A piacgazdaságban ez tulajdonképpen tabu: hogy egy cégvezető kézivezérléssel beleavatkozzon vállalkozása eladásaiba és megtagadja egy fogyasztótól, hogy megvehesse a termékét, ilyesmire szinte sosincs példa. Az megesik, hogy két cég között elmérgesedik a viszony, és elállnak attól, hogy egymás termékeit használják, de az egyéni vásárló nemkívánatos személlyé nyilvánítása rendhagyó dolog. Pont ezt tette Elon Musk, amikor negatív megjegyzést olvasott a Twitteren egy kockázati tőkéstől: Stewart Alsop szerint bénán bonyolították le az új Model X elektromos autó prezentációját. És ezt nem hagyta szó nélkül. (Pedig még a panaszos ügyféllel sem árt jóban lenni!)
Arról nem is beszélve, hogy az autót eredetileg 2013-ra ígérte Musk cége. (2015 végéig összesen 208 darabot szállítottak ki a megrendelők egy részének.) Alsop azt tanácsolta, "még mindig jó lenne, ha mutatnál valami jó modort, és bocsánatot kérnél azoktól, akik hisznek ebben a termékben."
Musk erre berágott és Alsop állítása szerint érvénytelenítette a megrendelését. Musk nem tagadta a hírt, mindössze annyit írt a Twitteren: "Lassú nap lehet a mai a hírek szempontjából, ha az, hogy egy gazdag vevőtől megtagadják a kiszolgálást, ennyi figyelmet kap."
Alsop a Twitteren azt állította, hogy beszélt is Muskkal telefonon. (Musk hívta fel.) Alsop megemlítette, hogy korábban a BMW-t is kritizálta, de az autógyár nem feketelistázta. Miért tenné?
Egyébként Alsop kissé felemás figura. Maga is elismeri, hogy 30 évig abból élt, mindenféle-fajta céget kritizált. De most már megjavult. Most már kockázati tőkés. A Business Insider "hihetetlenül kicsinyesnek" titulálta Musk húzását. És a honlapnak igaza is van. Az üzlet az üzlet, a kritikát el kell tudni viselni, a cég értékesítési politikájának nem szabadna, hogy köze legyen Musk önérzetéhez.
Musk úgy látszik kézi vezérléssel irányítja vállalatát. A The Guardian brit napilap januárban adott hírt arról, hogy egy megrendelő panaszkodott, azért nem kapta meg kocsiját, mert Musk személy szerint az Autopilot opciót teszteli rajta (vagyis furikázik vele), ahelyett, hogy kiszállíttatná a megrendelőnek. Pedig ő is lerakta a szükséges előleget. A Tesla szóvivője azzal magyarázta az esetet, emberi tévedés volt az oka, hogy a tesztautók egyikét eladták. "Dolgozunk rajta, hogy ilyen ne történhessen ismét." Miért nem dolgoznak azon, hogy Musk ne tilthasson ki a fogyasztók közül bárkit a kénye-kedve szerint?!