Az üzleti villámrandi titkai

Megvan a nagy ötlet, vagy akár már a dinamikusan növekvő vállalkozás. Időpontot is kaptál álmaid befektetőjéhez, vagy épp egy startup-versenyre készülsz. Mit mondj el? Mit ne? Mindezt hogyan? Csaba László Zoltán, a Budapesti Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója a SZTAK blogon osztja meg a jó pitch receptjét.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pontosan mit nevezünk pitch-nek?

Rapid üzleti prezentáció, amely során a startup ötletgazda pár percben megpróbálja fölkelteni a sokat látott befektető érdeklődését, és meggyőzni, hogy érdemes invesztálni a cégébe.  Ahogy egy villámrandi esetében, így itt sincs idő arra, hogy a részletekkel megismertessük a hallgatóságot. Egy izgalmas növekedési történetet kell elmesélni a potenciális befektetőnek, de a legfontosabb információkat (pl. befektetési igény, megtérülés, időzítés, exit stratégia) bele kell szőnünk a rendelkezésre álló pár percbe.

synoptica.com

Ennek a műfajnak a szélsősége a one-line pitch, amikor egyetlen mondatba kell sűríteni a mondanivalót. Érdemes elgondolkozni, hogy bele tudjuk-e sűríteni a saját cégünk lényegét egyetlen mondatba!

Mitől jó egy pitch?

Attól, hogy ritmusa, felépítése van, mint egy ütős rövidfilmnek. Fontos, hogy őszinte és hiteles legyen a mondanivaló, logikus a gondolatvezetés, és kiderüljön belőle, hogyan fog értéket teremteni a termék vagy szolgáltatás a potenciális ügyfeleknek. Kell, hogy lássák a befektetők, hogy egy releváns, fontos problémát old meg, és az előadó megszállottja a témának.

Az ötletgazdák akkor tudnak sikeresen pitchelni, ha kimozdulnak a saját perspektívájukból, és a zsűri tagjainak nézőpontjába helyezik magukat, a számukra fontos kérdésekre adnak izgalmas választ.

Egyre több területen ott vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
Mik azok a dolgok, amelyek feltétlenül legyenek benne?

Ez attól is függ, hogy mi az adott pitch célja, milyen fázisban van a vállalkozás és mennyi az időkeret. Más történetet kell elmesélni, ha ötlet fázisban van a projektünk, és a probléma relevanciáját és a csapat erősségét kell kiemelni, mint abban az esetben, ha a vállalkozásnak már van terméke, sikeresen piacon van és a növekedéshez keres finanszírozót.

Nagyon fontos, gyakran elfelejtett része a pitchnek a call to action, amikor elmondjuk, hogy mi a szándékunk a prezentációval, például mennyi befektetést keresünk, milyen időtávra.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo