Még hogy a valóságshow káros? Attól függ, miről szól! A norvég Sweatshop (angolul így nevezik a periférián fekvő országokban működő üzemeket, ahol a helyiek fillérekért, sokszor embertelen körülmények között dolgoznak a világ másik felén óriási haszonnal eladott termékeken) egyszerre tévéműsor és társadalmi kísérlet, amelyben három divatmániás fiatalt küldtek el Kambodzsába, hogy testközelből tapasztalják meg, hogyan is készülnek imádott darabjaik.
Az ötlete megdöbbentően hatásosnak bizonyult: az egy hónapos munka alatt a fiatalok szemlélte gyökeresen átalakult, nem gondolták többé, hogy bárki számára elfogadható lenne ez az élet csupán azért, mert nem ismer jobbat. Megdöbbenve tapasztalták például, hogy egy Mango márkájú póló egyhavi lakbérrel ér fel a világ azon tájékán. Az egyik részvető úgy nyilatkozott: „Kiábrándító, hogy a legnagyobb divatcégek éheztetik a dolgozóikat… És senki nem vonja felelősségre őket!” A műsor által kiváltott nemzetközi felháborodásnak állítólag máris van konkrét hatása, a H&M béremelést jelentett be.