Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban

Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Luxemburg nem tervezi, hogy változtatna üzemanyag-árpolitikáján, közölte az ország környezetvédelmi minisztere 2015-ben, pedig próbálnak nyomást gyakorolni rá. Az ugyanis, hogy immáron legalább három ország polgárai járnak a miniállamba feltölteni autóik tankját régóta szálka az Európai Bizottság szemében. Különösen azért, mert a szomszédos országok kormányai úgy vélik, a luxemburgi üzemanyag olcsósága az alacsony üzemanyagadónak köszönhető, ami beillik egy nem hivatalos benzinártámogatásnak.

Kép:Pexels

Nemcsak az átlagpolgárok használják ki az olcsóságot, hanem a szállítmányozási vállalatok is, melyek direkt úgy tervezik útvonalaikat, hogy a kamionok áthaladjanak Luxemburgon és ott olcsón jussanak üzemanyaghoz. Ha egy teherautó 1000 literes tankját kell teletölteni, azt 120 euróval olcsóbban tehetik meg a cégek Luxemburgban, mint Németországban. Ez pedig olyan jelentős különbség, amiért megéri akár kitérőt is tennie a szállítmányozó vállalatok kamionjainak.

Az Eurostat adatai szerint a félmilliós lakosú Luxemburgban 2014-ben közel egymilliárd eurója származott a kormánynak az üzemanyagadóból, míg a 80 millió lakossal bíró Németországnak például 31 milliárd euró (előbbinél 34 cent, utóbbinál 53 cent volt abban az évben az üzemanyagadó átlaga).

Az EU már 2007-ben tervbe vette, hogy valamiféle adót ró ki Luxemburgra a benzinturizmus megfékezése érdekében, de azóta sem történt semmi hathatós lépés.

Forrás: Reuters, FT

Tízből egy sofőr bérét meg lehetne spórolni
Több mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo