Az Adverticum ZRt., Magyarország piacvezető adserver szolgáltatója, Münchenben szerződést kötött egy nyugat-európai hirdetési hálózatot építő céggel. Az adnetwork, amelynek hirdetés-kiszolgálója mostantól az Adverticum, német, svájci, spanyol, svéd, angol tartalomszolgáltatókból áll össze.
- Az Adverticum adservert Magyarországon már közel félezer site használja, és néhány Magyarországon is érdekelt nemzetközi cég révén vannak partnereink Romániában, Horvátországban - kommentálta a szerződéskötést Somogyi Endre vezérigazgató-helyettes. - Ámez az első eset azonban, amikor egy külföldi cég internetes kutakodása nyomán ismeretlenül fordult ajánlatért az Adverticumhoz, majd rövid tárgyalás után - a szoftver- valamint a szolgáltatás egészének minősége és ára alapján - más ismert hirdetés-kiszolgálókkal szemben az Adverticum adservert választotta.
A szerződés értelmében az Adverticum adserver szolgáltatását a németországi cég saját nevén szolgáltatja hazai és külföldi partnereinek, s ez a "white label" konstrukció az oka, hogy a szerződő partner kilétét a felek üzleti titokként kezelik.
Az Adverticum által kiszolgált online hirdetések száma 2005 és 2006 júliusa között egy év alatt megduplázódott, 2006 második felében fél év alatt megháromszorozódott, és 2007 januárjában a havi mennyiség elérte a 10 milliárdot. A németországi üzletkötés mellett további partnerekkel is tárgyal, és leányvállalatok alapítását is tervezi több európai országban.