is változatlanul követelmény, ennek biztosítása – a formai és tartalmi változások miatt – komoly kihívás elé állítja a vállalkozásokat az idén. A Reclass a formai követelményekre kínál megoldást, segítségével gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a bázisadatok átsorolása – hangsúlyozta Boros Judit senior manager, a program kidolgozója.

A színek profitot hoznak 

 

Egyesületet alapítottak a Magyar Internetező Nők 

„Kik vagyunk – kérdez vissza Druzsbaczky Ildikó elnökhelyettes. – A Magyar Internetező Nők Egyesülete, röviden MINők alapító tagjai valamennyien rendszeres internethasználók, többségükben nők, de néhány férfi is megtalálható közöttünk. Olyan közösséget szeretnénk kialakítani – virtuálisan és a valós életben is –, amelyik az egyensúlyt képviseli a világ női és férfi szemszöge, feminin és maszkulin oldala között, de ahol a nők mutathatják meg elsősorban magukat. Ennek jegyében várjuk tagjaink sorába a férfiakat is.”

Az MKB kis- és középvállalati programja 

Az MKB új kis- és középvállalati stratégiájának gyakorlati megvalósítása 2000. júniusában kezdődött. Az MKB-ban az alapvetően egymilliárd forint éves árbevétel alatti cégek tartoznak a KKV ügyfélkörbe. Közepes nagyságú cégnek tekintik a 300 millió forint árbevétel feletti cégeket.

Új márkanév Magyarországon 

A nyár végére a Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt. és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesülésével létrejövő új magyar bank márkaneve HVB Hungary lesz.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Online segítséget kaphat vállalkozása elindításához, működtetéséhez, pályázataihoz

Online segítséget kaphat vállalkozása elindításához, működtetéséhez, pályázataihoz 

A vállalkozás életútján végig segítséget nyújt az MBH Csoport által fejlesztett BUPA platform.

Költségkímélés

Jó hír a cégeknek, megvágnák az adminisztrációs terheket

Jó hír a cégeknek, megvágnák az adminisztrációs terheket  

Az MKIK programot indít a vállalkozók adminisztrációs terheinek csökkentése érdekében, az érdekképviseletek bevonásával.

Pénzszerzés

Derűlátó fiatalok, béremelést remélnek

Derűlátó fiatalok, béremelést remélnek  

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo