Hogyan legyünk empatikus vezetők?

Az empátia nemcsak a magánéletben, de az üzleti világban is fontos képesség. Sherrie Campbell, az Entrepreneur.com vendégszerzője, 7 tulajdonságot sorolt fel, amelyeket érdemes elsajátítani egy vezetőnek, hogy szerethetővé váljon.

  1. Emocionális
Ahhoz, hogy minden szinten sikeres legyen egy vezető, együtt is kell éreznie és gondolkodnia azokkal a munkatársaival, akikkel közösen dolgozik. Ennek során bizalmi kapcsolatokra törekszik, támogat, kijelöli a helyes irányt.
  1. Etikus
Az empátia arra készteti, hogy erkölcsösen éljen, így pontosan tudja, hogy milyen értékeket képvisel, és milyen irányba tart. Az önmaga és mások iránti tisztelete segíti a mindennapokban, a munka és az emberek iránti alázatossága pedig másokat is képes inspirálni, hogy jobbak legyenek.
  1. Figyelmes
Mindig nyitott a különbözőségekre. Hisz abban, hogy bár nem mindig érthetjük meg egymást, attól még sok más szinten összekapcsolódhatunk.
Mit keres Jézus a vezetői tréningen?
Szakemberek tucatjai tanulmányozzák a pozitív pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan tudástárát, hogy olyan eszközöket adjanak a vállalatok kezébe, amelyek a hagyományos motiválás mellett alkalmasak a munkavállalói elégedettség fokozására, a fluktuáció csökkentésére vagy épp az employer brandingre. Pedig talán léteznek ezeknél eredetibb mechanizmusok is…
  1. Előrelátó
Higgadtsága és racionalitása elősegíti azt, hogy munkatársai még stresszes körülmények között is megtalálják az egyensúlyt. A mindenki számára előnyös megoldásokat keresi.
  1. Kedves
Jóindulattal minden megoldható! Az emberek tönkreteszik kapcsolataikat, amikor haraggal, fenyegetéssel vagy erővel próbálják megoldani a problémákat. A kedvesség viszont nem egyenlő az engedékenységgel!
  1. Felelősségteljes
A csapat érdekében vállalt kockázat szerves része annak, hogy megbízható, minőségi kapcsolatokat és munkakörnyezetet teremtsenek.
  1. Csapatjátékos
Nemcsak arra törekszik, hogy felemelkedjen, hanem fontos számára, hogy felemelje mindazokat, akik körülveszik. A munkatársi elégedettség számára ugyanolyan fontos, mint az üzleti siker!

Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer!”a filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. „Nálunk az az elv, hogy bizalmi környezetben, megbízható üzletemberek találkozzanak, akik egymás támogatására törekednek. Ez egy szakmai burok, ami a hivatásunkból és a vállalkozási kultúránkból jön létre. Egy közösség részévé válunk, és nem csak azt nézzük, hogy nekem miért éri meg, hanem azt is, hogy másoknak hogyan tudunk segíteni – ez önmagában is egy nagy változás, miközben rengeteget tanulunk egymástól” – tette hozzá Avidor András, a BNI Magyarország igazgatója.

Véleményvezér

Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo