Rauh Edit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára nyitotta meg a "Segítő hangok" címmel rendezett Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat konferenciáját Budapesten.
Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot (OKIT) 2005-ben hozta létre a Szociális és Munkaügyi Minisztérium jogelődje azzal a céllal, hogy a családon belüli erőszak kezelésére a nemzetközi normáknak megfelelően valódi megoldást nyújtson. Ilyen komplex program Magyarországon addig nem létezett, az alakuló szolgálat és partnerhálózata jelentős feladatra vállalkozott és ma is nagy kihívás előtt áll.
A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet által szervezett szakmai rendezvényen Rauh Edit beszédében elmondta: "A rendszer fennállásának három évét, ennek az időintervallumnak a tapasztalatait vizsgálva, úgy gondoljuk, hogy 2005-ben nagyon hasznos volt a rendszer létrehozása, kialakítása, működtetése mellett döntenünk". A szakállamtitkár hozzátette: az OKIT és a velük kapcsolatban lévő más telefonos szolgálatok, az ellátást végző otthonok munkájának köszönhetően kiszolgáltatott helyzetbe kerülő embereknek válhatott élhetőbbé az élete.
Jelenleg az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet főosztályaként működik immár három éve. Fő feladata a családon belüli erőszak következtében előállt súlyos válsághelyzetben lévőkön segíteni, a hozzáfordulóknak érdemi információt nyújtani. A szolgálat telefonszáma (06 80 20-55-20) az év minden napján 24 órában hívható az ország bármely pontjáról ingyenesen vezetékes és mobiltelefonról egyaránt. A partnerhálózat tagjai az ország 9 régiójában - ahol a bántalmazottak kríziselhelyezésben részesülnek - komoly szakmai kritériumoknak felelnek meg, mivel garantálni kell a bántalmazottak biztonságát, s a helyszín titkossága, védettsége szintén alapvető követelmény.
A programban résztvevők, kiemelten az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat együttműködnek a szociális háló minden résztvevőjével, a gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplőivel, a rendőrséggel, az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő Szolgálatával, Jogi Segítségnyújtó Szolgálattal, a témában kompetens civil szervezetekkel, illetve segítő telefonos szolgálatokkal (pl. lelki elsősegély telefonos szolgálatok). A programban dolgozó munkatársak folyamatosan képzik magukat, hogy szakmai tudásuk és személyiségük fejlesztése által hatékonyabb munkát végezzenek. (A labdarugó Európa Bajnokság helyszínein felmerülő problémáik kezelésére intenzív tájékoztatásba kezdett az Európai Bizottság.)