Az üzleti villámrandi titkai

Megvan a nagy ötlet, vagy akár már a dinamikusan növekvő vállalkozás. Időpontot is kaptál álmaid befektetőjéhez, vagy épp egy startup-versenyre készülsz. Mit mondj el? Mit ne? Mindezt hogyan? Csaba László Zoltán, a Budapesti Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója a SZTAK blogon osztja meg a jó pitch receptjét.

Pontosan mit nevezünk pitch-nek?

Rapid üzleti prezentáció, amely során a startup ötletgazda pár percben megpróbálja fölkelteni a sokat látott befektető érdeklődését, és meggyőzni, hogy érdemes invesztálni a cégébe.  Ahogy egy villámrandi esetében, így itt sincs idő arra, hogy a részletekkel megismertessük a hallgatóságot. Egy izgalmas növekedési történetet kell elmesélni a potenciális befektetőnek, de a legfontosabb információkat (pl. befektetési igény, megtérülés, időzítés, exit stratégia) bele kell szőnünk a rendelkezésre álló pár percbe.

synoptica.com

Ennek a műfajnak a szélsősége a one-line pitch, amikor egyetlen mondatba kell sűríteni a mondanivalót. Érdemes elgondolkozni, hogy bele tudjuk-e sűríteni a saját cégünk lényegét egyetlen mondatba!

Mitől jó egy pitch?

Attól, hogy ritmusa, felépítése van, mint egy ütős rövidfilmnek. Fontos, hogy őszinte és hiteles legyen a mondanivaló, logikus a gondolatvezetés, és kiderüljön belőle, hogyan fog értéket teremteni a termék vagy szolgáltatás a potenciális ügyfeleknek. Kell, hogy lássák a befektetők, hogy egy releváns, fontos problémát old meg, és az előadó megszállottja a témának.

Az ötletgazdák akkor tudnak sikeresen pitchelni, ha kimozdulnak a saját perspektívájukból, és a zsűri tagjainak nézőpontjába helyezik magukat, a számukra fontos kérdésekre adnak izgalmas választ.

Egyre több területen ott vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
Mik azok a dolgok, amelyek feltétlenül legyenek benne?

Ez attól is függ, hogy mi az adott pitch célja, milyen fázisban van a vállalkozás és mennyi az időkeret. Más történetet kell elmesélni, ha ötlet fázisban van a projektünk, és a probléma relevanciáját és a csapat erősségét kell kiemelni, mint abban az esetben, ha a vállalkozásnak már van terméke, sikeresen piacon van és a növekedéshez keres finanszírozót.

Nagyon fontos, gyakran elfelejtett része a pitchnek a call to action, amikor elmondjuk, hogy mi a szándékunk a prezentációval, például mennyi befektetést keresünk, milyen időtávra.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo