Az üzleti villámrandi titkai

Megvan a nagy ötlet, vagy akár már a dinamikusan növekvő vállalkozás. Időpontot is kaptál álmaid befektetőjéhez, vagy épp egy startup-versenyre készülsz. Mit mondj el? Mit ne? Mindezt hogyan? Csaba László Zoltán, a Budapesti Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója a SZTAK blogon osztja meg a jó pitch receptjét.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Pontosan mit nevezünk pitch-nek?

Rapid üzleti prezentáció, amely során a startup ötletgazda pár percben megpróbálja fölkelteni a sokat látott befektető érdeklődését, és meggyőzni, hogy érdemes invesztálni a cégébe.  Ahogy egy villámrandi esetében, így itt sincs idő arra, hogy a részletekkel megismertessük a hallgatóságot. Egy izgalmas növekedési történetet kell elmesélni a potenciális befektetőnek, de a legfontosabb információkat (pl. befektetési igény, megtérülés, időzítés, exit stratégia) bele kell szőnünk a rendelkezésre álló pár percbe.

synoptica.com

Ennek a műfajnak a szélsősége a one-line pitch, amikor egyetlen mondatba kell sűríteni a mondanivalót. Érdemes elgondolkozni, hogy bele tudjuk-e sűríteni a saját cégünk lényegét egyetlen mondatba!

Mitől jó egy pitch?

Attól, hogy ritmusa, felépítése van, mint egy ütős rövidfilmnek. Fontos, hogy őszinte és hiteles legyen a mondanivaló, logikus a gondolatvezetés, és kiderüljön belőle, hogyan fog értéket teremteni a termék vagy szolgáltatás a potenciális ügyfeleknek. Kell, hogy lássák a befektetők, hogy egy releváns, fontos problémát old meg, és az előadó megszállottja a témának.

Az ötletgazdák akkor tudnak sikeresen pitchelni, ha kimozdulnak a saját perspektívájukból, és a zsűri tagjainak nézőpontjába helyezik magukat, a számukra fontos kérdésekre adnak izgalmas választ.

Egyre több területen ott vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
Mik azok a dolgok, amelyek feltétlenül legyenek benne?

Ez attól is függ, hogy mi az adott pitch célja, milyen fázisban van a vállalkozás és mennyi az időkeret. Más történetet kell elmesélni, ha ötlet fázisban van a projektünk, és a probléma relevanciáját és a csapat erősségét kell kiemelni, mint abban az esetben, ha a vállalkozásnak már van terméke, sikeresen piacon van és a növekedéshez keres finanszírozót.

Nagyon fontos, gyakran elfelejtett része a pitchnek a call to action, amikor elmondjuk, hogy mi a szándékunk a prezentációval, például mennyi befektetést keresünk, milyen időtávra.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo