Egy korábbi cikkünkben már megállapítottuk, hogy van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon, aminek a statisztikák szerint szinte senki nem olvassa át a felhasználói szabályzatát. Pedig évente egyszer érdemes lenne, hogy lássuk, mit is tartalmaz és mit változtattak rajta, véli Klausz Melinda. Ez főleg a játékok, hirdetések, akciók elhelyezésénél fontos, hiszen könnyen kaphatjuk magunkat azon, hogy a Facebook kizárt bennünket.
A másik fontos hiba a szakértő szerint, hogy a cégek jó része azt gondolja, mindenki megveszi vagy meg akarja venni a termékét. Tévedés. A célcsoport az, amelyik megveszi, ezt pedig meg kell keresni. De választ kell találni arra is, hogy miért akarják megvenni a terméket, hangzott el a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.
Felső határ
Klausz szerint a közösségi médiás promócióra "sajnos büdzsét kell áldozni, egy bizonyos után azonban felesleges emelni a hirdetésekre való költést, mert nem lesz nagyobb tőle az elérés."
Inkább kívül, mint belül
Korábban sokan használták az Fb-jegyzetet, mint formátumot, hogy hosszabb bejegyzéseket posztoljanak, de Klausz úgy látja, hogy az ilyen terjedelmesebb tartalmakhoz hasznosabb a külső felület, például egy blog. Ezt kell belinkelni a Facebookon, és átirányítani rá a felhasználókat.
Mellőzzük a nyereményjátékokat!
Azok az akciók, amikor egy cég felajánlja a Facebook-felületén a lájkolóknak, hogy osszák meg a tartalmát, és akkor nyerhetnek a termékükből, elvileg nem megengedettek. Sok vállalkozás került csávába emiatt, mert az Fb felfüggesztette az oldalát.
Negatív kommentek
"Nem kell megijedni attól, hogy negatív kommentek futnak be, ezt erőszakmentes kommunikációval kell lekezelni", tanácsolta a közösségimédia-marketing szakértője. Tehát semmiképpen sem reagáljanak ezekre ingerülten a brandek.
Értékesíteni szórakoztatóan
Lejárt az a kor, amikor mindent hiperkomolyan kell eladni. Lehet szórakoztatóan is. Ezt hívja Klausz a "Kasza Tibi-féle modellnek." Hogyan jelenhet meg ez egy cég Fb-s kommunikációjában?
A valóságshowk sztárjai és a vloggerek szinten folyamatosan közlik megnyilvánulásaikat, életük ilyen-olyan pillanatait, egy ilyen médiakörnyezetben a cégek kulisszák mögé betekintő posztjai is értelemszerűen felértékelődnek. Lehet például a céges bögrét kitenni az első hóesésbe, és egyéb tündibündiskedő megmozdulásokat elkövetni.
Az elsők között
A lényeg, hogy az elsők között legyünk. Ha lecsúszunk a pillanatról, inkább tegyük el a fotót a következő télre, vagy márciusra, amikor beesik egy váratlan hóvihar. Ha valaki a tizen-huszadik a céges cucc hóesésbe helyezésénél, az nem cool.
Műsoridő
Arra is érdemes ügyelni, hogy mikor sütjük el a posztjainkat. Úgyszólván két főműsoridő van a neten, az egyik nyilvánvalóan az este, amikor az emberek hazamennek -vagy a kocsiban ülve, a közlekedési dugóban araszolnak -, és lógnak a neten. Ám ilyenkor nagyobb a konkurencia, sokan ekkorra időzítik a tartalmaikat.
Ezért nem árt igénybe venni a reggeli sávot is, hiszen a metrón, a buszon, vagy - újfent - a dugóban sokan olvasnak reggel is. Ekkor azonban könnyebben emészthető tartalmakat kell felrakni a netre, "nem az elmélyülős" anyagokat.
Képgaléria
A mobiltelefon kamerájával készített, alacsony felbontású fotók ideig-óráig elegendők, de hosszú távon muszáj pénzt költeni arra, hogy egy hivatásos fotós profi képeket készítsen a termékről. "Minőségi képállomány nélkül nem lehet eladni a terméket", figyelmeztetett Klausz Melinda.