Így költi el a gyerek a zsebpénzt

A magyar lakosság döntő része tisztában van a rendszeres megtakarítás fontosságával, és felismeri a takarékosságra nevelés jelentőségét is – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. 5-ből 4 szülő jellemzően 11-12 éves kortól tipikusan heti rendszerességgel ad zsebpénzt a gyerekének és 77 százalékuk úgy gondolja, hogy ezzel könnyebben megtanulható a pénz kezelése. Ehhez nyújt további támogatást a CIB Bank új edukációs programja, amely kertében munkatársai egy hónap alatt több mint 50 osztályban tartanak rendhagyó, a pénzügyekre fókuszáló osztályfőnöki órát.

A magyarok többsége tisztában van a megtakarítás fontosságával, lényeges elemnek tartja az előrelépés szempontjából félretett pénze mennyiségének növelését is – derül ki az NRC piackutató cég reprezentatív felméréséből, amelyet a CIB Bank megbízásából végzett. A kutatás adatai szerint a megkérdezettek 24 százalékának sikerült növelnie megtakarítását az elmúlt 2-3 évben, és ezt a többségük (56%) nagyon jelentős előrelépésnek tartja. Nem meglepő ezért, hogy a kutatás eredményei szerint a mai magyar felnőtteknek a gyermekeik bevonása a család pénzügyi életébe kiemelt fontosságú.

Kép: CIB

A pénzügyi nevelés kapcsán a lakosság kétharmada úgy látja, az edukáció leginkább a szülők felelőssége, és tisztában vannak a korai pénzügyi nevelés jelentőségével is. A szülők legfontosabb céljai a gyermekek pénzügyi nevelésében, hogy megtanulják a pénz értékét, a beosztást és megtakarítás fogalmát. A 10-14 éves gyereket nevelő szülők 86 százaléka jellemzően heti rendszerességgel ad zsebpénzt, melyek átlagos értéke a felmérés szerint heti 1 100 forint. A zsebpénzt egyértelműen a napi apróbb kiadások fedezésére adják a szülők. 52 százalékuk az iskolai büfében való vásárlásra, 48 százalékuk szórakozásra, mozira, míg 43 százalékuk a hobbihoz és sportoláshoz szükséges kisebb dolgok megvásárlására adnak egy bizonyos összeget.

Érdekesség, hogy ugyan az iskolák szerepét nem helyezik előtérbe - csupán a szülők 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az oktatási intézmények feladata, hogy a gyerekek megtanuljanak felelősen bánni a pénzzel -, mégis az iskolai vetélkedők szervezése és közös, osztályszintű célok megvalósításához közös takarékoskodási akciók lebonyolítása azok a módszerek, amelyeket sokan a hatékonynak tartanak. Erre épít a CIB Bank új, a Takarékossági Világnap alkalmából elindított edukációs programja, melynek keretében októberben országszerte több mint 50 iskolát keresnek fel a pénzintézet fiókvezetői, hogy a 10-15 éves korosztály számára egy rendhagyó osztályfőnöki órán játékos, kreatív formában hívják fel a figyelmet a megtakarítási fontosságára. Az órán az osztálynak különböző feladatokon keresztül kell összegyűjtenie a pénzt a közösen megszavazott célra pl. egy osztálykirándulás. A megtakarítás lényegét pedig a fiatalok körében népszerű slammer mondja el egy rövid videóüzenetben.

A lakosság felének nincs semmilyen megtakarítása
A hazai lakosság felének nincs semmilyen megtakarítása, aki pedig félre tud tenni valamennyit, az vagy lakásra és nyugdíj-kiegészítésre gyűjt, vagy a váratlan helyzetektől tart leginkább. A rendszeres megtakarítások jellemzően 10-20 ezer forint körülire tehetők.
 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo