Az O’Neill márka Jack O’Neill szörfös nevéhez kötődik, aki a Csendes-óceán partján álmodta meg az első darabokat. Jack varrásmentes board shortjaival, vízhatlan és innovatív sport ruházatával már a kezdetektől az élvonalat erősítette, és Tenger Odüsszeia missziójával 1996-ban a gyermekek számára hirdetett edukációs programot az élővilág és a tengerek fontosságának megismertetésére. Mára azonban a szörfösök kedvenc partjai és vizei olyan veszélynek lettek kitéve a világ óceánjain lebegő, több mint 8 millió tonna műanyag szemétnek köszönhetően, hogy a márka úgy érezte, igazi felelősségvállalásra van szükség részükről is.
Indul az óceáni misszió
Az O’Neill Blue – Óceáni misszió keretin belül olyan újrahasznosított ruhákat hoztak létre, amelyeket bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrtak. Mindezt annak reményében is, hogy az évi 1 millió madár és több mint 100 ezer tengeri emlős, akik a szennyezések miatt elpusztulnak, megmenekülhessenek.
Nem ők az egyetlenek, akik a felelős gondolkodást innovatív termékké alakították. Az Adidas tervezői olyan cipőt alkottak, amelyben az óceán mélyén használt eresztőhálókat és a felszínen lebegő műanyag-szemetet hasznosítják újra.
Magyarország is kiveszi a részét
Szabó Kimmel Tamás, az O’Neill Blue kampány hazai arca érdekes és figyelemfelkeltő kísérletbe kezdett. Tamás célja és feladata, hogy 10 napon keresztül eldobható műanyagok nélkül élje mindennapjait, példát és irányt mutatva ezzel mindenki számára, egy környezettudatosabb és kevésbé szennyező életvitel kialakításáért. A kísérletet egy videónapló rögzíti, bemutatva, hogy lehet-e, és ha igen hogyan, műanyag nélkül élni a mindennapokat. Úgy tűnik, nem könnyű…