Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy korábbi cikkünkben már megállapítottuk, hogy van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon, aminek a statisztikák szerint szinte senki nem olvassa át a felhasználói szabályzatát. Pedig évente egyszer érdemes lenne, hogy lássuk, mit is tartalmaz és mit változtattak rajta, véli Klausz Melinda. Ez főleg a játékok, hirdetések, akciók elhelyezésénél fontos, hiszen könnyen kaphatjuk magunkat azon, hogy a Facebook kizárt bennünket.

A másik fontos hiba a szakértő szerint, hogy a cégek jó része azt gondolja, mindenki megveszi vagy meg akarja venni a termékét. Tévedés. A célcsoport az, amelyik megveszi, ezt pedig meg kell keresni. De választ kell találni arra is, hogy miért akarják megvenni a terméket, hangzott el a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Felső határ

Klausz szerint a közösségi médiás promócióra "sajnos büdzsét kell áldozni, egy bizonyos után azonban felesleges emelni a hirdetésekre való költést, mert nem lesz nagyobb tőle az elérés."

Inkább kívül, mint belül

Korábban sokan használták az Fb-jegyzetet, mint formátumot, hogy hosszabb bejegyzéseket posztoljanak, de Klausz úgy látja, hogy az ilyen terjedelmesebb tartalmakhoz hasznosabb a külső felület, például egy blog. Ezt kell belinkelni a Facebookon, és átirányítani rá a felhasználókat.

Mellőzzük a nyereményjátékokat!

Azok az akciók, amikor egy cég felajánlja a Facebook-felületén a lájkolóknak, hogy osszák meg a tartalmát, és akkor nyerhetnek a termékükből, elvileg nem megengedettek. Sok vállalkozás került csávába emiatt, mert az Fb felfüggesztette az oldalát.

Negatív kommentek

"Nem kell megijedni attól, hogy negatív kommentek futnak be, ezt erőszakmentes kommunikációval kell lekezelni", tanácsolta a közösségimédia-marketing szakértője. Tehát semmiképpen sem reagáljanak ezekre ingerülten a brandek.

Értékesíteni szórakoztatóan

Lejárt az a kor, amikor mindent hiperkomolyan kell eladni. Lehet szórakoztatóan is. Ezt hívja Klausz a "Kasza Tibi-féle modellnek." Hogyan jelenhet meg ez egy cég Fb-s kommunikációjában?

A valóságshowk sztárjai és a vloggerek szinten folyamatosan közlik megnyilvánulásaikat, életük ilyen-olyan pillanatait, egy ilyen médiakörnyezetben a cégek kulisszák mögé betekintő posztjai is értelemszerűen felértékelődnek. Lehet például a céges bögrét kitenni az első hóesésbe, és egyéb tündibündiskedő megmozdulásokat elkövetni.

Az elsők között

A lényeg, hogy az elsők között legyünk. Ha lecsúszunk a pillanatról, inkább tegyük el a fotót a következő télre, vagy márciusra, amikor beesik egy váratlan hóvihar. Ha valaki a tizen-huszadik a céges cucc hóesésbe helyezésénél, az nem cool.

Műsoridő

Arra is érdemes ügyelni, hogy mikor sütjük el a posztjainkat. Úgyszólván két főműsoridő van a neten, az egyik nyilvánvalóan az este, amikor az emberek hazamennek -vagy a kocsiban ülve, a közlekedési dugóban araszolnak -, és lógnak a neten. Ám ilyenkor nagyobb a konkurencia, sokan ekkorra időzítik a tartalmaikat.

Ezért nem árt igénybe venni a reggeli sávot is, hiszen a metrón, a buszon, vagy - újfent - a dugóban sokan olvasnak reggel is. Ekkor azonban könnyebben emészthető tartalmakat kell felrakni a netre, "nem az elmélyülős" anyagokat.

Képgaléria

A mobiltelefon kamerájával készített, alacsony felbontású fotók ideig-óráig elegendők, de hosszú távon muszáj pénzt költeni arra, hogy egy hivatásos fotós profi képeket készítsen a termékről. "Minőségi képállomány nélkül nem lehet eladni a terméket", figyelmeztetett Klausz Melinda.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo