Autóteszt: Városi vagány

Szerintünk még vonzóbb lett a Nissan Qashqai külseje, motorterében pedig megjelent a vadi új erőforrás, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor. Az új Nissan Qashqai 1,6 dCi Teknát teszteltük.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP

A Qashqai leginkább észrevehető újdonsága az autó orra, amelyet teljesen átterveztek. Az új motorháztető, első lökhárító és fényszórók megjelenése sportosabb. A motorházfedél meghosszabbított két kiemelkedő éle, a laposabb és kidolgozottabb fényszórók, valamint a méhsejtmintás hűtőrács olyan részletek, amelyek dinamikusabbá teszik az autót. A hátsó lámpák is jobban néznek ki, felső részük átlátszó, míg az alsó részük a féklámpával és a hátsó helyzetjelzőkkel piros. A Qashqai eddig is jól nézett ki, de az új, cizelláltabb külsejével és különleges „érzéki vörös” fényezésével már képes elcsavarni a járókelők fejét.

A belső

A külsőhöz igazodik a belső is, különösen a fehér szegélyvarrásos fűthető bőrülések. A középkonzolba beépítették a legfejlettebb Nissan Connect infotainment rendszert színes érintőképernyővel, navigációval, USB, MP3 és iPod csatlakozóval, valamint tolatókamerával, amelyet jelen esetben az úgynevezett AVM kamerával is kiegészítettek. Ez egy 360 fokos parkolókamera, amely felülnézetből mutatja az autót, amint hátramenetbe kapcsolunk. Arra találták ki, hogy biztonságosabbá tegye a parkolást, és a sofőr lássa a parkolóhely méretét, gyakorlati haszna azonban kevés van, inkább csak érdekességként említhető. Nehezen is látható, a Nissan Connect rendszer képernyőjének átmérője ugyanis eleve kicsi, 12,7 centiméter, az AVM pedig még két részre is osztja azt. De a Qashqai-on kívül más kompakt crossoverben nincsen ilyen.

Kép:PP

A Qashqai belseje személyautós, csupán a vezetési pozíció magasabb a megszokottnál. Sajnos túlzottan is. A vezetőülés legalacsonyabb helyzetében is a szélvédő felső harmadán tekintünk kifelé az autóból, mint egy magaslesről. 186 centiméteres magasságommal csak 5 centiméter maradt a plafon és a fejem búbja között. A 190 centiméter körüliekkel vajon mi lenne a helyzet? Zavart, hogy nem tudtam lejjebb engedni az ülést, rontotta a vezetési élményt. Amúgy az ülések kényelmesek, a hátsó sorban is. A lábtérre sem lehet panasz, és a poggyásztér is 410 literes – ügyesen pakolva nagyon sok minden elvihető a Nissannal.

Adatok
Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna Motor teljesítménye: 130 lóerő Nyomaték: 320 newtonméter Össztömeg: 1,5 tonna Végsebesség: 190 kilométer/óra Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,3 szekundum Fogyasztás: városon kívül 6 liter, városban 7 liter fölött Ár: alapfelszereltséggel 6,35 millió forinttól, extrákkal 8 millió forintnál több
A vezetőhely ergonómiája a már említett magas üléshelyzetet leszámítva nagyon jó, csak a kormányon – tipikusan Nissan-stílusban – csoportosított funkciógombok kezelését kell szokni, az elrendezésük nem logikus. Egyébként az anyagminőség és az összeszerelés korrekt, mint eddig, a műszerek pedig jól leolvashatók. A sebességmérő és a fordulatszámmérő fekete hátlapján immár fehérek a feliratok, és piros mutató jelzi az aktuális értékeket.

Cégautónak ajánljuk

Tavaly év végén csatlakozott a Qashqai-palettához az új, 1,6 literes dCi motorral hajtott, stop/start rendszerrel felvértezett Pure Drive változat, amely 120 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátásával és 4,5 literes átlagfogyasztásával a leginkább környezetbarát verzió. A motor pillanatnyilag a legerősebb 1,6-os turbódízel hajtómű a piacon, ami fürgén, már-már sportosan és magas végsebességgel mozgatja az elsőkerék-hajtású Qashqait. A kulturáltan járó aggregát előnye még a magas, szinte túláradó nyomaték, amely erőteljes gyorsításokat és könnyűszerrel kivitelezhető előzéseket garantál. A turbódízelhez kötött hatgangos kézi váltó prímán kézre áll, rövid utakon jár a kulisszában és pontosan kapcsolható. Az 1,6-os dCi motor alapvetően nagyon takarékos. Ez a konfiguráció kitűnően alkalmas cégautónak is, főként azoknak, akik szeretnének kicsit kitűnni a tömegből.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo