Szeretet és reklám - ez már összefügg

Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön "kasztot" képviselnek a marketingen belül.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mikulás „atyja”

Tulajdonképpen egy leleményes marketingesnek köszönhetjük a Mikulást – vagy legalábbis azt, ahogyan ma ismerjük. Az 1930-as évek elején a Coca Cola Company arra kereste a választ, hogy hogyan lendíthetnék fel a télen hagyományosan pangó üdítőpiacot. A cég reklámkoncepciójában először 1931-ben jelent meg a Mikulás – köszönhetően a tehetséges grafikusnak, Haddon Sundblomnak. E reklámok amellett, hogy segítettek felpörgetni a téli eladásokat, a gyerekek körében különösen népszerűvé tették a terméket. A figura ruhája a cég logójának megfelelően piros lett – ahogy mostanra minden valamire való Mikulásé. Ez azonban a zseniális marketing ötletnek köszönhető, akkoriban ugyanis zöld és lila ruhás Télapók is éppannyira megszokottak voltak. A Coca Cola és a karácsony mára annyira összekapcsolódnak, hogy sokak számára a cég minden évben menetrend szerűen kiadott karácsonyi reklámja indítja el valójában az ünnepi szezont.

A pingvin mindent visz

A karácsonyi reklámok szerepe mára akkora lett, hogy az ezen a területen szintén komoly sikereket elkönyvelő angol John Lewis áruház idei hirdetésének „farvizén” egy másik cég is eladási rekordot döntött. Az áruház 2014-es karácsonyi reklámja kedves történet egy kisfiúról, aki egy barátra vágyik a pingvinje számára. A videó hatalmas siker lett, vírusként terjed a neten. (És a megjelenés utáni hétre 13,2%-kal növekedtek az áruház eladásai.)  Az McVitie élelmiszeripari vállalat zseniális húzással ült fel a Monty pingvin által keltett népszerűségi hullámra. Két nappal az eredeti reklám megjelenése után közösségi oldalán saját Penguin keksze képe mellett az alábbi szöveget jelentette meg: „Pingvin nem csak karácsonyra, ebédre is!” Az eredmény? 75%-os eladás növekedés a héten.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo