Sajnos a problémák láttán sokan őrült költségcsökkentésbe kezdenek és a rövid távú megoldásokra koncentrálnak csak, elfeledkezve a hosszú távú létfenntartásról. A menedzserek egyik kedvenc területe, ahol spórolni szeretnek, a marketing. Pedig a marketing létfontosságú a cégek szempontjából, ezért nagyon nem mindegy, hogyan is áll neki a vezetőség a büdzsé megnyirbálásának. Természetesen lehet faragni a költségekből, ám csak azon az áron, ha más módszerrel váltják ki a korábbi költekezést, például ha a csapat vagy a vezetőség tagjai több időt és energiát ölnek a marketingfeladatokba.
A marketing területén négy fő irányvonal mellett lehet haladni nehéz időkben:
- lenyirbálni a felesleget,
- többet kihozni a már meglévő ügyfelekből,
- csökkenteni az árakat (ugyanakkor egy árversenybe belemenni veszélyes lehet),
- és addig ismételgetni a marketingüzenetet, amíg célt nem érünk vele.
Széles körben ismert, ugyanakkor kevéssé elfogadott tény, hogy egy új ügyfél megszerzése hatszor-hétszer többe kerül, mint egy már meglévő ügyfél megtartása. (Ennek ellenére rengeteg példa van rá, hogy a nagy szolgáltatók rettenetes pénzeket ölnek az új ügyfelek elcsábítására, miközben a meglévő ügyfeleket meg sem próbálják megtartani.) Bár természetesen érdemes a marketingköltségvetés egy részét új ügyfelek felkutatásába ölni, az "értékesítsünk többet a már meglévő ügyfeleknek" mindig célravezetőbb módszer.
Végül bizonyos szegmensekben igenis szükség van a marketingüzenetek állandó ismételgetésére. Azoknak az időknek már vége, amikor egy jó termék vagy szolgáltatás eladja önmagát, kommunikálni kell, rendszeresen életjelet kell adni magunkról. Ráadásul oly módon, hogy kitűnjön a hasonló reklámok és marketingakciók tömegéből: jótékonykodás, gerillamarketing, bármi szóba jöhet, ami publicitást és potenciális ügyfélelérést eredményez. Bár az eredmények kevésbé jönnek látványosan, a kitartó marketingmunka hosszú távon igenis meghozza az eredményét.