Gondok a családban? Van, aki segít!

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot 2005-ben hozták létre a családon belüli erőszak a nemzetközi normáknak megfelelően kezelésére.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Rauh Edit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára nyitotta meg a "Segítő hangok" címmel rendezett Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat konferenciáját Budapesten.

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot (OKIT) 2005-ben hozta létre a Szociális és Munkaügyi Minisztérium jogelődje azzal a céllal, hogy a családon belüli erőszak kezelésére a nemzetközi normáknak megfelelően valódi megoldást nyújtson. Ilyen komplex program Magyarországon addig nem létezett, az alakuló szolgálat és partnerhálózata jelentős feladatra vállalkozott és ma is nagy kihívás előtt áll.

A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet által szervezett szakmai rendezvényen Rauh Edit beszédében elmondta: "A rendszer fennállásának három évét, ennek az időintervallumnak a tapasztalatait vizsgálva, úgy gondoljuk, hogy 2005-ben nagyon hasznos volt a rendszer létrehozása, kialakítása, működtetése mellett döntenünk". A szakállamtitkár hozzátette: az OKIT és a velük kapcsolatban lévő más telefonos szolgálatok, az ellátást végző otthonok munkájának köszönhetően kiszolgáltatott helyzetbe kerülő embereknek válhatott élhetőbbé az élete.

Jelenleg az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet főosztályaként működik immár három éve. Fő feladata a családon belüli erőszak következtében előállt súlyos válsághelyzetben lévőkön segíteni, a hozzáfordulóknak érdemi információt nyújtani. A szolgálat telefonszáma (06 80 20-55-20) az év minden napján 24 órában hívható az ország bármely pontjáról ingyenesen vezetékes és mobiltelefonról egyaránt. A partnerhálózat tagjai az ország 9 régiójában - ahol a bántalmazottak kríziselhelyezésben részesülnek - komoly szakmai kritériumoknak felelnek meg, mivel garantálni kell a bántalmazottak biztonságát, s a helyszín titkossága, védettsége szintén alapvető követelmény.

A programban résztvevők, kiemelten az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat együttműködnek a szociális háló minden résztvevőjével, a gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplőivel, a rendőrséggel, az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő Szolgálatával, Jogi Segítségnyújtó Szolgálattal, a témában kompetens civil szervezetekkel, illetve segítő telefonos szolgálatokkal (pl. lelki elsősegély telefonos szolgálatok). A programban dolgozó munkatársak folyamatosan képzik magukat, hogy szakmai tudásuk és személyiségük fejlesztése által hatékonyabb munkát végezzenek. (A labdarugó Európa Bajnokság helyszínein felmerülő problémáik kezelésére intenzív tájékoztatásba kezdett az Európai Bizottság.)

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo