Pénzszerzés cikkek
Nincs megállás, további milliárdok hitelre
Nagyon lendületesen indult az év a lakossági hitelpiacon, amely már tavaly is dinamikusan bővült. Januárban egy-egy munkanapra vetítve átlagosan összesen több mint 4 milliárd forintért adtak személyi kölcsönöket és lakáshiteleket a bankok.
Ha vállalkozni akarsz, most megdob az állam 4,5 millióval
Hiába szeretne vállalkozást indítani a magyarok túlnyomó többsége, csak töredékük mer belevágni, mert tartanak a kudarctól. Pedig egy friss pályázati programnak köszönhetően minden korábbinál kedvezőbb feltételek mellett lehet belevágni az új életbe.
A cégek is szakíthatnak az ingatlanárak száguldásából
Az ingatlanpiaci drágulás nemcsak a lakáspiacot érintette, a lakóingatlanok mellett sok telek, földterület, valamint kereskedelmi célú és ipari ingatlan értéke emelkedett jelentősen. Ez az értéknövekedés pedig akár a vállalkozások számára is új lehetőségeket nyithat.
Ügyfélelégedettség: az elhatározástól a tervezésig
Első és legfontosabb lépés, hogy felsővezetői szinten mondjuk ki, elégedett vásárlókat akarunk! Nem csak úgy általánosságban, hanem igenis tudni akarjuk, hogy milyen az elégedettségi szint, hol jobb és hol gyengébb a folyamat.
A megtakarítás még nem befektetés
Egyre több magyar rendelkezik megtakarítással, és egyre többen tudnak önerőből fedezni komolyabb összegű váratlan kiadást is. A rendszeres megtakarítással rendelkezők közel fele azonban készpénzben tartja megtakarításait – egy felmérés szerint.
70 milliárd forintot fektet magyar kkv-kba az SZTA
A Pénzügyminisztérium stratégiai irányításával működő, 100 százalékos állami tulajdonban álló Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. 2019-2022 között, az általa kezelt 5 kockázati tőkealapon keresztül közel 70 milliárd forintot helyez ki hazai kis- és középvállalkozásokhoz, két fő célkitűzés mentén: előmozdítja a befektetési célvállalatok nemzetközi versenyképességét és a versenyképes cégek megerősítésével stabilizálja és perspektívához juttatja a nemzeti gyarapodás alapját jelentő, döntően családi tulajdonban álló kisvállalkozásokat. A 2018-as üzleti év ennek megalapozását szolgálta, 2019-ben ezt egy erőteljes akvizíció és kihelyezés követi.
A hazai cégeknek még jól is jöhet az új szabályozás
Az év elejétől az Európai Uniós adóelkerülést célzó irányelveivel összhangban Magyarországon is változnak az alultőkésítési szabályok. Az új megközelítés miatt célszerű a banki hitelekhez kapcsolódó költségek és ráfordítások tételes vizsgálatára az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetni.
Jó választás lehet-e, ha részvénybe fektetek?
Magyarországon az erősödő inflációs nyomás miatt a jegybanki fordulat is hamarosan beköszönthet. Az elmúlt hetek felminősítései után ismét a kamatpolitika kerülhet fókuszba, érdemes tehát számba venni a hazai eszközosztályok kilátásait – tekint előre a következő hetekre a K&H Alapkezelő.
Csábító Ausztria: a sógorok vonzereje
Ausztria kiváló célpont azoknak a magyar cégeknek, amelyek külpiaci terjeszkedésben gondolkodnak, biztonságos, ugródeszka a szinte korlátlan lehetőségekkel csábító német piac irányába, ugyanakkor csak alig két órányira van Budapesttől. A döntő lépést több magyar vállalat tette meg az elmúlt években, sőt, mintha az egész régióban egyre több vállalkozás kezdené fontolgatni a külpiaci terjeszkedést. Az ausztriai piacra lépés lehetőségeiről, feltételeiről Birgit Reiter-Braunwieser-el, az ABA - Invest in Austria, (Austrian Business Agency) azaz az osztrák állami befektetés-ösztönző ügynökség közép-kelet Európáért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Gépvásárlási lázban égnek a kkv-k
Az előző negyedévi megingást követően megugrott a kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A célokat tekintve soha ennyien nem készültek még a gépek, berendezések beszerzésére, megelőzve ezzel a sokáig élen álló informatikai fejlesztéseket. Idén az iparban és a kisvállalkozásoknál várható a legtöbb fejlesztés, emellett szektor szinten erősödött a vállalatalapítási kedv – derült ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
A nők a startupokban is felülteljesítenek
Hogyan találják meg a befektetők az ígéretes startupokat? Mikor érdemes a vállalkozóknak befektetőre vadásznia? Van-e kedvenc projektje? Mikesy Álmossal, a Hiventures Zrt. inkubációs befektetési igazgatójával beszélgettünk a témáról, aki csapatával folyamatosan nagy növekedési potenciállal kecsegtető vállalkozásokat keres. A Hiventures Zrt. az MFB Csoport tagjaként EU-s és MFB-forrásokat kezel.
Egyszerűbb lesz támogatást kérni a szőlőkabóca ellen
Az Agrárminisztérium a szőlőültetvényeket veszélyeztető kártevőkkel szemben – mint például az amerikai szőlőkabóca – fontosnak tartja a megelőzést, amelyhez jelentős összegben támogatást nyújt. A támogatás igénylése egyszerűsödik, a kérelmek 2019. március 1-31. között nyújthatók be postai úton a Magyar Államkincstárhoz.
Behajtásból lesz pénz K+F-re
A magyar vállalatok bevételének 8 százaléka érkezik a késedelmes fizetések behajtásából. Az így érkező pénzeket pedig jellemzően nem napi működésre költik a vállalatok, hanem ebből finanszírozzák saját tartozásaikat, de K+F tevékenységeiket is.
Holnaptól pályázhatnak a cégek eszközbeszerzésre Pest megyében
A Pest megyei mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) szerdától adhatják be támogatási kérelmeiket a 4,5 milliárd keretösszegű eszközbeszerzéseket támogató pályázati felhívásra.
Már nagyon szorít a határidő az egyik utolsó GINOP pályázatnál
Már csak két hétig, február 28-ig lehet beadni a GINOP-2.1.2-8.1.4-16 Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása kombinált hiteltermék keretében elnevezésű pályázatot. A Via Credit szerint idén ez az utolsó GINOP-os K+F pályázat, ezt követően a hiánypótló pályázatot várhatóan bezárják.
Hol fial a pénz 2019-ben?
Akár magánszemélyként, akár cégként, az év elején sokan elgondolkodnak azon, mibe fektessék megtakarított pénzüket. A jelenlegi alacsony kamatkörnyezetben kétszer is érdemes megnéznünk, hogy melyik megtakarítási forma az, amely nemcsak hozamot ígér, hanem biztonságot is.
Jönnek az új K+F-felhívások
A megújuló hazai innovációs és K+F pályázati rendszer keretében a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) számos új felhívást fog megnyitni a következő hónapokban. A támogatások célja, hogy a vállalkozások versenyképességét erősítsék piacképes termékek vagy szolgáltatások fejlesztése révén – hívta fel a figyelmet közleményében a MAPI-csoport.
Webáruházaknak: hogyan válassz logisztikai szolgáltatót?
Kevés olyan fontos döntés van egy webáruház üzemeltetésében, mint a logisztikai szolgáltató kiválasztása, ezen állhat ugyanis a siker vagy a bukás kérdésköre. Ha rosszul méri fel az igényeket, és hibásan dönt, akár le is húzhatja a rolót. Ezért ehhez a kulcsfontosságú döntéshez adunk most tanácsokat.
A napelem bizniszben sem mind arany, ami fénylik
Az utóbbi évek befektetési slágerterméke a napenergia beruházás: a kötelező átvételen (KÁT) keresztül ugyanis az állam biztosnak látszó jövedelmet garantál mindazoknak, akik ebben az üzletágban keresik a szerencséjüket. Mint ahogyan ez általában igaz: ezt a pénzt sem adják ingyen. A szakmai hozzáértés vagy a jogi előkészítettség hiányán ugyanis nagyon könnyen elvérezhetnek a napelem-projektek is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segít eligazodni.
Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket
Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára
Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Újra kell gondolni az innovációs támogatásokat
Mérsékelt innovátorok vagyunk az Európai Unióban, ezért újra kell gondolni az innovációs támogatási rendszert - hangzott el a JVSZ Innovációs támogatások 2019-ben című konferenciáján, ahol az innovációs győztes projektek projektfejlesztési és menedzsment tapasztalatairól, illetve az innovációs törvény módosításáról is hasznos információkhoz juthattak a résztvevő cégek, egyetemek képviselői.
25 milliárdos lízing refinanszírozó programot indít az MFB
A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) 25 milliárd forintos keretösszeggel új, a Növekedési Hitelprogram Fix (NHP Fix) forrásait közvetítő lízing refinanszírozási programot indít – közölte az MFB.
A jó termék ma már nem elég?
Az elmúlt évtizedekben egyes iparágakat alapjaiban felforgató, forradalmi sikereket elérő szolgáltatások, mint az Airbnb, Amazon vagy Tesla számos különböző tényezőnek köszönhetik sikerüket. Egyvalami azonban mindegyik vállalatban közös – nemcsak egy új termékkel léptek piacra, hanem egészen egyedi vásárlói élményt nyújtanak vevőiknek.
Előttem az utódom?
Már a nyugdíj felé kacsingat a rendszerváltáskor az üzleti életbe lépett generáció, de a cégük átadásánál számos probléma felmerülhet. Az utódlást jól elő kell készíteni, és a folyamat cégjogi, illetve adózási meglepetésekkel is szolgálhat. Egy rendhagyó kettős interjúban a téma szakértőit kérdeztük a generációváltás kihívásairól.
Sikerszakmát szeretne? Nyisson webáruházat
A hazai e-kereskedelem növekedése évek óta 20 százalék körüli, amivel a kontinens legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozunk. Továbbra is hatalmas a hatalmas a teljes kiskereskedelem és az online kereskedelem növekedési üteme között; míg a hagyományos kisker „csupán” 6% körüli növekedést produkál, a webáruházak növekedése 18-20 százalék körüli.
Óriási lehetőség jön a magyar vállalkozásoknak
Február 1-jén hatályba lép az EU és Japán közötti gazdasági partnerségi megállapodás. Ezzel a világ legnagyobb nyitott kereskedelmi övezete jön létre, mely 635 millió embert foglal magában, és a világ teljes GDP-jének csaknem egyharmadát termeli meg. Az új szabadkereskedelmi övezet létrejöttének az európai és japán vállalkozások és fogyasztók egyaránt hasznát fogják látni.
Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.
Főleg a cégek mennek perre a tartozások miatt
Tizenöt százalékkal csökkent 2018-ban a fizetési meghagyásos eljárások száma – derül ki a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) nyilvántartásából. A kevesebb eljárás arra utal, hogy javult a lakosság jövedelmi helyzete, kevesebben tartoztak tavaly, mint egy évvel korábban.
Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt
A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. Azonban még mindig vannak olyan területek, ahol erősíteni lehet a vásárlói élményt, s vele a szezon sikerét is: a Black Friday esetében az árképzésen érdemes még csiszolni, a karácsonyi online vásárlásoknál pedig továbbra is kihívás az időben történő kiszállítás.
Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell
Minden ország rendelkezik saját jogi és adózási sajátosságokkal, amelyekre a terjeszkedés során gondolni kell. Legyen szó üzleti feltételek kidolgozásáról, jogi és adótanácsadásról egy adott országban, vagy egy vállalat alapításáról és a számlák vezetéséről – ezek a terjeszkedési folyamat fontos összetevői – hívta fel a figyelmet az Expandeco csapata.
Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet
A németországi cégalapításnak is megvannak a maga költségei, de ez csak a kezdet: ott van még a helyi munkaerő költsége, az irodabérlés, a gépvásárlás, a marketing, ezek pedig újabb súlyos eurókba kerülnek. Viszont nem gond, ha nincs meg erre a teljes fedezet: ilyenkor segítenek az állami támogatottságú hitelek.
A versenyképességet segíti az MFB új hitelprogramja
2019. január 21-től elérhető a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) új hitelkonstrukciója, amely tőkepótló jellegével, fix kamatozásával és magas összeghatárával lehetőséget biztosít a kis- és középvállalkozások számára, hogy versenyképességüket jelentősen növelő beruházásokat hajthassanak vége.
Az építőipar dobogós a nemfizetésben
Szemmel látható javulást mutatott 2018 során a határidőre kifizetett számlák aránya, sőt az átlagos késedelem is rövidült két nappal - derül ki a Bisnode cégcsoport 2018 év végi adataiból. A javulás annak fényében még értékesebb, hogy az átlagos fizetési határidő is csökkent két nappal.
Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól
Az elmúlt négy évben a magyar export mértéke évről évre megdöntötte előző évi rekordját. Ma hazánkban több mint nyolcszázezer munkahely függ a kivitelünk alakulásától, így nem mellékes gazdasági tényező, hogy milyen évre számítanak 2019-ben a legfontosabb külpiacainkon.
Jön az öntözési ügynökség
További nemzeti forrásokat különített el a kormány öntözésfejlesztésre, illetve konkrét feladatokat határozott meg azzal kapcsolatban – hívta fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, amely stratégiai jelentőségűnek tartja az öntözés fejlesztését.
Az MFB Csoport tőkeprogrammal segíti a generációváltást
Új tőkefinanszírozási programot indít az MFB Csoport annak érdekében, hogy segítse a generációváltást olyan családi vállalkozások esetében, ahol a családon belüli utódlás nem megoldott. A Magyar Fejlesztési Bank csoportjához tartozó Hiventures Zrt. és az MFB Invest Zrt. által nyújtott program célja, hogy társfinanszírozást nyújtson befektetőknek, vagy befektető csoportoknak.
Mit kell tudni a kedvezményes munkáltatói hitelről?
Kedvezményes munkáltatói hitel adható 2019-től. Mit kell tudni róla, van-e felső határa vagy adóvonzata? Az Írisz Office reggeli egyperceséből kiderül.
Már nem csak startupok ötleteire várnak
Az eddigi két inkubációs kör sikerére alapozva új szintre lép a Sparklab, és innovációs laborként folytatja működését. A startupok és a vállalati kezdeményezések mellett magánszemélyek is jelentkezhetnek kezdeti, vagy akár már érett fázisban lévő projektjeikkel.
Több milliárdból fejleszthetnek Pest megyei kkv-k
Több mint 4,5 milliárd forintot nyert el 87 Pest megyei mikro-, kis- és középvállalkozás telephelyének fejlesztésére. Az érintettek bővíthetik eszközparkjukat annak érdekében, hogy javuljon versenyképességük.
Terjeszkedjünk külföldön, de merre induljunk?
Magyarország határán túl több millió potenciális vásárló vár a hazai e-kereskedőkre, éppen ezért a legtöbb webáruház tulajdonosában előbb vagy utóbb felmerül a kérdés: miért is kellene kizárólag a magyar piacra összpontosítani, ha külföldi terjeszkedéssel meg lehet növelni a cég nyereségét? Ha már jelen van a magyar piacon, miért ne lehetne Európa többi országaiban is szerencsét próbálni? Melyik országok a legmegfelelőbbek terjeszkedés szempontjából? Most induló cikksorozatunk első részében ezt vesszük górcső alá az Expandeco szakértőinek segítségével.
Óvatos optimizmus a kockázatitőke-piacon
A Deloitte legfrissebb közép-európai kockázatitőke-bizalmi felmérése szerint a piac továbbra is erős, de a befektetési tevékenység ütemének lassulása várható ebben az évben. A megkérdezett közép-európai tőkebefektetők háromnegyede (75%) szerint a kockázatitőke-piaci aktivitás megtartja a jelenlegi szintjét, ami emelkedést jelent a nyári felméréshez képest. A válaszadók egytizede (11%) az aktivitás növekedésére számít, amely alacsonyabb a nyári egyharmadhoz (31%) képest, tehát a megkérdezettek a növekedés ütemének lassulására számítanak.
Január 31-ig elérhető a refinanszírozási program
A jelentős piaci érdeklődés miatt a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) 2020. január végéig meghosszabbította az MFB Pénzügyi Vállalkozás Refinanszírozási Konstrukció II. elnevezésű hitelprogram igénylési határidejét, illetve 100 milliárd forintra emelte a program keretösszegét, a hitel továbbra is a programban részt vevő pénzügyi vállalkozásoknál igényelhető.
Magyar találmány segíthet a légi katasztrófák megelőzésében
Egyszerűbbé, gyorsabbá és pontosabbá teheti a repülőgépek és más légi járművek külső átvizsgálását, illetve karbantartását az AerinX nevű magyar cég kiterjesztett valóság (AR) alapú megoldása. A vállalkozás három lépésben 250 millió forintos tőkebefektetésben részesül az X-Ventures Gamma Kockázati Tőkealap jóvoltából, hogy egyedülálló rendszerével piacra lépjen.
Be Smart: keresik a legígéretesebb startupokat
Immáron 9. alkalommal rendezi meg a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány Be Smart versenyét, amelyen a legígéretesebb startupok értékes hazai és nemzetközi szereplési, valamint kapcsolatépítési lehetőségeket nyerhetnek.
Új lendületet kaphatnak a hazai beruházások
Idén új lendületet kaphatnak a céges beruházások a Növekedési Hitelprogram Fix indulásának köszönhetően. A K&H a Növekedési Hitelprogram eddigi eredményeihez hasonlóan az NHP fix kihelyezésében is aktív szerepet kíván vállalni, így a gyorsított, 48 órás hitelbírálati folyamat a 45 millió forint alatti NHP fix kérelmek elbírálására is igénybe vehető.
Értékesítési trendek 2019-ben
Élményt adj el az embereknek, ne portékát! 2019-ben az élményokozás a nyerő értékesítési irány. Ez már szinte közhelyszerűen hangzik a marketingesek, az értékesítők szájából. De a mindennapokban nem könnyű eszerint változtatni a kommunikációt, hozzászokni ahhoz, hogy manapság már csak az érzelmekre hatással tudunk eladni bármit. Nem a márkanévvel, nem a termék minőségével, nem a finomsággal, szépséggel. Az értékesítési szakmában dolgozóknak tehát a vonzó termékhez magával ragadó egyéniséget kell mutatniuk, el kell tudni kápráztatni az ügyfelet. S akkor bármit elfogadnak tőlük a vevők.