A nyári vakáció komoly kihívás elé állítja a vállalatokat a dolgozók szabadságai miatt. Sok cégnél ez ahhoz vezet, hogy néhány hétre le is állnak a nyári szezonban, ami komolyan megnöveli a költségeket, pedig vannak olyan alternatívák, amelyekkel ez elkerülhető. A céges Facebook-oldalon sem lehet egyszerűen szünet.
1. Készítsünk poszttervet!
Az előre megírt posztok nem csupán a nyaralás alatt, de az év többi részében is segítségül szolgálhatnak. Az így, előre kitalált tartalmak publikálása már csak egy kattintás, sőt, akár a folyamat automatizálható is. Azonban az aktualitásra és érdekességre mindenképp oda kell figyelni, mert a felhasználók egyből észreveszik a személytelen automatikus üzeneteket. Amennyiben lehetőség van rá, akkor érdemes időnként ellenőrizni a Facebook-oldalt, hogy az előre beidőzített posztok ténylegesen megjelentek-e. Sajnos alkalmanként előfordul, hogy a jól beállított időzítés ellenére sem kerül ki automatikusan a poszt az oldalra.
2. Bízzunk meg valakit!
Akár szabadúszó szakértőt vagy akár ügynökséget is igénybe lehet venni a közösségi oldal menedzselésére. Ebben az esetben azonban nagyon fontos, hogy aki átveszi az oldal irányítását, az tökéletesen olyan stílusban írjon, ahogy azt a rajongók megszokták, a betanulásra mindenképp időt kell szánni. Az előre megírt posztok ilyenkor is hasznosak lehetnek, így biztosan a jóváhagyott tartalmak kerülnek majd ki az oldalra.
A mobil eszközre (mobiltelefon, tablet) telepített alkalmazásokkal már könnyedén menedzselhető és ellenőrizhető is egyben a céges Facebook-oldal, így ha valaki mindenképp szeretné a saját kezében tartani az irányítást, akkor ez jó megoldás lehet. Ezek az alkalmazások ingyenesen letölthetőek az alkalmazás-áruházakból (Apple – App Store, Android – Play), de mindenképpen ajánlott még az utazás előtt lementeni a mobil eszközre a programot, és a használatát is kitapasztalni, mert sok bonyodalmat okozhat egy ismeretlen alkalmazás kezelése.
4. Kutassunk az archívumban!
A korábbi posztok között nagy eséllyel vannak olyanok is, amelyek minimális aktualizálással újra felhasználhatóak, azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy ne csak ilyen tartalom kerüljön ki az oldalra a leállás ideje alatt.
5. Állítsuk át az e-mailes értesítéseinket!
A Facebookon könnyedén beállítható, hogy e-mailben értesítést küldjön, ha valami aktivitás történik az oldalon, így nem szükséges állandóan online figyelni azt.