Június 13-ig van idő az új jogszabályi környezetnek megfelelő ÁSZF-ek elkészítésére az elektronikus kereskedelem résztvevőinek. A rutinos webáruház-tulajdonosok számára egyáltalán nem jelent újdonságot, hogy szinte évről évre alkalmazkodniuk kell a rájuk vonatkozó szabályok módosításaihoz, az ideihez hasonló léptékű változásokra azonban eddig még nem nagyon akadt példa. Az ÁSZF-előírások mellett ugyanis a mindennapi üzletmenetet is át kell alakítani, hiszen változnak a szerződéskötés szabályai, a szerződési feltételek, sőt kötelező bővíteni a honlapon feltüntetett információkat is.
Az online kereskedelem szabályainak sűrű változásai mögött aligha a jogalkotói bizonytalanság áll, hiszen a hazai környezet sajátosságai mellett az ugyancsak gyakran módosuló európai szintű előírásokhoz is alkalmazkodni kell. Ugyanakkor a fogyasztók nagyobb védelme hosszabb távon kifizetődő lehet, hiszen olyan kedvező és stabil környezetet teremt, ami növelheti az online kereskedelem iránti bizalmat. Ez nyilván sovány vigasz az online kereskedők számára, pláne mikor az ellenőrök kopogtatnak az ajtón, minimális felkészüléssel azonban elejét lehet venni a problémáknak. „A jelenlegi változások ugyan most csak egy egyszeri kötelezettséget jelentenek az online kereskedőknek, de ettől függetlenül is érdemes évente legalább egyszer szakértői segítséget igénybe venni” – véli dr. Koncz Tibor, a Stores On Cloud partnereként jogi átvilágításokkal foglalkozó Koncz Ügyvédi Iroda vezetője.
Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.
Ha a fogyasztót az elállási jogairól nem tájékoztatják, akkor a kereskedőnek, az esetleges bírságon túl, szembe kell néznie azzal is, hogy az elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik, tehát a nem megfelelően tájékoztatott vevő akár egy évvel később is visszaküldheti az árut. További szigorítás, hogy az online kereskedőknek megrendeléskor jól láthatóan, egyértelműen fel kell hívnia a figyelmet arra, hogy a fogyasztó megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után. Nem elég tehát egyértelművé tenni, hogy a fogyasztó vásárol, külön és jól láthatóan ki kell emelni azt is, hogy ez fizetési kötelezettséggel is jár. Ezzel a webshopoknak újabb helyen kell átalakítaniuk az értékesítési felületüket. Ennek elmulasztása azt eredményezi, hogy a szerződés semmissé válik, amire természetesen csak a fogyasztó hivatkozhat. A módosítások egyéb, részletes szabályait a 2001. évi CVIII. törvény, a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet és a 2013. évi V. törvény, az új Ptk. tartalmazza.