Korlátozná a buszok és teherautók kibocsátását az EU

Hasonlóan a személygépkocsik már elfogadott kibocsátási határértékeihez, a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid és más szennyező anyag kibocsátásának is határt húzna az Európai Bizottság.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem szennyezhetik korlátlanul a levegőt - Kép: SXC

Határértéket vezetne be az Európai Bizottság a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid kibocsátására. Az Unióban forgalmazott új autók széndioxid-kibocsátását a 2015-ös kilométerenkénti 130 g-ról 2020-ra 95 g-ra leszorító szabályokat már februárban megszavazta az Európai Parlament. A 95 grammos határérték a személygépkocsik számára 2020-ban lép életbe.

Az Európai Bizottság szerdai közleményében egyértelművé tette, hogy a tehergépjárművek és buszok kibocsátását szabályozó határértéket legkésőbb 2015-ben meghatározzák, addig kidolgozásra kerül egy, a háztartási eszközöknél  és személygépjárműveknél is alkalmazott certifikációs rendszer. (Az intézkedés elősegítheti az elektromos autók terjedését.)

A Bizottság szerint az intézkedésre azért van szükség, mert a tehergépjárművek az Európai Unió teljes szén-dioxid kibocsátásának 36 százalékáért felelősek. A közlemény szerint a rendszer bevezetéséig kidolgozzák a személyautóknál is alkalmazott extra kibocsátási engedélyek rendszerét is.

Az extra kibocsátási engedélyekkel (a tisztább autók hangsúlyosabb figyelembe vétele az átlag kiszámításakor) 2020 és 2022 között élhetnek a gyártók. Ezek az engedélyek legfeljebb 7,5 g/km széndioxid-kibocsátást engednek meg, és 2016 és 2020 között nem használhatók. A kilométerenként 50 g-nál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó autót az átlag kiszámításakor 2020-ban kétszeres, 2021-ben 1,67-szeres, 2022-ben pedig 1,33-szoros szorzóval veszik figyelembe. 2023-ban az átlag kiszámításakor már nem érvényesül szorzó.

Fordulóponton az e-mobilitás
Fordulóponthoz érkezett az e-mobilitás piaca: jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, amely elképesztő hatást gyakorol a járműiparra.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo