A jövőben a kereskedelmi egységek pénztárgépeit fel kell szerelni egy adóügyi ellenőrző egységgel (AEE). Erről, a pontos dátumokról és technikai követelményekről itt olvashat részletesen.
Az adattovábbítás alóli felmentés az adóhatóságtól csak akkor kérhető, ha a pénztárgép olyan helyen üzemel, ahol az adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat nem érhető el. A kérelem benyújtása, illetve az egyedi mentesség megadása azonban nem érinti az adóalany azon kötelezettségét, hogy nyugtát online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrző egységgel felszerelt pénztárgéppel állítson ki. Az egyedi mentesség csak az adattovábbítás módjára vonatkozhat, és 1 évre szólhat. Az egyedi mentesítés időtartama alatt a pénztárgép üzemeltetője az adatokat köteles CD/DVD lemezre, illetve más, egyszer írható optikai adathordozóra menteni és havonta megküldeni az adóhatóságnak.
Könnyebbség lehet, hogy a 2013. március 20-át megelőzően engedélyezett, de a rendeletben foglalt előírásoknak meg nem felelő pénztárgépek 2013. június 30-ig, az elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépek pedig 2013. december 31-éig üzemeltethetőek.
Az utaztatókat érintő lényeges hír, hogy a pénztárgép alkalmazásának kötelezettsége alól kivételt képez "az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében ” - írja a Turizmus Panoráma Bulletin.
Kellemetlen, azonban, hogy, ha az utazási irodában utazási szolgáltatáson kívül más szolgáltatást, vagy terméket (pl. útikönyv) is értékesítenek, akkor arról már a rendeletnek megfelelő pénztárgéppel kell kiállítani a nyugtát.