Még mindig menő a cafeteria

Nem csökkent jelentősen a munkáltatói érdeklődés a cafeteriaelemek iránt, pedig januártól szigorúbb korlátozások léptek életbe a keretösszegek, illetve a kedvezményesen adható juttatások tekintetében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

A legnépszerűbb juttatások terén nem volt jelentős elmozdulás a tavalyi évhez képest” - ez derült ki Szent István Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem kutatóinak a Cafeteria TREND Magazin, az Országos Humánmenedzsment Egyesület, a Humán Szakemberek Országos Szövetsége és a BKIK támogatásával elkészített felméréséből. A legnépszerűbb kínálati cafeteria elem 2015-ben is a SZÉP kártya, amelynek mindhárom alszámlája egységesen népszerű, a válaszadó cégek 64 százaléka kínálja dolgozóinak a cafeteria keretében. Az Erzsébet utalvány (61 százalék) és az egészségpénztári hozzájárulás pedig elérik az (59 százalék) szintén a legnépszerűbb cafeteria kínálati elemek közé tartoznak – közölte a kutatás eredményeit együttműködő partnerünk, a HR Portál.

(A legtöbb munkáltató csak a kedvezményes keretig használja a cafeteriát, de még azon felül is jobban megéri, mint a munkabér.)

A dolgozók számára egy adóévben elkölthető cafeteria összegek szervezetenként meglehetősen eltérnek. A cégek mérete és a keretösszegek között nem találunk szignifikáns összefüggést. A 100 ezer forint alatti cafeteria keret ritka (2 százalék). Emellett 7 százaléknál jelenik meg 500 ezer forintnál magasabb juttatási csomag. „A cafeteriát működtető szervezetek 61 százaléka 150 ezer Ft és 400 ezer Ft közötti keretösszeget biztosít dolgozóinak. Az átlagos juttatási keret 2015-ben a tavalyi átlagot meghaladóan 312.000 forintra tehető. Figyelembe véve a munkáltatók közterhek megosztására vonatkozó válaszait, ez idén 262.800 Ft értékű nettó juttatásnak felel meg” - összegezte Fata László, a kutatást támogató Cafeteria TREND Magazin szakértője.

A kutatást vezető Dr. Poór József egyetemi tanár szerint „felmérésünk adatai továbbra is alátámasztják azt a korábbi évek során hasonlóan tapasztalt összefüggést, miszerint a cafeteria elterjedtsége a szervezeti nagysággal van szoros összefüggésben”. Az 1000 fő fölötti nagyvállalatok 88 százalékánál megtalálható a rugalmas juttatási rendszer valamely formája, addig a 10 fő alatti mikrovállalkozások csak 39 százaléka építette be ösztönzési rendszerébe a választható juttatásokat.

Ez a cafeteria hátulütője
2015. évi cafeteria szabályozásnak van egy hátulütője, az éven belül megszűnő jogviszonyok esetében a munkaviszonyban töltött napokra arányosan kell meghatározni a béren kívüli juttatás keretösszegét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo