Szupermen kerestetik

Sokszor a leendő munkatársakkal szemben megfogalmazott elvárásoknak valóban csak egy szuperképességekkel felruházott alkalmazott tudna megfelelni. Azonban, ha létezik is ilyen, az egy kkv számára jó eséllyel megfizethetetlen. Szakértőnk szerint szervezettség kérdése, hogy minden területre megfelelő és elérhető embert találjunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:flickr

Elsőre azt gondolnánk, hogy természetesen a nagy cégeknek hihetetlen mennyiségű és minőségű elvárásai vannak a hozzájuk munkára jelentkezőkkel szemben, biztos a „multik" akarnak ilyen embereket, a kis- és középvállalkozások megelégszenek az egyszerű halandókkal is.

Azután az is eszünkbe juthat, hogy pont a kisebb cégek keresik a félisteneket, hiszen egy kisvállalkozásban egy munkatársra sok különböző fajta feladat hárul, melyek megoldásához igen sokrétűnek és több témában is kellően képzettnek kell lenni. Miközben a nagyvállalatok méretükből adódóan képesek megfizetni és megfelelő mennyiségű munkával ellátni, csak a saját területéhez értő, de abban profi munkatársakat, akiknek csak az adott témakörhöz szükséges ismeretekkel és csak az odaillő emberi tulajdonságokkal kell rendelkezniük.

A fenti problémához azonban kevés köze van a méretnek - magyarázza Nagy Géza, a Cégdoktorok ügyvezetője. Egy kevés van, mert az valóban igaz, hogy egy nagyvállalat könnyedén meg tud fizetni egy vagy akár több teljes idős marketingest, miközben egy kisvállalkozásban gyakran ellátják pénzügyi és egyéb adminisztratív munkával is a marketingest, hogy kitöltse a munkaidejét és bért tudjanak megtakarítani. Ezért van az, hogy leginkább kis cégeknél látjuk ezt a gondot, de a több száz fős, milliárdos cégek behatóbb megismerése rádöbbentett, hogy a méret nem garancia, csak a szervezettség a biztosíték arra, hogy ne kelljen ilyen hirdetésekhez folyamodnunk.

A nagyok sem védettek
Sokszor tapasztalom - mondja a szakember -, hogy habár a nagyvállalatnak van már kidolgozott cégstruktúrája, és minden fő területnek, osztálynak, alosztálynak van külön vezetője, mégis felbukkan a „mindenki csinál mindent" szindróma. Előfordulhat, hogy a Kereskedelmi osztályban mindenki marketinggel, mindenki feladata a PR, mindenki szervez partnertalálkozókat, mindenki ad árajánlatokat, mindenki látogatja az ügyfeleket, mindenki besegít az ügyféladatbázis fejlesztésébe, stb. Egy szervezett burok alatt ugyanolyan szervezetlenséget találunk, mint egy kisebb cégben. Ez lehet csupán a szervezés hiánya miatt, de itt is előfordulhat, hogy nem tudnak minden speciális feladatra külön embert felvenni. De akkor a Kereskedelmi Vezető ugyanúgy, ahogy a kisvállalkozás vezetője, képregényhősöket igyekszik majd szerződtetni, hiszen az ő osztályában is csak a sokoldalú emberek állhatják meg a helyüket. Megint csak, méret vagy nem méret, a szervezetlenség komoly emberi erőforrás krízist fog okozni a „nagy"vállalatnak.

Ennek ellenére mégis azt tapasztalom, hogy a „szupermen" kérdés a cég szervezettségének fokán múlik. Minél szervezetlenebb egy vállalkozás, annál inkább hajlamos a cégvezető mindenhez értő, mindenre alkalmas, mindenféle emberi tulajdonsággal, sőt azok teljes ellentéteivel is rendelkező munkatársakat keresni vagy kerestetni. Egy ilyen munkatárs megtalálása szinte a lehetetlennel egyenlő, és ha mégis sikerül, akkor hamar kiderül, hogy az adott cég számára megfizethetetlen, főleg azért mert kellene belőle legalább tíz. (A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint nem csak a fizetés számít az álláskeresőknek, legalább annyira az is, hogy jó munkahelyen dolgozzanak.)

Egy három főt foglalkoztató vállalkozást is meg lehet úgy szervezni, hogy ne kelljen Zeuszt és barátait szerződtetni a megfelelő mennyiségű és minőségű termelés eléréséhez. Ha pontosan körvonalazzuk a folyamatokat (például: beszerzés - marketing - értékesítés - kiszállítás - számlázás, stb.) és ez alapján meghatározzuk a cégstruktúrát (cégvezetés, személyzet, kommunikáció, kereskedelem, pénzügy, termelés, minőségbiztosítás, stb.), kidolgozzuk az előzőek alapján a pontos munkaköröket, azok várt eredményeit és mérési eszközeit, akkor a három munkatársait el lehet helyezni úgy a szervezetben, hogy ne kelljen mindenkinek mindent csinálnia, mindenhez értenie, mindenbe belekapnia, hogy egyre jobban fokozza a zűrzavart. Mindenki megkaphatja azokat a fő területeket, amelyeket a legjobban képes irányítani képzettségének, képességeinek és tapasztalatainak megfelelően. Egy ilyen cégbe azután sokkal könnyebb lesz további munkatársakat találni, hiszen pontosan láthatjuk, hogy milyen területekre, milyen követelményekkel keresünk segítséget.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo