Az online kasszák adatszolgáltatását szabályzó rendelet egyetlen esetben ad felmentést a NAV bekötés alól, ha az üzlet olyan helyen fekszik, ahol nincs mobil lefedettség, és nem is oldható meg, hogy legalább naponta egy órán át elérjék a hálózatot.
Egy mozgóbolt esetében, ahol a térerő percről percre változik, vagy meg is szűnik, hogyan garantálható, hogy mindig megvalósuljon a lekérdezés? Lesz-e szankciója annak, ha műszaki okból nem kap adatot a hatóság szervere? Kérhetnek-e erre hivatkozva mentességet ezek a kereskedők? Vizsgálta-e a NAV ezt a problémakört? Ezeket a kérdéseket tettük fel a NAV-nak, több száz vállalkozó nevében, akik mozgó üzlettel dolgoznak.
A hatóság válaszában közölte: nem szükséges, hogy a mobil kapcsolat folyamatos legyen, hiszen a rendszer úgy épül fel, hogy a legutóbbi adatszolgáltatás óta keletkezett valamennyi adatot leadja a gép a következő adatszolgáltatás során, akármikor kerül is erre sor. A pénztárgép meghatározott feltételek esetén jelez a NAV szervere felé, hogy szeretne adatokat küldeni, a hatóság szervere pedig felszólítja, hogy adja az adatokat, vagy arra, hogy bontsa a kapcsolatot küldés nélkül.
Az, hogy esetleg küldés közben megszakad a mobilkapcsolat, nem akadályozza a pénztárgép működését, hiszen az adatokat az AEE folyamatosan tárolja az utólagos manipulálás lehetőségének kizárásával. Az adatszolgáltatás megtörténik, amint a mobil kapcsolat helyreáll. Összefoglalva: a mozgóbolt pénztárgépe tud adatot továbbítani, akkor, amikor olyan helyre ér, ahol az adatkapcsolat fennáll. Egyébként azok, akiknél nem elérhető a rendelet szerinti mobil kapcsolat, a NAV-tól kérhetnek egyedi mentesítést. Ebben az esetben CD-n, vagy DVD-n kell eljuttatni az információkat a hatósághoz.
További részletek itt olvashatók!