Piac&Profit cikkei


Piac&Profit cikkei

A papír nélküli iroda még mindig csak vágyálom 

A papír nélküli iroda még messze van a valóságtól – állítja az a felmérés, amelyet a Xerox megbízásából az európai vállalatok körében készítettek. Az európai vállalatok 79 százaléka nem hiszi, hogy az elkövetkező évtizedben megvalósítható a papír nélküli iroda – állítja a vizsgálat.

Az AT&T története 

A vezető amerikai telefontársaság első száz éve eseménytelen növekedésben telt el, az utóbbi húsz évben azonban – az információs és kommunikációs technológia gyors konvergálásával párhuzamosan - az óriás keresi a helyét. Bár a magyar viszonyok sokban, de talán csak időben, eltérnek az amerikai telekommunikációs helyzettől, a Matávon fogást kereső hazai hálópolgároknak érdekes lehet, mi történik azzal az amerikai telefontársasággal, amely sokhelyütt monopolközeli helyzetet vívott ki magának.

Microsoft: „A Scala a legjobb” 

A Scala back-office szoftver nyerte el a „Fusion 2001” Konferencián „Az év ERP megoldása” díját.

Intenzívebb és differenciált oktatás 

Nem csak a Műegyetem és a Közgáz törekszik hangsúlyozottan a piaci igények kiszolgálására a felsőoktatásban. A BKÁE bevallott célja a rendszerváltás óta, hogy ellássa a versenyszférát jól kvalifikált felső vezetőkkel. A piaci igényekhez való rugalmas alkalmazkodás alapja a tantervfejlesztés. Nem haszontalan átgondolni egy egyetem ezirányú elképzeléseit.

Online kutatás a hazai internetezők médiahasználati szokásairól és demográfiai jellemzőiről 

A TGI Magyarország és a Net Research Center piackutató Kft. 2001. február 12. és március 19. között egy több mint 75 honlapot átfogó online kutatás keretén belül felmérte a hazai internetezők életstílus jellemzőit, médiahasználati és fogyasztási szokásait, továbbá demográfiai jellemzőit. A 10066 főből álló minta a tartalmi és logikai, továbbá a telefonos és e-mailes ellenőrzést is magában foglaló szűrési eljárás után született. A minta a TGI nagymintás országos reprezentatív kutatásból kapott offline adatai alapján lett súlyozva nem, életkor, a lakóhely típusa, valamint az internetezés gyakorisága alapján.

Zöld utat ad a magyar közvélemény az EU-csatlakozásnak 

A magyar közvélemény többsége bízik az Unióban, sőt, igen sokat vár a belépéstől a gazdasági helyzet javításával kapcsolatban.

Állásbörze diplomás fiataloknak 

A Magyarországon is egyre jelentősebbé váló on-line munkaerőpiac legújabb fejleménye, hogy útjára indult az első, kifejezetten egyetemi és főiskolai hallgatókra szakosodott állásközvetítő website, a candidate.hu. - tájékoztatta a sajtót Horváth Lajos ügyvezető igazgató.

Mobil Internet trendek 

A 2000-es évben a WAP, mint az Internet-szörfözésre alkalmasként beharangozott technológia látványos bukását csak az európai mobil társaságok még látványosabb eladósodása szárnyalta túl. Több mint 116 milliárd dollárt költöttek a harmadik generációs adatkommunikációs szolgáltatásokat lehetővé tévő frekvenciák megszerzésére.

A Szkljarov-ügy 

Az eredeti hír szerint az Adobe feljelentése nyomán az FBI július 16-án Los Angelesben letartóztatott egy orosz állampolgárságú egyént, aki egy konferencián előadást tartott a PDF és eBook formátumok biztonsági problémáiról. A hír igaz…

A monetáris politika legfrissebb értékelése 

Július 24-én közleményt jelentetett meg a Magyar Nemzeti Bank a monetáris politika céljairól.

Több a Compaq PC, mint IBM és HP együtt 

A 10 fő feletti gazdálkodó szervezetek közel 600 ezer személyi számítógéppel rendelkeznek. A márkajelzéssel ellátott személyi számítógépek a vállalatmérettől függetlenül valamennyi szegmensben háttérbe szorulnak az ún. “noname” gépek mellett.

Festmények befektetőknek 

Perlrott, Kenstok, Kassák, Moholy-Nagy munkái igen népszerűek. Bár a festmények mindig kedvelt ajándéktárgyak voltak és azok is maradtak, az aukcióra járás divatba jöttének, no meg a tőkeerős vállalkozók – sőt gyakran spekulánsok – megjelenésének hatására eddig soha nem tapasztalt mértékben megnőtt az érdeklődés a régi képek iránt – állítja dr. Virág Judit művészettörténész.

Gazdasági összefoglaló 2001. január-májusi adatok alapján 

A magyar gazdaság dinamikus bővülése folytatódik, a gazdaság növekedése nemzetközi összehasonlításban továbbra is gyors. 2001. első negyedévben a magyar GDP 4,4%-kal növekedett, ez a tavalyinál kissé mérsékeltebb növekedési ütem is közel kétszerese az Európai Uniónak. A világgazdasági konjunktúra általános gyengülése ellenére fennmaradt tehát a magyar gazdaság gyorsabb fejlődése. A magyar gazdaság fejlődésének fontos jellemzője, hogy az ország pénzügyi, fizetési helyzete továbbra is kiegyensúlyozott.

A dohányreklám tilalom alóli felmentés eljárási szabályairól 

A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvényt (a továbbiakban: Grtv.) módosító 2001. évi I. törvény 2001. július 1-jétől megtiltja a dohányáruk közvetlen és közvetett reklámját.

A turizmus legfontosabb bevételei 

Az MNB előzetes adatai szerint 2001. I–V. hónapban a turizmus devizabevételei megközelítették az 1,5 milliárd eurót, ami 16,5 %-os többletet jelent az előző év hasonló időszakához képest.

Az egészségturizmus helyzete 

Az európai társadalmakban egyre fontosabb szerepet tölt be az egészség. A megelőzés gyógyítással szembeni előtérbe kerülésével az egészségturisztikai szolgáltatásokat igénybe vevők között egyre több a fiatal.

A magyarországi gyógyturizmus kapcsolódása a nemzetközi trendekhez 

Magyarország területének közel négyötödén találhatunk termálvizet, (vagyis a hazai előírások szerint 30ºC-nál magasabb hõmérsékletű vizet), mely jelenleg összesen 1289 nyilvántartott hévízkútból tör a felszínre. Ebből – közel 140 településen – mintegy 270 kút szolgál fürdési célokat.

Kisvállalkozások biztosítása 

Úgy tűnik, hogy a sokat emlegetett “biztosítási kultúra” egyre inkább kialakul a kisvállalkozások körében is. Ez persze a biztosítók kínálatán is múlik, amelyek felismerték e vállalkozói réteg szerepét az ellátásban, a foglalkoztatásban, a multinacionális cégeknek történő beszállításban, és ezzel párhuzamosan egyre inkább potenciális ügyfélként tekintenek rájuk.

Hálózat-összekapcsolási megállapodást kötött a Matáv és a PanTel 

Többéves szakmai előkészítő munka eredményeként a Matáv és a PanTel Rt. megállapodott a két vállalat hálózatainak összekapcsolásáról. A megállapodás az IP alapú beszédszolgáltatások nyújtása érdekében igénybe vett forgalmi szolgáltatásokra, továbbá a szolgáltatók műszaki és forgalmi együttműködésére vonatkozik. A hálózatok összekapcsolása a piaci liberalizáció szempontjából alapvető fontosságú.

Kinyithat a Napster 

 

2001. első féléve a Jobpilotnál 

Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001 végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.

2001. első féléve Jobpilotnál 

Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001. végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a MTE és az Ernst & Young Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját.

A forma piaci ereje 

Egyre meghatározóbb a desing dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke szerint.

Csökkenő számok az Intelnél 

Július 17-én jelentette be az Intel Corporation, hogy 2. negyedévi árbevétele 24 százalékkal alacsonyabb a 2000. második negyedévében elért eredménynél, és 5 százalékkal marad el az előző három hónap forgalmától. Ez még mindig 6,3 milliárd dollárt jelent.

10 milliárd havonta infokommunikációra 

Összesen mintegy10 milliárd forintot költ a 680 000 budapesti, vezetékes telefonnal rendelkező háztartás egy hónapban infokommunikációs működési költségekre (vezetékes és mobil telefon, kábelTV díj és internet előfizetés). Ha azzal a feltételezéssel élünk, hogy a hozzávetőlegesen 100 000 vezetékes telefonnal nem rendelkező fővárosi háztartás mobil- és kábeltelevíziós kiadásai jellemzően nem térnek el, a teljes budapesti háztartási populáció (N=780000 háztartás) havi infokommunikációs piaca mintegy 10,7-10,8 milliárd forintra becsülhető. (Márpedig a telefonnal rendelkező háztartások általános költési szokásai számottevő mértékben eltérnek a telefonnal nem rendelkezőkétől. – a szerk.)

Pozitívak a magyar várakozások az internetpiacon 

A GKI felmérése szerint az internet-előfizetések száma 2000-ben 58 százalékkal bővült, az év végére megközelítette a 218 000-et. Az internet-szolgáltatók 2001-ben átlagosan az előfizetők számának 34 százalékos növekedését várják, ezen belül a lakossági előfizetők számának kisebb, a vállalatiaknak nagyobb mértékű növekedését prognosztizálják.

Hogyan válasszuk meg egy kereskedelmi egység méretét, helyét? 

Megfelelő lokáció és bérlőmix – alapvető sikertényezők?

Az ásványvíz lett a legkedveltebb szomjoltó ital 

Még mindig növekszik az ásványvíz fogyasztása, de már jóval kisebb mértékben, mint tavaly. Az egyes szomjoltó italok forgalma a háztartások beszerzéseiben különböző módon változik. Az idei első négy hónapban a szénsavas üdítőitalok beszerzett mennyisége csökkent a legkisebb mértékben, majd a gyümölcslé következik és a sör. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet.

Új lakossági hitel az Inter-Európától 

Az Inter-Európa Bank az Európa Biztosítóval együttműködve a közelmúltban új lakossági hitelkonstrukciót vezetett be. A módozatot az Európa Biztosító RÁCIÓ típusú életbiztosításával rendelkező magánszemélyek vehetik igénybe, az igényelhető kölcsön legfeljebb a biztosítási összeg lehet. Az ügyfeleknek a lejáratig csak a kamatot kell fizetni, a lejáratkor a biztosító által kifizetésre kerülő összegből történik a tőke megfizetése. Az Inter-Európa Bank a közeljövőben több hasonló konstrukció megjelentetését tervezi.

Az élelmiszer-kereskedelem banki szemszögből 

Az élelmiszer-kereskedelem átalakulása, az új bolttípusok és tevékenységi formák megjelenése (és ezek pénzintézeti termékekkel történő kiszolgálása) egy bank számára speciális feladatokat és ugyanakkor lehetőségeket teremt – derül ki a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. elemzéséből.

BB a neten 

A BB Pezsgő érdekes nyereményjátékra invitál mindenkit, aki pezsgős vödröt, pohárkészletet vagy pezsgő zárókupakot akar nyerni, a közelmúltban létrehozott honlapján. A pezsgőfogyasztókat gasztronómiai fortélyokkal látja el, és jó tanácsokkal szolgál erről a szerelmi bájitalról.

Támadás? Védekezés! - Biztonság a hálózatokon 

Az adatainkat kívülről fenyegető ártalmak elleni védelemmel csak akkor érdemes foglalkozni, ha belül már rendet teremtettünk. A megfogalmazott biztonsági irányelveket pedig közzé kell tenni, és teljes körben elfogadtatni, mert a védelem csak így lehet hatékony.

Digitális útitársak – Nem romlik a „másolatok” minősége 

Miután mindent becsomagoltunk a nyaraláshoz, még egy utolsó ellenőrzés: betettük-e a fényképezőgépet és/vagy a videofelvevőt. Hol is van a régi? Nem kellene már lecserélni, mondjuk egy digitálisra? De miért is jobb az analógnál a digitális kamera? Cikkünkből – mely szigorúan amatőr fotósoknak szól! – ez is kiderül.

Kevesebben reggeliznek, a hideg vacsora pedig háttérbe szorítja a meleget 

A felnőttek háromnegyed része táplálkozik többé-kevésbé rendszeresen, míg egynegyed inkább rendszertelenül. Az étkezési szokások leginkább a vacsoránál változtak. Jó húsz százalékkal csökkent ugyanis azok aránya, akik rendszeresen esznek esténként meleg ételt, és ugyanakkor többen lettek a hideget előnyben részesítők. Ezt a GfK Piackutató Intézet állapította meg, amely 1989 óta rendszeresen felméri az étkezési szokásokat.

Romló világgazdasági kilátások 

A Kopint-Datorg 2001/2. konjunktúrajelentése (röviden).

Nehéz helyzetben a Sony 

A Sony részvényeinek az ára 4,5 százalékot esett, miután a társaság bejelentette, hogy valószínűleg 100 millió dollárt kell költsön a hibás mobilkészülékek visszahívására, és ebben az évben ez már a harmadik ilyen eset.

Konjunktúrával induló nyári szezon 

Az Üzleti Jelentések a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) havonta megjelenő kiadványa, mely az 1995. szeptembere óta feldolgozóipari vállalatok beszerzési vezetői körében végzett, havi rendszerességű felmérések adatait tartalmazza. A felméréseket az MLBKT megbízásából a TNS Modus Kft. végzi. A kiadvány elkészítését a Magyar Nemzeti Bank támogatja. Az Üzleti Jelentések VI. évfolyamának 7. száma, mely a 2001. június végén készült felmérésre épül, 2001. július 6-án jelenik meg.

Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői 

Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.

Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig 

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást 

A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Tények, amiket tudni kell a mai munkásszállókról

Tények, amiket tudni kell a mai munkásszállókról 

A munkaerő-szállásoltatás nem újkeletű dolog. Évtizedekre nyúlik vissza, Magyarországon a szocializmus korában terjedtek el a munkásszállók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo