Privát séf egy estére - sokan keresik

Jó lenne a kedvenc éttermének kiváló színvonalú menüjét otthoni kényelemben elfogyasztani? Sokak szerint igen. Külföldön már tombol a privátséf-láz, Hampuk Zsolt, a Private Chef Service alapítója szerint pedig itthon is van igény az egyestés házi séfekre.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A privátséf-szolgáltatás lényege, hogy mesterszakácsok foglalják el a megrendelő konyháját, csúcséttermi színvonalú menüt prezentálva a legexkluzívabb módon, az ügyfél otthonában. Az induláskor, 2006-ban négy–nyolcfős vacsorákkal indultak, de az igényeknek megfelelően mára komplexebb a kínálat. Nagyobb létszámot is kiszolgálnak, és a konyhai és felszolgáló személyzet, valamint az étkezés és tálalás mellett igény szerint kiegészítő szolgáltatásokat – zongoristát, sommelier-t vagy bármixert – is szerveznek a rendezvényhez.

Hampuk Zsolt
Kép:PP/HatlaczkiBalázs

Rugalmas struktúra

Egy-egy vacsora előkészítése két-három nappal az esemény előtt kezdődik, az ételek nyolcvan-kilencven százalékos készültségben érkeznek a megrendelő otthonába.

– Ilyen színvonalú menüt nem lehet egy nem professzionális konyhában elkészíteni – magyarázza Hampuk Zsolt, a cég vezetője. A helyszínen a befejező fázisok és a tálalás zajlik. Természetesen a szolgáltatás része a végtakarítás is, a parti után úgy távoznak, „mintha ott se lettek volna”.

Minden alkalom és minden megrendelő egészen más, ezért nem tudnak előre megtervezett csomagokat értékesíteni. Még a személyzetigény is az ügyféltől függ. Volt olyan eset, amikor a megrendelő külön kérése volt, hogy csak egyetlen ember – a séf – érkezzen, neki kellett mindent megoldania. Felkészülni is csak nagyjából tudnak előre, hisz az esetek többségében nem lehet bejárni a helyszínt – az ügyfelet nem lehet kétszer zavarni az otthonában –, kreativitásra és jó problémamegoldó képességre tehát a személyzet minden tagjának szüksége van.

Saját felszerelésük csak a logisztikai feladatok ellátására szolgál, az előkészítés megállapodások alapján több különböző étterem konyhájában zajlik. Így mindig a menü stílusának megfelelő konyhában, az ahhoz szükséges speciális felszerelésekkel dolgozhatnak.

A szakemberek nagyobb részét – a százas nagyságrendben elérhető szakácsot, felszolgálót – szándéknyilatkozatokkal tartják maguk körül, és alkalmanként szerződnek. Ez lehetővé teszi, hogy minden megrendeléshez az ott elvárt stílust legjobban ismerő szakácsot hívhassanak.

– Kifejezetten olyan embereket keresek, akik főállásban valamilyen kiemelkedő színvonalú vendéglátóhelyen dolgoznak. Számukra ez kiváló keresetkiegészítés, én pedig gyakorlott és folyamatosan képzett szakemberekkel dolgozhatok.

A szenvedély a kulcs
Egy igazán sikeres üzlethez, ahhoz, hogy átjussunk a kezdetni nehézségeken és egy valóban szerethető vállalkozást építhessünk fel a szakmai tudás, gondos tervezés mellett elengedhetetlen a szenvedélyes hit abban amit csinálunk. Ez így van, akár pékséget nyit valaki ahogy a ButterBrotheres, akár gyerekbicikliket árul, mint a tanulobicikli.hu, vagy éppen borozót nyit, mint a DropShop alapítói.
Ez a rendszer biztonságot is jelent annyiban, hogy a cég igazi értékét jelentő struktúrát, know-how-t biztosan nem „nyúlják le” az alkalmi megbízottak. Ennek a tudásnak az átadása jelenti viszont a cég másik lábát: éttermeknek és szállodáknak adnak tanácsot munkaszervezésben, étlaptervezésben, ügyfélkezelésben, de akár a személyzet betanításában is.

Megszolgált bizalom

A bizalom és az ügyfél-elégedettség kulcsfontosságú számukra. Nemcsak azért, mert az otthonukba engedik be őket, hanem mert az ügyfélnek el kell hinnie például, hogy valóban annyi szarvasgomba került-e az ételbe, amennyit számláznak. Nagyon fontos tehát a pontos és átlátható működés. Azt is érezni kell, hogy mi az a plusz, amivel elégedettebbé tehető a megrendelő.

– Bár luxusszolgáltatásról van szó, az ügyfelek többsége „jó üzletet akar kötni. Például nagy siker, ha a megállapodott csomag részeként a személyzet egyik tagja „a cég ajándéka”.

A tárgyalások kilencven százalékából ügyfél lesz, de csak akkor szerződnek, ha Hampuk úgy látja, tényleg ők a megfelelők az igényekhez. Ha valami nem stimmel, szívesen ajánl maguk helyett inkább más típusú szolgáltatást, mert még ez is jobb, mint az elégedetlen ügyfél.

– Szinte kizárólag az ajánlások hozzák a következő üzleteket. A potenciális ügyfelek igényeit úgy térképezzük fel, hogy vannak a személyzet számára kötelező témák, amit a vendégekkel beszélgetve érinteniük kell. Így segítik a cég fejlődését.

Most évente körülbelül ötven rendezvényt bonyolítanak, ami a kapacitásaik körülbelül nyolcvanöt százalékos kihasználtságát jelenti. A jelenlegi megrendelők nagy része külföldi, a hazai elit számára még idegen ez a vendéglátási forma. Ha ők is felfedezik maguknak a szolgáltatást, több állandó alkalmazottra és egy saját báziskonyhára is mindenképpen szükség lesz.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo