Ez vár ránk a weben

Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A webkereskedelem a fejlett gazdaságokban 10% körüli szinten mozog, Magyarországon viszont egyelőre épp csak 3,5%-a a teljes kereskedelemnek. Ez azt jelenti, hogy itthon jelentős növekedési potenciál van még a területben annál is inkább, mert a szakértők egyelőre úgy látják, a 10%-os részesedés is csak a kezdet.

Ahhoz, hogy fel tudjunk készülni az újdonságokra, fontos tisztában lenni a szektor meghatározó trendjeivel . Ebben dr. Ormos Zoltán a SzEK.org elnöke nyújtott segítséget a Piac&Profit konferenciáján.

Kép:Fotolia

Külön világ
Ormos szerint a legfőbb tennivalók az e-kereskedelem adózásával, jogi kérdéseivel és az adatvédelmi elvárásokkal tisztába kerülni. Ezek nélkül hatalmas kockázatokat vesznek a nyakukba a cégek. Fontos megismerkedni az online marketing specialitásaival és igénybe venni a számtalan analitikai lehetőséget. Azonban mindezt átlátni elképzelhetetlen, hisz valamennyi fent említett dolog speciális szaktudást igényel. Az előadó szerint érdemes szakértőkhöz fordulni és nem bízni abban például, hogy a cég általános könyvelője minden speciális elvárással és lehetőséggel tisztában van.
1. Globális piacok: az elektronikus kereskedelemnek egyre kevésbé szabnak határt az országhatárok. Bárki bármit bárhonnan megrendelhet, és a felmérések azt mutatják, aki egyszer kipróbálta és az áru sikeresen megérkezett, az valósággal vérszemet kap. Az egyetlen gát az idegen nyelvű rendeléstől való félelem a magyar fogyasztókban, de ez egyre kevesebbeket tart vissza. A weben értékesítőknek tehát komoly konkurenciára kell felkészülnie.

2. Fogyasztás helyett élménykeresés: a vásárlóknak ma már kevés, ha az áru egyszerűen rendben megérkezik. Arra figyelnek, hogy milyen volt a webshop, hány idegesítő pop-up ablakon kellett átjutni, mielőtt végre megtalálta amit keresett. Az is fontos, hogy milyen a szállítás, az ügyfélszolgálat, a csomagolás és minden egyéb. És ha valami nem tetszik, csak pár kattintás egy másik webshop… A nagyok már régóta a felhasználói élmény fokozására koncentrálnak.

3. Kommunikáció: a vevőknek kérdései lesznek, akár egyedi megoldásokra vágynak, de arra mindenképpen, hogy érezzék, fontosak az eladónak. Muszáj tehát kiemelt figyelmet fordítani a kommunikációra. Ez egyrészt valódi elérhetőséget jelent – mondjuk chat ablakok segítségével – másrészt viszont megfelelő automatikus információ átadást. A vevő tudni szeretné, hogy hogy áll a rendelése, hol jár a csomagja és mikorra várhatja egészen pontosan a futárt. Tudassuk vele, hálás lesz érte!

Kérdések a sikeres webshop indításhoz
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat? A Piac&Profit konferenciáján erről is szó esett.
4. Fizikai és online együtt: a tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek továbbra is kedvelik a fizikai boltokat. A trend tehát az, hogy mindenki minden felületen jelen van. A fizikai bolt működtetése növeli a vásárlók bizalmát és kényelem érzetét és nagyon kedvelt például a click to collect vásárlási megoldás, ahol az online „összekattintgatott” termékeket személyesen a boltban lehet átvenni. Vagyis a legjobb minden felületen jelen lenni! A webkereskedelem már nem egy külön dolog, hanem egy kihagyhatatlan csatorna minden bolt számára – hangsúlyozta a szakember.

5. Adatok nélkül nincs élet: aki nem elemzi folyamatosan a rendelkezésre álló adatokat, az egyszerűen elveszett az online világban. Melyik termékre hányan kattintottak? Ebből hányan vásároltak? Hogy teljesít a hirdetés? Ha nem fordítunk figyelmet az adatok elemzésére, végletesen lemaradunk. Bármekkora plusz terhet is jelent ez a kisebb cégek számára, megéri!

6. Vadászok helyett farmerek: a marketing is változik. Eddig is olcsóbb volt visszahozni egy régi ügyfelet, mint megfogni egy újat, de mostanra elengedhetetlenül szükséges az, hogy akit egyszer megfogtunk, azt gondozzuk. Ez pedig alapvetően változtatja meg a marketing irányát. A remarketing az új varázsszó!

7. A közvetítők vége: a közvetlen értékesítés lehetőségével a gyártók sok esetben a weben keresztül maguk kezdik el értékesíteni termékeiket, kihagyva a hagyományos kereskedelem szereplőit. Ugyanakkor a gyártás liberalizálódásának köszönhetően (amit a 3D nyomtatás még inkább egyetemessé tesz majd) a webshopok is feltűnhetnek gyártóként. A lényeg, hogy a viszonteladók szerepe halványul. Az Amazon épp most jegyeztetett be egy új szabadalmat 3D nyomtatóval felszerelt teherautókról, amelyek segítségével kiszállítás közben gyártanák le a terméket.

8. Google Shopping: Külföldön több országban már elérhető és nem kérdés, hogy előbb-utóbb Magyarországon is megjelenik a Google Shopping. A Google új szolgáltatása teljesen átrendezheti a piacot. Egy új “fül” jelenik meg a keresőben, ahol egy keresőszó beírására a szerződött partner cégek ajánlatai jelennek meg hirdetés-szerű formában, képpel, árral. A termékek a fő találati listában is előkelő helyet, az oldal felső harmadát foglalják majd el. Ideje felkészülni!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo