Gondok a családban? Van, aki segít!

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot 2005-ben hozták létre a családon belüli erőszak a nemzetközi normáknak megfelelően kezelésére.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rauh Edit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára nyitotta meg a "Segítő hangok" címmel rendezett Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat konferenciáját Budapesten.

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot (OKIT) 2005-ben hozta létre a Szociális és Munkaügyi Minisztérium jogelődje azzal a céllal, hogy a családon belüli erőszak kezelésére a nemzetközi normáknak megfelelően valódi megoldást nyújtson. Ilyen komplex program Magyarországon addig nem létezett, az alakuló szolgálat és partnerhálózata jelentős feladatra vállalkozott és ma is nagy kihívás előtt áll.

A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet által szervezett szakmai rendezvényen Rauh Edit beszédében elmondta: "A rendszer fennállásának három évét, ennek az időintervallumnak a tapasztalatait vizsgálva, úgy gondoljuk, hogy 2005-ben nagyon hasznos volt a rendszer létrehozása, kialakítása, működtetése mellett döntenünk". A szakállamtitkár hozzátette: az OKIT és a velük kapcsolatban lévő más telefonos szolgálatok, az ellátást végző otthonok munkájának köszönhetően kiszolgáltatott helyzetbe kerülő embereknek válhatott élhetőbbé az élete.

Jelenleg az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet főosztályaként működik immár három éve. Fő feladata a családon belüli erőszak következtében előállt súlyos válsághelyzetben lévőkön segíteni, a hozzáfordulóknak érdemi információt nyújtani. A szolgálat telefonszáma (06 80 20-55-20) az év minden napján 24 órában hívható az ország bármely pontjáról ingyenesen vezetékes és mobiltelefonról egyaránt. A partnerhálózat tagjai az ország 9 régiójában - ahol a bántalmazottak kríziselhelyezésben részesülnek - komoly szakmai kritériumoknak felelnek meg, mivel garantálni kell a bántalmazottak biztonságát, s a helyszín titkossága, védettsége szintén alapvető követelmény.

A programban résztvevők, kiemelten az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat együttműködnek a szociális háló minden résztvevőjével, a gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplőivel, a rendőrséggel, az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő Szolgálatával, Jogi Segítségnyújtó Szolgálattal, a témában kompetens civil szervezetekkel, illetve segítő telefonos szolgálatokkal (pl. lelki elsősegély telefonos szolgálatok). A programban dolgozó munkatársak folyamatosan képzik magukat, hogy szakmai tudásuk és személyiségük fejlesztése által hatékonyabb munkát végezzenek. (A labdarugó Európa Bajnokság helyszínein felmerülő problémáik kezelésére intenzív tájékoztatásba kezdett az Európai Bizottság.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo