Gondok a családban? Van, aki segít!

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot 2005-ben hozták létre a családon belüli erőszak a nemzetközi normáknak megfelelően kezelésére.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rauh Edit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára nyitotta meg a "Segítő hangok" címmel rendezett Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat konferenciáját Budapesten.

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálatot (OKIT) 2005-ben hozta létre a Szociális és Munkaügyi Minisztérium jogelődje azzal a céllal, hogy a családon belüli erőszak kezelésére a nemzetközi normáknak megfelelően valódi megoldást nyújtson. Ilyen komplex program Magyarországon addig nem létezett, az alakuló szolgálat és partnerhálózata jelentős feladatra vállalkozott és ma is nagy kihívás előtt áll.

A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet által szervezett szakmai rendezvényen Rauh Edit beszédében elmondta: "A rendszer fennállásának három évét, ennek az időintervallumnak a tapasztalatait vizsgálva, úgy gondoljuk, hogy 2005-ben nagyon hasznos volt a rendszer létrehozása, kialakítása, működtetése mellett döntenünk". A szakállamtitkár hozzátette: az OKIT és a velük kapcsolatban lévő más telefonos szolgálatok, az ellátást végző otthonok munkájának köszönhetően kiszolgáltatott helyzetbe kerülő embereknek válhatott élhetőbbé az élete.

Jelenleg az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet főosztályaként működik immár három éve. Fő feladata a családon belüli erőszak következtében előállt súlyos válsághelyzetben lévőkön segíteni, a hozzáfordulóknak érdemi információt nyújtani. A szolgálat telefonszáma (06 80 20-55-20) az év minden napján 24 órában hívható az ország bármely pontjáról ingyenesen vezetékes és mobiltelefonról egyaránt. A partnerhálózat tagjai az ország 9 régiójában - ahol a bántalmazottak kríziselhelyezésben részesülnek - komoly szakmai kritériumoknak felelnek meg, mivel garantálni kell a bántalmazottak biztonságát, s a helyszín titkossága, védettsége szintén alapvető követelmény.

A programban résztvevők, kiemelten az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat együttműködnek a szociális háló minden résztvevőjével, a gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplőivel, a rendőrséggel, az Igazságügyi Hivatal Áldozatsegítő Szolgálatával, Jogi Segítségnyújtó Szolgálattal, a témában kompetens civil szervezetekkel, illetve segítő telefonos szolgálatokkal (pl. lelki elsősegély telefonos szolgálatok). A programban dolgozó munkatársak folyamatosan képzik magukat, hogy szakmai tudásuk és személyiségük fejlesztése által hatékonyabb munkát végezzenek. (A labdarugó Európa Bajnokság helyszínein felmerülő problémáik kezelésére intenzív tájékoztatásba kezdett az Európai Bizottság.)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo