Idén nem csak a karácsonyt várták felajzva a kiskereskedelemben érdekelt cégek: a Futball Európa bajnokság és várhatóan az Olimpia is felpörgeti az eladásokat több szegmensben is. A sörgyártók és forgalmazók biztosan nagyot szakítanak, de jól járnak a vendéglátóhelyek, és a szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazók is a Magyarországon tomboló focilázzal. Ezenkívül az utazásszervezők, a biztosítók – akik már tél végén EB és Olimpia biztosítással csábították az ügyfeleket, a játék és sportruházat-forgalmazók is nagyot szakíthatnak ebben a néhány hétben.
Ráadásul sokan hitelből finanszírozzák ilyenkor vásárlásaikat: a tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben az időszakban nem csak a vásárlások, de az ezekhez kapcsolódó áruhitelek piaci is magas fordulatszámra pörög fel. De az árukapcsolási lehetőségek száma végtelen. Az osztrák nemzeti vasút például még Ausztria megsemmisítő vereségéből is profitál: az alábbi reklámszpot alig egy nappal a magyar-osztrák meccs után jelent meg.
De sor itt nem ér véget: mind több és több cég döbben rá, hogy ezekben a jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívószót jelentenek a fogyasztóknak.Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy más kiemelt dátumokra, eseményekre is érdemes rászervezni. Mindig jó, ha a kampányunkat nem ad hoc jelleggel csináljuk, hanem hozzákötjük egy jeles eseményhez, ünnephez, évfordulóhoz - mondják a Webshop Experts szakértői. A jeles nap kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy a célpiacunknak is jelentsen valamit, mert a kampányunknak éreztetnie kell a vásárlóban, hogy nem csak azért csináljuk, mert az nekünk fontos, hanem mert neki is.
Függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy nem a focit, tény, hogy a nagy nemzetközi labdarúgó tornák kiemelt eseményei az adott évnek. Milliók ülnek le ilyenkor a tévé elé otthon vagy egy nyilvános szórakozóhelyen. Sok szurkoló rendez ilyenkor kisebb bulikat, meghívva a barátokat és családtagokat, hogy megnézzék közösen az esti mérkőzést. A torna ideje alatt általában még azok is érdeklődnek pár hétig a foci iránt, akik az év többi részében egyáltalán nem. Így volt ez a legutóbbi EB-n és VB-n is annak ellenére, hogy sajnos a magyar válogatott nem volt ott. Az első magyar győzelem után már bátran kijelenthetjük: az idei foci EB kiemelkedő eseménynek számít, és még több figyelmet kap majd, mint korábban bármikor.
Még a a most eszmélők sem késtek el, mivel a bajnokság július 10.-ig tart, az elkövetkező néhány hét még elég lehetőséget kínál arra, hogy népszerűsítsük magunkat, termékünket kihasználva a tomboló focilázt.
Érdemes egy héttel korábban elkezdeni az igazán nagy akciós ajánlatokat megszellőztetni. Főként e-mail listánkat és Facebook, Twitter oldalainkat használjuk erre a célra. Elsősorban a már korábban nálunk vásárló, felénk egyszer már bizalommal élő vevőkhöz forduljunk. Érdemes készíteni egy rövid e-mail kampányt, melyben néhány visszautasíthatatlan ajánlatot mutatunk be a vevőknek. Hangsúlyozzuk, hogy csak a hűséges, már vásárlóként regisztrált ügyfelek fognak ekkora kedvezményt kapni, így még nagyobb értékkel bír majd az ajánlatot.
- Gyártsunk az EB-vel és a magyar válogatottal kapcsolatos tartalmakat, és tereljünk forgalmat oldalunkra e-mailen és a közösségi csatornákon keresztül. Ilyenkor sokkal többen kattintanak a focival kapcsolatos kulcssszavakra, sőt, sok lehetséges vásárlónk valójában szinte semmi mással nem foglalkozik ezekben a hetekben.
- Hozzunk létre promóciókat azokra a termékekre, amelyeket a vásárlók megvehetnek egy közös meccsnézésre. Ez a kedvezmény lehet időzített is: a Facebook és a Twitter követőinknek hirdessünk akciót. Például a meccsek napján az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből. De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek.
- Hozzunk létre promóciókat azokat célozva, akiket hidegen hagynak a meccsek, és akiket párjuk esetleg átmenetileg “elhanyagol” az EB ideje alatt.
- Készítsünk egy kérdőívet, amelyben felteszünk 5-10 kérdést az EB-ről. Minden kitöltőnek adjunk egy kupont. A felmérés eredményét pedig publikáljuk a blogunkon.