Cégblog

Mekkora üzlet az ingatlanozás?
Ahogy nő az ingatlanpiac és újra megjött a lakosság kedve a lakásvásárlásra, az ingatlanközvetítés is egyre nagyobb üzlet: ma jobban megéri egy ingatlanirodát nyitni, mint egy lakásba fektetni a pénzt.

Új termék: reputációbiztosítás
Celebkultúrában élünk, olyannyira, hogy az üzleti élet szereplői is a nyilvánosság szeme előtt vannak. A közösségi média által vezetett hírarénában a reputációvesztés rizikója óriási. A nagyfokú láthatóság miatt ma több a lehetőség a hibázásra, mint korábban bármikor. Így keresettek lettek a reputációvesztésre köthető biztosítások.

Ki felel a gyermek által okozott kárért?
Ha egy kiskorú okoz kárt harmadik személynek, akkor természetesnek tűnik, hogy a károsult a szülőkhöz, gondozókhoz fordul a kár megtérítése miatt. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy a gyermek vagy közvetlenül a szülő, gondozó felel-e az okozott kárért. Ha pedig a gondozó felel a kárért, akkor miként mentesülhet a kártérítési felelősség alól?

Ingyen is használhatjuk a bank pénzét
Bár a különböző bankok hitelkártyáinak kamatában alig van különbség, jellemzően 34-39 százalék, körültekintően használva őket akár 40-45 napig lehet használni a bank pénzét.

Öt tipikus hiba, amit elkövethetünk a szervezeti fejlesztésnél
Legyünk agilisak, képesek legyünk a gyorsabb változásra, építsünk jobban teljesítő csapatokat, segítsük az innovatív működést, működjünk start-up -szerűen gondolatok mind arról szólnak, hogy a szervezeti kultúrában hozzunk létre más mechanizmusokat, viselkedési módokat. Ennek során azonban vannak olyan, tipikusnak mondható hibák, amelyeket sorra elkövetünk.

Egy szmájliból is tudhatjuk, ha a főnök elégedett
Svájc harmadik legnagyobb bankjánál nem értékelik már évente az alkalmazottak munkáját. A korábbi, merev rendszer helyett vezető és beosztottak gyakori, rugalmas kapcsolata a cél, hogy felkészülhessenek az új kihívásokra.

Több csatorna, több adat
A különböző csatornák keveredését és integrálódását a vásárlói és ügyféligények változása hozza el. Valaki szeret otthon, online informálódni és döntést előkészíteni, majd fizikailag megfogni az árut egy boltban mielőtt vásárol. Mások éppen fordítva: szeretnek élő emberrel konzultálni, személyes törődést kapni, de a végső vásárlási döntést inkább később, egy online csatornán, esetleg ár-összehasonlítás után hozzák meg. De bármelyik csatornán érkezik is az érdeklődő, mindig szerezhetünk olyan adatokat, melyek a későbbiekben segítik az értékesítést.

Könnyű elcsúszni a munkaidő-nyilvántartáson
Tavaly a munkaügyi ellenőrzések során a munkaidővel és pihenőidővel kapcsolatos intézkedések száma megközelítette a 12 ezret. Ezen intézkedések 55 százaléka kifejezetten a munkaidő-nyilvántartásokhoz volt köthető. A jogszabályi előírások, illetve az ellenőrzési és ítélkezési gyakorlat esetleges eltérései számos esetben nehézséget okoznak a munkáltatóknak, melynek köszönhetően a munkaidő-nyilvántartás tipikus buktató az ellenőrzött munkáltatók számára - írja a BDO Magyarország.

Vásárlásgeneráló ügyfélélmény
Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.

Venni és eladni – a recept egyszerű...
Vásároljuk fel az árut a kiárusításnál, azután adjuk el haszonnal a világhálón. Az ötlet egyszerű – és sok pénzt hozhat. Az amerikai fiatalember forgalma ma már százezrekben mérhető, tapasztalatait pedig már oktatja is.
Meddig tart a negatív kamat?
Az idei évet nyugodt hangulatban zárhatják a piacok, miközben a jövő évi gazdasági növekedés kifejezetten ígéretes. A befektetők azonban mégsem nyugodhatnak meg, mivel a továbbra is alacsony kamatkörnyezetben az egyre látványosabb infláció elviheti a befektetések hozamát. A nagy kérdés ezért, hogy mikor emelkedhetnek a kamatok, és addig is milyen stratégiát követhetnek a befektetők, ha eredményessé akarják tenni megtakarításukat - hangzott el a K&H prémium befektetői klub budapesti rendezvényén.
Panaszkezelés: a vásárlók egyötöde soha nem tér vissza
A következő két-három hónap az ajándékok beszerzéséről, célba jutásáról és a várható reklamációkról fog szólni. A posta már októberben figyelmeztetett a karácsonyi ajándékok mielőbbi beszerzésére és feladására, hogy azok időben, az ünnepekre landoljanak a címzettnél. Mégis, a kereskedők számára a felkészülés okozza a legnagyobb gondot – persze csak a megnövekedett igények kiszolgálása után. Pedig az, hogy a kereskedők ne kerüljenek a vásárlók feketelistájára, egyszerűen megoldható, még a karácsonyi hajrában is – túlóra vagy plusz munkaerő nélkül.
A Twitter átáll a 280 karakterre
A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.
Építőipar: egyre javul a legproblémásabb ágazat
Szinte minden építőipari statisztikai mutató jól alakult 2017. harmadik negyedévében, de még így is az építő szektor az egyik legproblémásabb hazai ágazat.
Meddig igényelhető a baleseti járulék?
Sok esetben előfordul, hogy az üzemi balesetet szenvedő személy amint lehet, esetleg a teljes gyógyulás előtt vissza kíván menni a munkába személyes helyzete miatt. Ilyenkor bekövetkezhet, hogy jóval később is megmaradnak az egészségügyi panaszok, nehézzé válik a munkavégzés. Felmerül a kérdés milyen időtartamon belül lehet baleseti ellátást igényelni.
Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.
Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.
Milliárdok munkahelyteremtésre
Több mint 4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert el 262 vállalkozás a „Mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatása” program keretében. A támogatás mintegy 2100 új munkahely létesítéséhez, valamint 4400 munkahely megőrzéséhez elegendő.
Rengeteg új és még több megszűnő cég az építőiparban
Fokozatosan közeledik a cégtörlések és új cég alapítások száma egymáshoz, ám összességében még így is 4 764-gyel csökkent az október 1-jén mért működő cégszám az egy évvel korábbi állapothoz képest. Nem úgy az építőiparban, ahol az év harmadik negyedévében több mint háromezer új cég alakult, a nyár utolsó hónapjában pedig a szektor teljesítményének növekedése a legmagasabb volt az EU-ban – a KSH közlése szerint.
Megjelent a rég várt pályázat: 17 milliárd a tét
Új pályázati felhívás jelent meg a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) keretében, a cégek 5-15 millió forint vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek eszközbeszerzésre és szoftverbeszerzésre, a teljes keretösszeg 17 milliárd forint.
Így építsen bizalmi kultúrát
Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:
Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be
Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.
Még jobban megéri a kata: 12 millióra nőne az áfamentesség
Tizenkét millió forint lehet a legkisebb vállalkozásoknál az alanyi áfamentesség felső összeghatára a katában, a kormány kezdeményezésére azonban még az Európai Uniónak is rá kell bólintania.
Adóparadicsomok: így kerülik meg az adófizetést a gazdagok
Újabb nagyszabású adatbázis szivárgott ki offshore cégekről mádiumokhoz, amelyek a Panama-iratok néven is ismert dokumentumok esete után ismét az Oknyomozó Újságírók Nemzetközi Konzorciumával (ICIJ) együtt dolgozták fel az anyagot.
Már a Nutella sem a régi...
A Ferrero Németországban megváltoztatta a Nutella összetételét. Miután a népszerű édességet feltehetően ugyanolyan összetételben szállítják Magyarországra - elszomorodhatnak a Nutella-fanok.
Alibaba lenyomta az Amazont
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 3.6 Mrd. dollár bevételt termelt - az óriás kínai internet-áruháznak mintegy 500 millió vásárlója van a világban. A fenti bevétel 61 százalékkal magasabb, mint az elmúlt év hasonló időszakában, miközben a nagy vetélytárs, az Amazon bevételei ebben a negyedben “csak” 34 százalékkal emelkedtek.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Vagy nyugdíj, vagy jó fizetés – a kettő nem megy?
Év végéhez közeledve gyakran felmerül az a kérdés hogy, a nyugdíj, illetve egyéb ellátások folyósítása mellett végzett keresőtevékenység jövedelmi korlát túllépése miatt szüneteltetett folyósítása meddig fog tartani.
Mit tehetünk, ha rémálommá vált az álomutazás?
Milyen eszközökkel és kivel szemben léphet fel a pórul járt utas, ha nem azt, vagy nem olyan minőségben kapja, amely egyébként az utazási szerződés alapján járt volna? A Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője összefoglalta számunkra a legfontosabb tudnivalókat.
Még mindig ritka az online hitelfelvételi élmény
Ma már szinte kivétel nélkül mindegyik pénzintézetnél van lehetőségünk arra, hogy online, a gép előtt ülve indítsuk el a hiteligénylési folyamatot. Azonban a legtöbb esetben még mindig van valamilyen offline része az igényléseknek: vagy az aláírt papírokkal kell bíbelődnünk, esetleg a személyes azonosítás miatt kell a bankba mennünk, ami sosem volt egy kedvelt időtöltés.
Méregdrága szálloda helyett béreljen "irodalakás"-t
Drágák a szállodák a keresett nagyvárosokban - vállalatok, üzleti ügyben utazók számára a szervizt és plusz szolgáltatásokat nyújtó “irodalakás” lehet a megoldás. Világszerte előtérbe kerültek azok a cégek, amelyek kifejezetten üzleti utazóknak építenek, kínálnak irodának is alkalmas bérleményeket.
Outsourcing újrafogalmazva
Az outsourcing vagy kiszervezés nem új keletű üzleti modell, de a létjogosultsága a mai napig nem csökkent. Sőt! Egyre több vállalat dönt úgy, hogy az üzleti folyamatait támogató alaptevékenységeket házon belül létrehozott tudásközpontra vagy külső, a feladat – olcsóbb – ellátására specializálódott cégre bízza. A magyar munkaerő főként az ára miatt vonzó, de a cél, hogy a jövőben inkább a szakértelme legyen az.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Az új aranyláznak is megvannak a veszélyei
A digitális pénzbányászat láza uralja a kibervilágot, sokan csatlakoztak az új „aranyláz” sodrásához azért, hogy maguknak hozzanak létre digitális pénzt. Ön még nem bányászik? Nos, lehet, hogy nemsokára Ön is kedvet kap, hogy társuljon ahhoz a népes táborhoz, akik lelkesen dolgoztatják a számítógépeiket a busás vagyon reményében.
Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit
“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.
Kkv-k az árfolyamkockázatok kivédéséről
A hazai kis-és középvállalatok 46%-a semmilyen módon nem védekezik az árfolyamkockázatokkal szemben, 61%-uk a következő évben sem tervezi az ilyen jellegű pénzügyi szolgáltatások használatát. Ez derült az egyik nemzetközi átutalási intézmény friss kutatásából. A szolgáltatásokat igénybe vevők mintegy harmada ugyanakkor azért döntött a biztosítás mellett, mert saját bőrén tapasztalta meg a pénzügyi veszteséget.
Akit beskatulyáznak, soha nem fog lelkesen dolgozni
Szeretjük kategóriába tenni az embereket – a munkahelyen is: kitűnő, közepes, gyenge. Ám a módszer káros a cég számára – munkatársaink árnyalt megítélésével sokkal többet érhetünk el.
Közel kilencven kiállító az Electrosubon
A Terminal 1 Event Centerben október 11-13. között került megrendezésre az elektronika ipar régen várt és hiánypótló üzleti és szakmai eseménye, az Electrosub Elektronikai és Elektrotechnikai Konferencia és Kiállítás. A kezdeményezés a fórum létrehozására a múlt évben a MELT gesztorálásával és az OC Bau Kft. közreműködésével indult, majd a szervezés során támogatottsága egyre nőtt, ami végül a sikeres megvalósításhoz vezetett, megteremtve ezzel az iparág aktív piaci mozgásának színterét, a személyes találkozások, kapcsolatépítés, üzletkötés lehetőségét.
Az iparűzési adóelőleg-kiegészítés bevallása is benyújtható a NAV-hoz
Már nemcsak a helyi iparűzési adó bevallását, hanem az adóelőleg-kiegészítésről szóló bevallást is be lehet nyújtani elektronikusan a NAV-hoz.
Uniós lépés a fogyasztók védelmében: itt a védjegyreform
Életbe lépett az új átfogó uniós közösségi védjegyreform: „Bizonyos közösségi védjegyek harmadik fél bejelentése alapján 5 éves türelmi időszakot követően törölhetők lesznek. Emellett létrejön az új EU tanúsító védjegy is, mely kifejezetten egy adott termék meghatározott minőségét vagy egyéb jellemzőjét tanúsítja.” – mondta Bánki Orsolya, a Taylor Wessing ügyvédi iroda partnere.
Autópályát építünk a tudásnak
2014-es indulásával a Webuni Európában elsők között reagált az oktatásban zajló online forradalomra, melynek valójában még mindig csak az elején tartunk. A mára több mint háromszáz kurzust kínáló platformnak egyelőre versenytársa sem nagyon van a régióban.
A társaságok januártól csak Cégkapun át intézhetik ügyeiket
A nyilvántartások alapján mintegy 700 ezer gazdálkodó szervezetnek kellett volna augusztus 30-ig regisztrálnia a Cégkapu szolgáltatásra, mert a jogszabályban meghatározott gazdálkodó társaságok január 1-jétől csak ezen keresztül tarthatnak kapcsolatot az elektronikus ügyintézést biztosító szervezetekkel. A Cégkapura regisztrált gazdálkodó szervezetek száma azonban csak mintegy 300 ezer, a többieknek ezért december végéig lesz még lehetőségük pótlólagosan regisztrálni - mondta Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára egy keddi háttérbeszélgetésen.
Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség
Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Ettől csak az adóelkerülőknek lesz könnyebb
„Az adózás rendjéről szóló módosítási javaslatok nem teszik könnyebbé az adózási adminisztrációt a jóhiszemű adózók számára.” –mondta el Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke a múlt héten megjelent kormányzati hírek kapcsán. Nem változik az adónemek száma, a bevallások határideje és módja, vagyis semmilyen érdemi egyszerűsítést nem tapasztal majd a vállalkozások többsége.
A kudarctól nem leszel lúzer, csak ha belenyugszol
A magyar menedzserek, cégvezetők többsége retteg a bukástól, pedig ha megfelelően állunk hozzá, a kudarc csak egy fordulat a sztorinkban, és nem a történet vége. Teljes bukás csak akkor létezik, ha feladjuk.
A Wi-Fi ökölszabálya
Minden rendszer csak annyira erős, mint amennyire a leggyengébb pontja. De mik a wi-fi hálózatok buktatói? Szakértőnk lépésről lépésre vezet végig minket a tudatos növekedés legfontosabb pontjain a vezeték nélküli hálózatos infrastruktúrában.
Transzferár: még több adminisztráció
A napokban megjelent a transzferár-dokumentációs kötelezettségeket szabályozó új NGM rendelet, amely jelentős változásokat és többletadminisztrációt hoz a multinacionális cégcsoportokhoz tartozó hazai vállalkozások életében.
A jó munkaerő 7 titka
A jó munkaerő magabiztosan kommunikál, hatékonyan oldja meg a problémákat, beszél angolul, rendelkezik alapvető informatikai tudással, precíz, önállóan és csapatban egyaránt jól tud dolgozni. A munkaadók szemében a szakmai tényezők mellett ezek a legfontosabb munkavállalói készségek – derült ki az International Business School (IBS) és a Profession.hu kutatásából.
Ember a cégben
Hendikeppel indult, korán önellátó lett, és tizennyolc évesen már megkereste az első millióját. Sikerek és kudarcok sorozata érte, a bőrén érezte a gazdasági válságot, de Jagodics Tamás onnan is felkelt, ahol mások már megadnák magukat a sorsnak.