Csalásrekord az USA-ban

Az amerikaiak több pénzt veszítenek csalások miatt, mint valaha. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) becslése szerint 2024-ben az amerikaiak 12,5 milliárd dollárt veszítettek csalási programok miatt, ami 2,5 milliárd dollárral több, mint az előző évben.

2023-ban a fogyasztók világszerte közel félbillió dollárt veszítettek csalások miatt. Az Egyesült Államokban előforduló 10 leggyakoribb csalási típust vizsgálták az elvesztett dollár összértéke alapján.

Milyen típusú csalás a leggyakoribb?

A csalók kormányzati tisztviselőknek, barátoknak, munkatársaknak vagy más megbízható feleknek adják ki magukat, hogy pénzt vagy személyes adatokat lopjanak el.  Tavaly, több mint 840 000 ilyen esetet nyújtottak be az FTC-hez. Ez közel 3 milliárd dolláros veszteségbe került a fogyasztóknak.

A szélhámos csalások voltak tehát a leggyakoribbak, viszont a befektetésekhez kapcsolódó csalások okozták a legnagyobb pénzügyi veszteségeket, amelyek összesen 5,7 milliárd dollárba kerültek az amerikaiaknak. Az egy áldozatra jutó medián veszteség meghaladta a 9000 dollárt.

Az FTC szerint az e-mailes csalások okozták a legtöbb bejelentést, míg a közösségi médián keresztüli csalások okozták a legnagyobb veszteséget.

Szintén gyakoriak az SMS-es csalások, amelyek 2022-ben az FTC-hez benyújtott csalások 22 százalékát tették ki.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo