Export Expressz névre keresztelt programjával kívánja tovább segíteni a hazai kis- és középvállalatok exporttevékenységét. Az MNKH ezért egy külön szervezeti egységet hozott létre, melynek dedikált feladata, hogy felkutassa az innovatív termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar KKV-kat és elősegítse azok exporttevékenységét, külpiacra jutását, illetve a magyar tudás és szakértelem kivitelét.
A három pillérre épülő program egyik eleme a nemzetközileg is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat karolja fel – mondta el Ducsai-Oláh Zsanett, a társaság vezérigazgatója. Október 15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani, erre kívánnak a jövőben nagyobb erőforrást fordítani.
Ennek keretében hangsúlyosan a legpiacképesebb iparágakból 20-30 már sikeres exportőr termékeinek illetve szolgáltatásainak keres értékesítési lehetőségeket – vagyis ők kapnak további lehetőségeket – ezek a tervek szerint zászlóshajóként nyithatnak utat további magyar cégek számára a külpiacokon. A több cég termékeiből összeállított kínálat a kisebb beszállítók termékei számára is lehetőséget teremt a külpiaci megjelenésre, ami például az agrárium esetében nagyon fontos, hiszen sok esetben ezen a területen a probléma a megfelelő volumen és egységes minőség létrehozása. A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszeripar termékek egységes megjelenítését szolgálja.
Ennek alátámasztására a rendezvényen megjelent Klimovitszky Lívia, aki az Amerikai-Magyar Keresekedelmi Kamara alelnökeként és egyébként kaliforniai befektetési céget vezető üzletemberként biztosította támogatásáról a progamot. A programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti partnerekkel bővüljön a hálózat.
A vezérigazgató hangsúlyozta, minden exportáló, vagy exportálni kívánó vállalkozás jelentkezését várják, akár az első lépések megtételében is tudnak segíteni – például az adott cég számára ideális piac meghatározásában.