Kevés vállalkozó dúskál a pénzben, amikor belefog egy új üzletbe, így az induló vállalkozásoknak minden fillért meg kell fogniuk, amit csak lehet. Főként a vállalkozás első szakaszában – de persze később is – elsősorban arra kell ügyelnünk, hogy megfelelő bevételre tegyünk szert – és azt ne szórjuk el. Adunk néhány tippet, hogyan is érhetjük el ezt.
Nem a rongyrázás a lényeg
Egy induló vállalkozásban mindig hiánycikk a pénz, így senki sem fog megdöbbenni, ha az irodánk nem a legdrágább helyen van a városban és a berendezése is minimális – már ha van egyáltalán irodánk. Ne a Google irodáit akarjuk kiépíteni – legalábbis kezdetben semmiképpen - , hiszen még a legnagyobb vállalatok közül is sok egy szimpla garázsból indult. Jó lesz a használt bútor is az elején.
Aki a kicsit nem becsüli…
Nem fogunk azonnal óriási megrendeléseket kapni – és jól is van ez így, hiszen még kapacitásaink sem biztos, hogy elegendőek lennének ezek kielégítésére. A kis megrendelés viszont kis pénz – ám ne becsüljük alá! Tekintsünk minden megrendelésre nagy lehetőségként, bánjunk úgy a vevővel, mintha a legfontosabb ügyfelünk lenne – hiszen nem tudhatjuk előre, akár még azzá is válhat.
Senki sem tudhat mindent és főleg a vállalkozásunk elején – különösen akkor ha ez az első vállalkozásunk – ne szégyelljünk tanácsot kérni azoktól, akik már jártak mi a cipőnkben. meg fogunk lepődni azon, hogy milyen sokan segítenek majd és hasznos tippeket kaphatunk a jövőnkre nézve – ingyen.
Olvassunk még többet!
Egy kezdő vállalkozó legfontosabb eszköze – a lelkesedése mellett – a tudása lehet. Olvassunk el mindent, amit csak lehetséges, mert akár az interneten, akár a Piac&Profithoz hasonló üzleti magazinokban számtalan értékes információt találhatunk, ami létfontosságú lehet a vállalkozásunk működéséhez!
Képezzük ki magunkat a közösségi oldalak használatában!
Egyvalamire ne költsünk az elején: marketingre. Ehelyett tanuljuk meg használni azokat a közösségi oldalakat – legyen szó a Facebookról, a Twitterről, a LinkedInről, vagy másról, ahol közvetlenül kapcsolatba kerülhetünk a potenciális fogyasztóinkkal.