"Elfogadhatatlan, hogy az internetes repülőjegy-vásárlások egyharmada során megtévesztik a fogyasztókat" - mondta Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi biztosa. A Bizottság komolynak és folyamatosan jelenlévőnek ítéli az online jegyeladásokkal kapcsolatos problémákat.
A vizsgálatok szerint az esetek 58 százalékában fordult elő, hogy félrevezetőek voltak a honlapon szereplő árak, a weblapok 49 százalékán pedig egyéb hiányosságokat - például téves szerződési feltételeket, fordítási hibákat - is felfedeztek. A Bizottság tavaly szeptemberben 80 légitársaság 386 honlapját vizsgált meg 13 tagállamban. A vétkes társaságok között nagy márkák és kevésbé ismert cégek egyaránt találhatóak, de a nevüket a Bizottság nem hozhatja nyilvánosságra. Az érintett honlapoknak ugyanakkor több mint felét már korrigálták. (Az Európai Bizottság legfrissebb intézkedéseinek köszönhetően az állampolgárok akár a repülőgép fedélzetéről is telefonálhatnak, vagy küldhetnek majd üzeneteket mobiltelefonjuk segítségével.)
Az európai fogyasztóvédelmi szervezet (BEUC) üdvözölte a Bizottság lépését, azonban sürgette, hogy a társaságok nevét hozzák nyilvánosságra. Kuneva jelezte, hogy támogatná a vétkes légitársaságok nevének közzétételét, azonban emlékeztetett rá, hogy ez a tagállamok döntésétől függ. Eddig csak Svédország és a nem uniós tag Norvégia döntött úgy, hogy nyilvánosságra hozza a társaságok nevét. (Az Európai Bizottság döntése alapján egy ukrán és egy kongói céggel bővült a 2006 óta folyamatosan frissített repülésbiztonsági feketelista.)