Márkás póló óceánból halászott szemétből

Szervezett óceánmentő missziót indított a legendás szörf márka, az O’Neill. Hogy ráirányítsák a figyelmet az óceán szennyezettségére, újrahasznosított, a vízből kihalászott műanyag tárgyakat használtak speciális kollekciójuk elkészítéséhez.

Az O’Neill márka Jack O’Neill szörfös nevéhez kötődik, aki a Csendes-óceán partján álmodta meg az első darabokat. Jack varrásmentes board shortjaival, vízhatlan és innovatív sport ruházatával már a kezdetektől az élvonalat erősítette, és Tenger Odüsszeia missziójával 1996-ban a gyermekek számára hirdetett edukációs programot az élővilág és a tengerek fontosságának megismertetésére. Mára azonban a szörfösök kedvenc partjai és vizei olyan veszélynek lettek kitéve a világ óceánjain lebegő, több mint 8 millió tonna műanyag szemétnek köszönhetően, hogy a márka úgy érezte, igazi felelősségvállalásra van szükség részükről is.

Indul az óceáni misszió

Az O’Neill Blue – Óceáni misszió keretin belül olyan újrahasznosított ruhákat hoztak létre, amelyeket bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrtak. Mindezt annak reményében is, hogy az évi 1 millió madár és több mint 100 ezer tengeri emlős, akik a szennyezések miatt elpusztulnak, megmenekülhessenek.

Nem ők az egyetlenek, akik a felelős gondolkodást innovatív termékké alakították. Az Adidas tervezői olyan cipőt alkottak, amelyben az óceán mélyén használt eresztőhálókat és a felszínen lebegő műanyag-szemetet hasznosítják újra.

„Engedjétek szörfözni az embereimet!”
A természetközeli sportokhoz kapcsolódó márkák között egyre többször jelenik meg a környezettudatos gondolkodás. A Patagonia azonban kiemelkedik közülük, regisztrált B-corpként minden elemében fenntartható a működése. A világ legzöldebb túramárkáját egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé.
Története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak. Itt olvashat róla bővebben.
Az első O’Neill Blue tavaszi kollekció board és walk shortokat, valamint pólókat tartalmaz, melyek 200 000 műanyag üveggel kevesebb szemetet jelentenek a világ tengerpartjai számára. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspiráció lesz vásárlóik számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.  A kezdeményezés és a bionikus szállal átszőtt ruhák  mellett többek között olyan nevek is letették a voksukat, mint Tai Graham, világhírű szörfös és az O’Neill márka egyik nagykövete. Bár Magyarországon az óceánjáró szörfösök száma viszonylag alacsony, azonban a környezettudatos élet, a tengerek, óceánok megmentése mindenki közös érdeke és felelőssége.

Magyarország is kiveszi a részét

Szabó Kimmel Tamás, az O’Neill Blue kampány hazai arca érdekes és figyelemfelkeltő kísérletbe kezdett.  Tamás célja és feladata, hogy 10 napon keresztül eldobható műanyagok nélkül élje mindennapjait, példát és irányt mutatva ezzel mindenki számára, egy környezettudatosabb és kevésbé szennyező életvitel kialakításáért. A kísérletet egy videónapló rögzíti, bemutatva, hogy lehet-e, és ha igen hogyan, műanyag nélkül élni a mindennapokat. Úgy tűnik, nem könnyű…

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo