Pénzügyi tudatosság cikkek


Van, amiben már egyenlőek a nemek

Van, amiben már egyenlőek a nemek 

Miben különböznek a nők és a férfiak, ha pénzügyekről van szó? A nők jobban odafigyelnek kiadásaikra és megtakarításaikra, mint a férfiak. Pénzügyekről tájékozódni a többség az interneten szeret, ám a nők szívesebben fordulnak tanácsért biztosítójukhoz, bankjukhoz. A családon, párkapcsolaton belül a pénzügyi döntésekbe a nők gyakrabban vonják be partnerüket, mint a férfiak, ám az eltérés viszonylag csekély mértékű – derült ki a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. megbízásából végzett felmérésből, amely a nők és férfiak eltérő pénzügyi szokásait vizsgálta, és amely számos közkeletű tévhitet cáfol.
Ha pénzről van szó, nem félnek kérdezni a diákok

Ha pénzről van szó, nem félnek kérdezni a diákok 

A fiatalok számára fontos, hogy a továbbtanulás kapcsán tájékozódjanak annak pénzügyi vonatkozásairól is. Nem félnek kérdezni vagy segítséget kérni, ugyanakkor saját maguk is mérlegelik lehetőségeiket - egy most közzétett kutatás eredményei szerint.
Mennyi pénz van a kamaszok zsebében?

Mennyi pénz van a kamaszok zsebében? 

A magyar kiskamaszok többsége évi több ezer forint zsebpénzzel gazdálkodik. Egy 15 éven felüli átlagos kamasz már hetente ötezer forintnál is többől gazdálkodik, így akár megtakarításra is futhatná neki - hívta fel a figyelmet a K&H.
Bevált spórolási trükkök kisvállalatoknak

Bevált spórolási trükkök kisvállalatoknak 

A legtöbb vállalkozás számára a költséghatékony működés – na jó, pontosabban fogalmazva a spórolás – a mindennapi döntések fontos része. Sok-sok tanácsot lehet kapni, hogy hogy lehet megfogni pár forintot. Mi most olyanokat mutatunk az Open Forum bejegyzése alapján, amelyeket konkrét vállalkozók már kipróbáltak és hasznosnak találtak.
Minden jó lesz - csak nem tudják, hogyan

Minden jó lesz - csak nem tudják, hogyan 

Alapvetően optimisták a magyar kisvállalkozások, bár, hogy minek alapján látják szépnek a cég jövőjét, az kérdés - a többség ugyanis egyáltalán nem tervez előre. Pedig ez lenne az alapja annak, hogy a jellemzően tőkehiányos kkv-k a fejlődésüket segítő hitelhez jussanak.
Tudatosabbak is, pesszimistábbak is a nők

Tudatosabbak is, pesszimistábbak is a nők 

A nők 83 százaléka pontosan tudja előre milyen számlák várhatóak a hónapban, míg ugyanez a férfiak csupán 80 százalékáról mondható el, azaz a nők pénzügyileg tudatosabbak a számlafizetések terén, mint a férfiak. Magyarországon inkább a hölgyekre hárul a gyerekek pénzügyi nevelése is, amit szintén fontosabbnak tartanak, mint a férfiak.
Túl ritkán kérünk tanácsot pénzügyekhez

Túl ritkán kérünk tanácsot pénzügyekhez 

A budapestiek járnak a bankfiókba a leggyakrabban, kétszer annyiszor, mint a vidékiek – derült ki a K&H felméréséből. Többet járnak bankfiókba azok, akik a leginkább tudatos, hó eleji megtakarítók. A nők és a 26 év alattiak gyakrabban fordulnak az ügyintézőkhöz pénzügyi tanácsért.
A kamatnál megáll a magyarok esze

A kamatnál megáll a magyarok esze 

A magyar lakosság pénzügyi ismereteinek elsajátításakor az egyszerű, és a kamatos kamatszámítás okozza a legnagyobb problémát, pedig a legtöbb pénzügyi termék, megtakarítás vagy hitelfelvétel esetében is ez a legfontosabb tényező - derült ki a Pénziránytű Alapítvány megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

Idén a hangfal lesz a legmenőbb ajándék a fa alatt 

A karácsonyi vásárlás minden évben nagy dilemma elé állítja a családokat. Ki minek örülne? Hogyan vásároljunk úgy ajándékot mindenkinek, hogy kijöjjünk a havi fizetésből? Több gyerekes családban az is kérdés, hogy a kicsik egyénileg vagy inkább közösen egy nagyobb ajándékot kapjanak. Karácsonyi trendkörkép és tippek az okos költéshez a K&H-tól.
Az átlagbér háromszorosát szeretnék a diákok

Az átlagbér háromszorosát szeretnék a diákok 

A fiatalok számára már az első munkahely kiválasztásánál is a legfontosabb szempont a magas fizetés: 235 000 forintos nettó bért már elfogadhatónak tartanak, de kifejezetten elégedettek átlagosan 350 000 forint körüli összeggel lennének. A fiatalok gondolnak a jövőre is, a tavalyi évhez képest 10%-kal nőtt a takarékoskodó diákok aránya. Nőtt a vállalkozás iránti érdeklődés a középiskolások körében, a diákok közel kétharmada szívesen indítana saját vállalkozást a jövőben. A vállalkozói létben motiváló szempont számukra a rugalmas munkaidő és a potenciálisan elérhető, az átlagosnál magasabb kereset – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. által működtetett Családi Kasszasikerek Program 16-18 éves középiskolás diákok körében végzett reprezentatív kutatásából.

Cash-flow előrejelzés – mit rontunk el? 

A cash-flow előrejelzése nagyon fontos egy fejlődő kisvállalkozás életében, sokan mégsem fordítanak rá figyelmet. Mutatjuk a leggyakoribb hibákat és pár tippet, hogy elkerüljük őket.

Így vessük papírra a nyugalmunkat 

A hosszú barátság titka a pontos elszámolás. Sokszor hallottuk ezt fiatalon, de éles helyzetben valahogy mégis hajlamos az ember a barátságban bízni a papír helyett. Pedig hosszú távon mindenki jobban rá, ha hivatalosan rögzítjük az elszámolás alapjait.

Fókuszban a családi költségvetés  

Szakmai intézmények, tanárok, diákok és pénzügyi szakemberek részvételével, rangos előadásokkal és diákok flashmobjával kezdődött el a „Pénz7” programsorozat, amelynek célja az általános és középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása. A Magyar Bankszövetség szervezésében a Pénziránytű Alapítvány szakmai támogatásával megvalósuló programban, amellyel hazánk egy páneurópai kezdeményezéshez csatlakozott, mintegy 90 ezer diák osztályfőnöki órákon ismerkedhet meg az őket is érintő hétköznapi pénzügyi témákkal, a családi költségvetés alapkérdéseivel.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.

Gazdaság

Tízből kilenc vezérigazgató aggódik – mit lépnek a bizonytalanságra?

Tízből kilenc vezérigazgató aggódik – mit lépnek a bizonytalanságra?  

A felsővezetők kétharmada működési költségcsökkentéssel és hibrid munkamodellek bevezetésével reagál a gazdasági bizonytalanság kihívásaira.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo