A privátséf-szolgáltatás lényege, hogy mesterszakácsok foglalják el a megrendelő konyháját, csúcséttermi színvonalú menüt prezentálva a legexkluzívabb módon, az ügyfél otthonában. Az induláskor, 2006-ban négy–nyolcfős vacsorákkal indultak, de az igényeknek megfelelően mára komplexebb a kínálat. Nagyobb létszámot is kiszolgálnak, és a konyhai és felszolgáló személyzet, valamint az étkezés és tálalás mellett igény szerint kiegészítő szolgáltatásokat – zongoristát, sommelier-t vagy bármixert – is szerveznek a rendezvényhez.
Rugalmas struktúra
Egy-egy vacsora előkészítése két-három nappal az esemény előtt kezdődik, az ételek nyolcvan-kilencven százalékos készültségben érkeznek a megrendelő otthonába.
– Ilyen színvonalú menüt nem lehet egy nem professzionális konyhában elkészíteni – magyarázza Hampuk Zsolt, a cég vezetője. A helyszínen a befejező fázisok és a tálalás zajlik. Természetesen a szolgáltatás része a végtakarítás is, a parti után úgy távoznak, „mintha ott se lettek volna”.
Minden alkalom és minden megrendelő egészen más, ezért nem tudnak előre megtervezett csomagokat értékesíteni. Még a személyzetigény is az ügyféltől függ. Volt olyan eset, amikor a megrendelő külön kérése volt, hogy csak egyetlen ember – a séf – érkezzen, neki kellett mindent megoldania. Felkészülni is csak nagyjából tudnak előre, hisz az esetek többségében nem lehet bejárni a helyszínt – az ügyfelet nem lehet kétszer zavarni az otthonában –, kreativitásra és jó problémamegoldó képességre tehát a személyzet minden tagjának szüksége van.
Saját felszerelésük csak a logisztikai feladatok ellátására szolgál, az előkészítés megállapodások alapján több különböző étterem konyhájában zajlik. Így mindig a menü stílusának megfelelő konyhában, az ahhoz szükséges speciális felszerelésekkel dolgozhatnak.
A szakemberek nagyobb részét – a százas nagyságrendben elérhető szakácsot, felszolgálót – szándéknyilatkozatokkal tartják maguk körül, és alkalmanként szerződnek. Ez lehetővé teszi, hogy minden megrendeléshez az ott elvárt stílust legjobban ismerő szakácsot hívhassanak.
– Kifejezetten olyan embereket keresek, akik főállásban valamilyen kiemelkedő színvonalú vendéglátóhelyen dolgoznak. Számukra ez kiváló keresetkiegészítés, én pedig gyakorlott és folyamatosan képzett szakemberekkel dolgozhatok.
Megszolgált bizalom
A bizalom és az ügyfél-elégedettség kulcsfontosságú számukra. Nemcsak azért, mert az otthonukba engedik be őket, hanem mert az ügyfélnek el kell hinnie például, hogy valóban annyi szarvasgomba került-e az ételbe, amennyit számláznak. Nagyon fontos tehát a pontos és átlátható működés. Azt is érezni kell, hogy mi az a plusz, amivel elégedettebbé tehető a megrendelő.
– Bár luxusszolgáltatásról van szó, az ügyfelek többsége „jó üzletet akar kötni. Például nagy siker, ha a megállapodott csomag részeként a személyzet egyik tagja „a cég ajándéka”.
A tárgyalások kilencven százalékából ügyfél lesz, de csak akkor szerződnek, ha Hampuk úgy látja, tényleg ők a megfelelők az igényekhez. Ha valami nem stimmel, szívesen ajánl maguk helyett inkább más típusú szolgáltatást, mert még ez is jobb, mint az elégedetlen ügyfél.
– Szinte kizárólag az ajánlások hozzák a következő üzleteket. A potenciális ügyfelek igényeit úgy térképezzük fel, hogy vannak a személyzet számára kötelező témák, amit a vendégekkel beszélgetve érinteniük kell. Így segítik a cég fejlődését.
Most évente körülbelül ötven rendezvényt bonyolítanak, ami a kapacitásaik körülbelül nyolcvanöt százalékos kihasználtságát jelenti. A jelenlegi megrendelők nagy része külföldi, a hazai elit számára még idegen ez a vendéglátási forma. Ha ők is felfedezik maguknak a szolgáltatást, több állandó alkalmazottra és egy saját báziskonyhára is mindenképpen szükség lesz.