A siker titka: maguknak tették magasra a lécet

Egy gyerekkora óta tortamániás mestercukrász és egy, a pasztellszínek és cukorvirágok között minimum kontrasztos úriember – ők a prémium minőségű, egyedi tortákat készítő Preston Tortamanufaktúra szíve és lelke.

Tulajdonképpen mindig is sütött Mészáros Andrea, a Preston Tortamanufaktúra egyik tulajdonosa, bár a hatévesen az iskolába bevitt saját készítésű pitéről még senki nem hitte el, hogy maga készítette. Némi kitérő után kezdte kitanulni a cukrász-, pontosabban a tortadekoratőr mesterséget, akkor viszont olyan neves műhelyekig jutott, amelyekben az angol királyi család, David Beckham vagy Madonna is megfordulnak. Férjével, Mészáros Mihállyal négy éve döntöttek úgy, hogy itthon saját manufaktúrát hoznak létre, ahol nemcsak a csúcsgasztronómiát, hanem a hozzájuk közel álló értékrendet is át akarják adni. A cél nem kevesebb, mint hogy ők legyenek a legjobbak az országban.

Mészáros Mihály
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

– Amit kitaláltunk, totálisan szembement a közgazdasági elvekkel. Nem foglalkoztunk azzal, hogy a piac mennyit tud vagy mennyit akart eddig fizetni egy tortáért: mi mindenből a legjobbat tettük a süteménybe, és vártuk, lesz-e, aki megfizeti. Az elején mindenki örültnek nézett bennünket, de pár hónap alatt annyi lett a megrendelés, hogy nekem is be kellett állnom a termelésbe – meséli a menedzsmentfaladatokat vivő férj.

A fő profil az egyedi, megrendelésre készülő torta, de a mostanra négy alkalmazottal és tanulókkal, alkalmi kisegítőkkel dolgozó üzem mellett egy belvárosi cukrászdát is működtetnek, ahol a klasszikus kávéházi hagyományok szerint a finomságok mellett kulturális programok is várják a vendégeket.

– Lépésről lépésre, családi segítséggel fejlesztettünk, gyakran bürokratikus ellenszélben. Előírás például, hogy a sütemények szinte fogyaszthatatlanul hidegek legyenek.

A fejlődés folyamatos, a tortákra nagy a kereslet. Az idei szezonra Mihály elmondása szerint már májusban is csak „nagyon meggyőző levelek alapján” vállaltak volna megrendelést.

– Heti öt-hat torta fölött nem biztos, hogy olyan kifogástalan minőséget tudunk nyújtani, amit elvárunk magunktól. Nincs katalógusunk, ruhához, dekorációhoz tervezzük a tortát, de olyan is van, hogy csak egy színárnyalatot vagy hangulatot ad meg a megrendelő. Okkal feltételezik rólunk, hogy bármit meg tudunk csinálni.

Verseny – vérre
Induláskor felkeresték a megcélzott piac számos szereplőjét – Mihály véleménye szerint így kívánja az alapvető emberi tisztesség –, de a barátságos közeledést általában hideg távolságtartás vagy képmutatás és árulás fogadta. Pedig a legtöbb szolgáltató egyedi stílusban alkot, így valójában békésen megférnének egymás mellett. Az együttműködés helyett azonban gyakran azzal szembesülnek, hogy szemérmetlenül másolják a termékeiket, másoknál is megjelennek a Preston torták jellegzetes, korábban itthon ismeretlen stílusjegyei.
Termékeik gyönyörűek, és nagyjából kétszer olyan nehezek, mint egy átlagos cukrászdában. Nincs ugyanis bennük térfogatnövelő, csak tojás, vaj, csokoládé és friss gyümölcs. A tortaszeletek szögletes formája nem csak egyedi, de nagyon praktikus is: megmutatja, hogy mekkora egy adag egy esküvői tortából, ráadásul elkészíteni is egyszerűbb – ez pedig a mindennapi sütésnél nagyon is számít.

Hisznek abban, hogy tényleg a vendég az első, de nem rejtik el saját személyiségüket sem. A végeredmény pedig elbűvölő, és korántsem hétköznapi.

– Az esküvői torták esetében nincs második esély, ráadásul az elvárások sok esetben magasan afölött vannak, ami egyáltalán fizikailag megvalósítható. Ugyanakkor jó boldog és tervezgető emberekkel dolgozni nap mint nap.

Bár kicsi, körülbelül évente 100 millió forintos piac az esküvői tortáké – mivel a lagzin senki nem spórol –, van kereslet az általuk kínált szuperprémium kategóriára. A további fejlődés lehetőségét a határon túli terjeszkedésben, a maguk által szervezett képzésekben és a céges és egyéb rendezvények területén látják.

– Egyre nagyobb divat például a babaváró parti, amit néhány éve még csak újságokban láttunk. De új irányt jelentenek a „mentes” torták is.

Glutén- és laktózmentes már van, ezek megjelenésén és ízén semmi különbséget nem érez a fogyasztó. Mivel azonban a tortaremekek díszítése ebből készül, a cukor marad.

Mások legszebb napja
Vannak bizonyos momentumok egy ember életében, amikor könnyebben mond igent még amúgy drágának tűnő ajánlatokra is. Ilyen például a „nagy nap”, amitől mindenki azt reméli, hogy egyszeri alkalom. Márpedig ha valamire költenek az emberek, természetes, hogy a köré egy iparág is kiépül, amelynek a szereplői igyekeznek kielégíteni a legkülönfélébb igényeket is.
Moór Dávid nyolc év kemény munkájával elérte, hogy az egyetemistából, aki lagzikban kamerával rohangál, keresett esküvői fotós legyen. Itt olvashat róla, hogyan.

Régen legfeljebb pár csokrot rendeltek az esküvőkre, most már színvilágot és stílust álmodnak az esküvői dekoratőrök. Gyenes Szilvia az egyik legismertebb név Magyarországon. Itt beszélgettünk vele üzletről és sikerről.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo