Azok járnak jól a közösségi vásárló oldalakkal való együttműködéssel, akik tudatosan használják a kedvezményes online vásárlás piacát – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád társtulajdonosa.
Különböző iparágak kkv-s szereplőit kérdeztük meg, hogy mikor érdemes élni a bónuszos vásárlás erejével.
Prémium szinten is használható
Major Balázs a Fuji, Japán étterem tulajdonosa számára a közösségi vásárló oldalon való megjelenés bizonyult az eddigi legjobb marketing eszköznek.
- A hagyományos próbálkozások, mint a szórólap vagy a különböző sajtómegjelenések csak vitték a pénzt, de nem hoztak vendégeket. A bónuszos ajánlatok nem elsősorban nyereséget, hanem ismertséget és forgalmat generáltak. Gyakorlatilag ingyen hirdetünk, elengedjük a hasznunkat, annak érdekében, hogy reklámozni tudjuk magunkat, s így potenciálisan 2 millió ember láthat minket naponta.
A Fuji Budapest egyik legdrágább étterme. Így kicsit furcsának tűnik, hogy kedvezményes árakkal csalogatják vendégeiket. Major Balázs szerint az a fontos, hogy tudják: kit akarnak megszólítani és azt is, hogy milyen céllal.
Kemény alku
A CEHotels szállodalánc társtulajdonosa, Tóth Gergely a bónuszos megjelenést stabil, kiszámítható nyereségforrásnak tartja.
- Hatékony megjelenési forma, a mi értékesítésünkben ez egy statisztikailag mérhető eszköz, ezért számolunk vele komolyan.
Tóth Gergely véleménye szerint a közösségi vásárló weboldal nem marketing felület, hanem kifejezetten jó értékesítési csatorna, egy online közvetítő. Az ilyen jellegű oldalakon való megjelenés előtt mindig kemény áralku zajlik a szolgáltatás gazdája és a weboldal között.
- Hatékonyan akkor tudjuk használni, ha az általam jóváhagyott áron értékesítünk, azaz nyereségorientáltan csökkentjük az árat. Pusztán azért, hogy ne legyen üres a szoba, soha nem használnám ezt a lehetőséget.
Brand építésre használják
Tavaly a Trap Factory élménygyár szabadulós játékai termelték a legtöbb bevételt (10,5 millió forint) a Bónusz Brigádnak. Nekik is megérte, az oldal marketing erejét dicsérik.
- A nyitást követően, a brand bevezetése volt a fő szempont. Az érdeklődők köre azonban folyamatosan változik, ezért éri meg fenntartani az állandó jelenlétet. Széles körben juttatjuk el az információt az emberekhez arról, hogy milyen típusú szolgáltatást kínálunk. Természetesen a normál árat fizető csapatokhoz képest rosszabb profitabilitással számolhatunk az így érkező vendégek esetében, viszont a bónuszos vásárlók segítenek javítani a kihasználtságot – mondta Mátyás Péter, a Trap Factory ügyvezetője
- Volument valószínűleg alacsonyabb árfekvésű, mindenképpen 10.000 forint alatti ajánlattal lehet elérni, a nagy értékű ajánlatoknál pedig erősen függ a kínált termék/szolgáltatás valós értékétől.
Bár konkrét számokról Mátyás Péter nem kívánt beszámolni, annyit azért elárult, hogy egy jó kampány esetén milliós nagyságrendű a bevételük.
Több célcsoportra többféle akció
A megkérdezettek szerint egy másik tényező is fontos az online értékesítés sikerében. Létezik egy olyan vásárlói kör, amely szinte csak árengedmények láttán vásárol. Erre hívta fel a figyelmet Holdosi Ádám, a Spectrum Optika marketing igazgatója is.
- A közösségi vásárlói oldalak megmozgatták a hazai piacot. Van jelenleg Magyarországon egy olyan árérzékeny, tudatos vásárlói kör, mely kizárólag ily módon vásárol. A fiatalok megcélzása miatt is jó döntés volt belekezdeni. Forgalomnövelésre ideális, hirdetésre pedig nem is költünk, amióta ezt az értékesítési formát választjuk.
A Spectrum Optika egyszerre két vasat tart a tűzben, amikor egy időben kétfajta akciót dobnak a piacra, egy olcsóbb és egy drágább ajánlatot. Így nem csak azokat érik el, akik a jó árak miatt keresik fel az boltot, hanem azokat is, akik kevésbé árérzékenyek.
Holdosi hozzáteszi, hogy puszta árvarázslattal nem lehet sikeres a kereskedő. A terméknek el kell adnia magát, „mert csak jól árazott és jó minőségű termékeknek van létjogosultsága. Ezért cserében azt kapjuk, amire számítottunk: több és visszatérő vásárlót.” A kedvezményes vásárlási ajánlat titka, hogy ugyan árengedménnyel érkezik a vevő hozzánk, ám ha képesek vagyunk olyan ügyfélélményt vagy akciót nyújtani neki, amellyel megragadjuk, akkor máris van egy törzsvásárlónk.
Elmondása szerint ebben az értékesítési struktúrában minden befektetett 8 forinttal átlagosan 10-11 forintot lehet keresni.
További előnyként említi, hogy ennek a marketing eszköznek a megtérülése pontosan kiszámítható, hisz csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha a vásárló már kifizette a szolgáltatás díját.