Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Legsikeresebb karácsonya azoknak a vállalkozásoknak volt, akik többet reklámoztak: 72 százalékuk számolt be nagyobb forgalomról. Ezek a legfontosabb megállapításai a Marketing Commando online felmérésének, amelyet január első felében készített 1500 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével.

Karácsonyi csúcsforgalom

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb volt a karácsonyi forgalma mint tavaly. Ez amellett, hogy 5 százalékpontos növekedés a múlt év karácsonyához képest, a 2008-óta mért legmagasabb arány is. Ezzel folytatódik a javuló tendencia, amely a válságot követő mélypont óta tart.

Emellett tovább csökkent a stagnáló és csökkenő forgalmat realizáló cégek aránya. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 37 százalékának stagnált és mindössze 12 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, ami csaknem harmada a 2009-ben mért mélypontnak (34 százalék).

Kis marketing, kiskarácsony - nagy marketing, nagykarácsony

A megkérdezett vállalkozások 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet reklámozott mint az előző év karácsonyán. E vállalkozások 73 százaléknak nőtt forgalma, ami jelentős, 9 százalékpontos növekedés az egy évvel előttihez képest. A többet reklámozó vállalkozások ötödének (20 százalék) nem változott és 7 százalékának csökkent a forgalma.

A vállalkozások 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ugyanannyit hirdet, mint egy évvel korábban. Jóval kisebb részük, 35 százalék karácsonyi forgalma növekedett tavalyhoz képest, 49 százalékuknak stagnált, 16 százalékuknak pedig csökkent.

A csökkenő reklámozásról a vállalkozások 7 százaléka nyilatkozott. 35 százalékuknak nőtt, 31 százalékuknak stagnált, 33 százalékuknak csökkent a forgalma összehasonlítva az egy évvel korábbi karácsonnyal.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.
Az összes megkérdezett 27 százaléka egyáltalán nem reklámozott karácsonykor. E vállalkozások  35 százalékának így is nőtt a forgalma, 46 százalékuknak stagnált, 16 százalék forgalma pedig csökkent, ami 4 százalékkal magasabb, mint tavaly.

“A marketing aktivitás és a forgalom közötti közvetlen kapcsolat kezdetektől kimutatható, azonban a különbség most a legszembetűnőbb: a többet marketingező vállalkozások jobb eredményeket érnek el, elveszik a vevőket a nem marketingező konkurens kisvállalkozásoktól”  – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Bővülő online kereskedelem

A megkérdezett kkv-k ötöde (21 százalék) kizárólag interneten, 41 százalék csak offline, 37 százalékuk online és offline csatornán egyaránt értékesít. A utóbbi vállalkozások karácsonyi forgalma nőtt a legjobban, 59 százalékuk nyilatkozott javulásról. A kizárólag internetes kereskedő cégek 56 százalékának, míg a csak offline értékesítő vállalkozások alig 41 százalékának lett nagyobb bevétele a tavalyi karácsonnyal összevetve. (Azonban ez még mindig nem az online kereskedelem igazi forradalma.)

“A javuló eredmények javarészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetők. Azonban az adatokból kitűnik, hogy a marketing javuló környezetben intenzívebb növekedést eredményez. Hát most kell rátaposni a marketing gázpedálra, mert gyors sikereket ígér” – mondta Wolf Gábor.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo