Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális innováció és az ügyfélközpontú kiszolgálás kellene, hogy a legnagyobb hangsúlyt kapja azokban a vállalatokban, amelyek versenytársaik elé szeretnének kerülni. „A kicsiknek is alkalmazniuk kellene például a technológiai újdonságokat a hatékonyság, a munkasebesség fokozása és az ügyféligények feltérképezése érdekében, hogy megelőzzék versenytársaikat – véli Javier Diez-Aguirre, a Ricoh Europe alelnöke. – Mindez beruházást igényel, de vannak jól használható és pénzbe nem kerülő megoldások, amelyek fokozzák az ügyfeleink cégünkhöz fűződő élményét.”

Kép: Fotolia

Bocsánatkérés

Még a legjobb ügyfélélményt nyújtó cégek esetében is előfordulhatnak hibák. A legalapvetőbb dolog, hogy ezek esetén kompenzáljuk az érintett vásárlót, hogy minimalizáljuk a negatív következményeket. De az is fontos, hogy bocsánatot kérjünk! A Carey School of Business friss kutatása szerint a tisztességes kompenzáció csupán 37 százalékkal növeli a sértett ügyfelek elégedettségét. Ha a kompenzációhoz bocsánatkérés is társul, az arány máris 74 százalékra ugrik.

Nyitottság a közösségi médiában

Az emberek egyre tudatosabbak a közösségi média használatában, ezért egyre többen használják a Privacy beállításokat, így a cégek csak szoftverek segítségével „hallgathatják ki”, mit mondanak róluk a fogyasztók. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteg lehetőséget szalasztanak el a közvetlen panaszkezelésre. Ennek ellenére a cégek jelentős része nem engedélyezi, hogy a felhasználók posztoljanak az oldalukon, mert félnek a negatív megjegyzésektől. Ezzel viszont csupán annyit érnek el, hogy a fogyasztók ott panaszkodnak, ahol tudnak: saját oldalukon, ahol a cégnek nincs lehetősége reagálni, vagy a fizetett marketingbejegyzéseink alatt, ahol viszont ezzel teljesen elviszik a fókuszt az eredeti üzenetről. Sokkal többet érünk vele akkor, ha a vásárlók elmondják a véleményüket, az ügyfélszolgálat pedig kezeli a problémákat.

Kutatás

A cégek általában jobbnak gondolják a saját ügyfélkezelésüket, ügyfélszolgálatukat, mint ahogyan azt a vevők valójában megélik. Sokszor ez még akkor is így van, ha a vállalat komoly erőfeszítéseket tesz a terület fejlesztésére, csak nem jó helyen. Ezért nagyon fontos a közönség igényeinek szisztematikus feltérképezése és a kutatások naprakészen tartása. Ha tudjuk, mit várnak a vásárlók, a megfelelő területen fogunk fejleszteni. A valódi eredmények eléréséhez nemhogy elérni, hanem meghaladni kellene a fogyasztók várakozásait!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo