Lendületben az interaktív játékok ipara

Míg más technológiai ágazatok stagnálnak vagy recesszióval küzdenek, az interaktív játékipar tavaly ismét hatalmasat növekedett. A The Economist az Informa Media kutatócég adatai szerint világpiaci szinten a játékszoftverek és hardverplatformjaik 31 milliárd dolláros éves bevételt hoztak. De vajon meddig tart ez a lendület, és milyen irányokat vehet a történet? – teszi fel a kérdést a lap.

A játékipar felvirágzásainak ciklusa mindig az új konzolgenerációk piacra kerülését követi. Minden fellendülés nagyobb erejű, mint az azt megelőző, ami azzal magyarázható, hogy az interaktív játékok iránt érdeklődő korosztály átlagéletkora is növekszik.


Amerikában a Sony a hálózati szolgáltatásához 175 ezer felhasználót jegyzett be a 2002. augusztusi bevezetés óta, a Microsoft pedig az év utolsó negyedében az Xbox Live megjelenését követően 150 ezer előfizetőt regisztrált egy hét alatt. Idén mindkét, havidíj mellett igénybe vehető szolgáltatást bevezetik Európában is. Korlátokat csak a nagy sávszélességű kapcsolat lassú terjedése szabhat, ugyanis nem valószínű, hogy a játék kedvéért sokan cserélik majd le hagyományos vonalukat. Azonban a Sony és a Microsoft is tervezi, hogy később többféle szórakoztató médiatartalmat, például filmet és zenét is terjeszt a hálózatra kapcsolt konzolokon keresztül.

A kutatók szerint a mobiltelefonos játékok piaca 2006-ban eléri a 3,5 milliárd dolláros nagyságrendet. A mai mobiltelefonok többsége rendelkezik egy-két egyszerű beépített játékkal, a fejlettebb készülékeknek pedig színes képernyőjük van, és szoftvereket is letölthetünk rájuk. Úgy tűnik, a felhasználók az így telepíthető szolgáltatások közül a játékokért hajlandók a leginkább pénzt kiadni. Európában egy játék letöltésének ára 2,50–8 euró, a később megjelenő többfelhasználós játékok ennél többe kerülnek majd. A mobil technológia gyors térhódítása miatt könnyen meglehet, hogy a mobiltelefonok lesznek a világ legelterjedtebb interaktív játékeszközei.

Jövőre a Nokia N-Gage néven bevezeti a kifejezetten játékra kifejlesztett készülékét. A The Economist az N-Gage-ben a Nintendo hordozható konzoljának, a Game Boy Advance-nak a vetélytársát látja.


AJÁNLOTT VIDEÓK

Véleményvezér

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo