Tippek a hatékony Google hirdetéshez

Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

1. Átkattintási arány (CTR)

A CTR arányszám azt mutatja meg, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésünkre, vagyis azt, hogy mennyire jól teljesítenek. A CTR magas értéke azt jelenti, hogy a felhasználók hirdetését hasznosnak és relevánsnak találják - ez pedig a Google számára azt jelenti, hogy magasabb minőségű a hirdetés, ez pedig mind a hirdetés helyére, mind az árára hatással van.

2. A fiók eddigi teljesítménye

Az Adwords fiókunk minden korábbi kattintási arányát vizsgálja a Google. Egy ügyes hirdető ismérve, hogy mindig olyan kampányt készít, amire sokan kattintanak. Jellemzően rosszak a kattintási arányok, mert a Google minden hirdetéshez ütős címsort vár, ami elenyésző. A vállalkozók sokszor nem fordítanak kellő figyelmet erre a mutatóra, rossz címsorokat írnak, ami alacsony átkattintáshoz vezet. Minél jobban kapcsolódnak a kulcsszavak a hirdetéshez és vállalkozás tevékenységéhez, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak a felhasználók a hirdetésre a kulcsszókifejezéssel végzett keresés után.

5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
3. A céloldal minősége

Fontos, hogy ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor a megjelenő oldal (szakszóval céloldal, érkező oldal) releváns, átlátható és könnyen navigálható legyen. A céloldal minősége sokszor átlagon aluli és komoly ráncfelvarrásra szorul - pedig hiába fizettünk a hirdetésért, ha azonnal elmenekülnek az oldalunkra tévedők. Ráadásul ezt a Google is látja. (Itt mutatunk 7 alaphibát, amitől biztosan használhatatlan lesz a weboldalunk - hogy könnyebb legyen elkerülni őket.)

4. A kulcsszó/hirdetés relevancia

Az Adwords lényege, hogy a potenciális vásárlók épp akkor találkoznak a hirdetésünkkel, amikor a mi termékünket/szolgáltatásunkat keresik. Vagyis akkor kínálhatjuk nekik a legjobb pizzát - amit természetesen mi sütünk - amikor épp pizzafutárt keresnek. Ahhoz, hogy megfelelő kulcsszavakat válasszunk, muszáj a vevők fejével gondolkodni. A vállalkozók nem mélyednek el a kulcsszavakban, és ömlesztve használják azokat. Egy hirdetéshez gyakran száz kulcsszót is megadnak. Azt remélik, hogy a sok kulcsszó sok kattintást jelent. Óriási tévedés! A „sok kulcsszó - egy hirdetés” csak gyenge relevanciát jelent és így méregdrága kampányt jelent. Minél szorosabb a kapcsolat a kulcsszó és a hirdetés között, annál magasabb lesz a minőségi mutató.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo