A játékpiacon is egyértelműen látszik az online értékesítés előretörése: míg 2013-ban a forgalom körülbelül 10 százaléka érkezett az internetről, addigra 2014-ben már a játékvásárlások több mint egyötöde a weben történt. „A teljes magyar játékpiac – a videójátékokat nem számítva – mintegy 35 milliárd forint volt a tavalyi évben, becsléseink szerint ebből már 6-7 milliárdot tett ki az online értékesítés” – mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.
Az internetes forgalom erősödése mellett a mobileszközök terjedése is jelentős hatást gyakorol a játékpiacra, a szakértők várakozása szerint 2015-ben ez jelentheti majd az egyik legnagyobb kihívást. „Ezt a tendenciát már évek óta érezzük: webáruházunkban már 2013-ban is 10 százalék fölött volt a mobilról érkező látogatások aránya, 2014-ben pedig 22 százalékra ugrott” – emelte ki Bognár Ákos.
Az online játékforgalmazói piacot 2014-ben egyrészt az éleződő verseny, másrészt a hipermarketek szorítása határozta meg. Az év során a legerősebb nap november 7-ére, az Internetes Vásárlás Napjára esett. 2014-ben mérséklődött a készpénzes fizetés népszerűsége, ugyanakkor a vásárlók közel 75 százaléka még mindig ezt a fizetési módot választja. „A készpénzes tranzakciók mintegy 5 százalékos csökkenése elsősorban az online fizetési megoldások javára történt” – mondta el Bognár Ákos.
A szállítási módok között tovább erősödött a Pick Pack Pont, miközben a személyes átvétel csaknem negyedével visszaszorult, 2014 második félévében már csak a vásárlók egyhatoda választotta ezt a formát. A legnépszerűbb továbbra is a futáros kiszállítás – a megrendelések kétharmadánál döntöttek e mellett a vásárlók.