Az etikus vásárlók unalmasak és divatjamúltak a fogyasztók többsége szerint a Fogyasztói Pszichológia című szaklapban megjelent friss tanulmány szerint. A kutatás eredményei szerint azok a fogyasztók, akik nem fektetnek energiát a termékek etikai vonatkozásainak kiderítésébe, valósággal nevetségessé igyekeznek tenni azokat, akik igen.
Egy korábbi kutatás arra jutott, hogy a fogyasztók gyakran tudatosan nem szereznek információkat kedvenc márkáik működésének etikusságával vagy etikátlanságával kapcsolatban. Ha az ilyen típusú információkat – például, hogy az adott gyártó nem alkalmaz gyermekmunkát (ezt már a ruhacímke jelezheti), vagy környezettudatos anyagokat használ – jól látható módon jelenítik meg, például a csomagoláson, akkor a vásárlók figyelembe veszik azokat a döntésük során. Ugyanakkor nem veszik a fáradságot arra, hogy további információkat szerezzenek. Sőt, a kutatás során az is kiderült, hogy a szándékosan tudatlan vásárlók nagyon is negatívan ítélik meg azokat, akik tudatosan döntenek.