Reklámadó: foltozgatás jövőre is

Folyamatosan alakítgatják, pontosítgatják a reklámadó szabályozását, a Mazars szakértői szerint ezzel is legfeljebb annyit lehet elérni, hogy valamennyire életszerűvé válik az egyébként végrehajthatatlan törvény.

A reklámadóban a legnagyobb adófizetők jelentős adóemeléssel számolhatnak, mivel 2015-től a legfelsőbb adókulcs 40%-ról 50%-ra emelkedik. Nyári Zsolt a Mazars adópartnere szerint ez igen jelentős tétel lehet bizonyos cégek számára, a reklámújságokkal dolgozó kiskereskedelmi láncok által befizetendő összeg például a szakember szerint önmagában bőven meghaladja majd a költségvetésbe tervezett 7 milliárd forintot.

Adózás 2015: Nem éppen könnyítés
A Mazars szakértői szerint egyértelmű, hogy általánosságban nézve adóteher növekedéssel kell számolnunk jövőre, különösen, ha nem csak az esetleges befizetéseket, hanem az adminisztrációs terhek változását is figyelembe vesszük.
Az adókulcs változásával együtt az adminisztráció egyszerűsödik: a megrendelők helyzete annyival javul, hogy reálisabb eljárási szabály lép hatályba az adó megfizetéséről szóló igazolás beszerzésére. Ennek a lényege, hogy elegendő lesz azt bizonyítani, hogy az igazolást bekérték a számla kézhezvételét követő 10 napon belül és erről értesítették az adóhatóságot is. Erről itt olvashat részletesebben.

Nyári Zsolt szerint ugyanakkor további bonyodalmakat okozhat, hogy a törvény nem pontosítja, hogy mikor és hogyan kell jelenteni a nyilatkozat kérelem megtörténtét.

A fenti változtatás azért rendkívül fontos, mert az igazolással nem rendelkezőknek társasági adóalapot kellett növelniük. A kisebb cégek valószínűleg teljes mértékben mentesülnek majd a reklámadó fizetés kötelezettsége alól, a törvény szerint ugyanis 30 millió forintos társasági adóalap (tao) határig egyáltalán nem kell a reklámadóval foglalkoznia egy cégnek, a nyilatkozat az e felett teljesítő cégek számára fontos.

Szintén az adminisztráció egyszerűsítését célozza az a terv, hogy a közzétevőket egy adatbázisban gyűjtené össze a hatóság és az ebben szereplőktől a velük szerződő megrendelőknek nem kellene külön nyilatkozatot bekérnie. A rendszer elvileg december 1-től indult volna, azonban egyelőre csak alakul (ld. keretes írásunkat).

Önként jelentkezőket várnak!
A NAV honlapján megjelent legfrissebb tájékoztatás szerint kötetlen formában és papíron kell bejelentkeznie a hirdetések közzétevőinek az adóhatóság közzétevői adatbázisába. Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben – derül ki a reklamadoblog.hu kommentárjából.
2015-től az adatbázisban szereplő reklámközzétevőknek már nem kell nyilatkozniuk megrendelőik felé a reklámadó-bevallási és fizetési kötelezettségükről. A hirdetések közzétevői 2014. decemberétől már bejelentkezhetnek abba az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázisba, amellyel kiválthatják a reklámok megrendelői felé fennálló nyilatkozattételi kötelezettségüket. Az adatbázis először 2015. január 1-én lesz elérhető a NAV honlapján.
A papíralapú és kötetlen formában történő bejelentkezés ideiglenes megoldás lehet, előbb-utóbb várható egy erre rendszeresített formanyomtatvány kialakítása. Erre az Adóhatóság részéről az első hónapok tapasztalatai alapján kerülhet sor - véli Balogh László a reklámadóblog szerzője.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo