Reklamáció cikkek
Nem kell bíróságra menni, ha egy 200 ezer forint alatti termékkel vertek át
Erősebb fogyasztóvédelem, közvetlen végrehajtható határozatok.
Mese az egymillió dolláros uborkáról, avagy a reklamáció pszichológiája
A negatív ügyfélélmény gyorsabban terjed és több emberhez jut el, mint egy pozitív tapasztalat. Ezért a vállalkozásoknak nagyon ügyelniük kell a panaszkezeléseknél az ügyfelek megfelelő kezelésére – figyelmeztet szakértőnk.
Tesla: több a lemondás, mint a rendelés
Elon Musk, a Tesla feltalálója a tőle megszokott szidalmakkal válaszolt a hírekre, hogy egyre többen mondják vissza rendelésüket elektromos autóira, mert nem tudja tartani az ígért szállítási határidőt – pedig ezen múlhat cégének jövője.
Komoly mankó a reklamációs jegyzőkönyvek felvételéhez
A fogyasztóvédelmi vizsgálatok során a kereskedelmi egységek, üzletek számára hagyományosan tipikus banánhéjnak számít a reklamációs jegyzőkönyvek kezelése: a fogyasztóvédelmi hatóság az előző évben az ügyben lefolytatott ellenőrzései során az esetek 48 százalékában talált szabálytalanságot. A fogyasztóvédelmi bírság akár egyetlen jegyzőkönyv kitöltési hibája miatt is elérheti a 100-200 ezer forintos összeget. Magyarországon elsőként egy startup, a Panaszkezelő.hu kínál átfogó, ingyenesen is elérhető támogatást a boltok számára e problémák megelőzésére.
Szó nélkül lenyeljük, ha átvernek a boltban
Bár a vásárlók kétharmada érzi magát többé-kevésbé tájékozottnak fogyasztóvédelmi kérdésekben, a vásárlói reakciókat vizsgálva kitűnik, hogy a többség korántsem él a rendelkezésére álló eszközökkel: eredménytelen termékreklamáció esetén csak ötödük fordul a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, a Békéltető Testület igénybevétele pedig továbbra is csak elvétve fordul elő – derül ki a CP Contact felméréséből.
Átlépett egy tabut a Tesla vezér
Musk sértőnek talált egy beszólást a neten és tett róla, hogy aki posztolta, ne vehessen többé Tesla autót. Nem érdekelte, hogy az illető nem egyszerű fogyasztó, hanem kockázati tőkés.