10-ből 9 webáruház nem hoz semmilyen hasznot a tulajdonosának Magyarországon – mondta Nagy Barna a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója a Piac & Profit Webáruházi trendek 2017 konferenciáján. Véleménye szerint ha egy szóval kéne kifejezni, hogy mitől lesz vonzó egy webáruház, akkor az a harmónia. Sok szakterület tudásának kell összefonódnia, egy irányba kell mutatnia annak, ahogy kinéz az oldal, amiről beszél, és ahogyan beszél. Sok helyen sajnos ez ,az alapvető stratégia, a márka üzenete az, ami hiányzik.
Vagyis a márka határozza meg azt is, hogy hogyan épüljön fel és nézzen ki a cég honlapja. A vonzó honlap, webáruház kialakítása nem ott kezdődik, hogy hallunk egy jó trükköt, amit megpróbálunk lemásolni – ennek eredménye inkább a totális káosz lesz.
Tudnunk kell, mit adunk el – a terméken túl
„Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, azért veszik meg, amiért csinálod” – idézte az üzletember- guru Simon SInek mondását az előadó. Ha tudjuk, miért csináljuk azt, amit, abban erő van, amit a vásárlók is megéreznek.
A cégvezetők hajlamosak mindig az új megoldásokat követni, pedig, ha az alapok sincsenek rendben, a legmenőbb újdonság sem hoz majd sikert. A lehetőségek korát éljük, egy kisvállalkozásnak soha nem volt annyi marketingeszköze, mint ma. Szinte minden elérhető interneten, annyi az ötlet, hogy inkább az a gond, hogy nem tudjuk, miből válasszunk.
A lehetőségek olyan számosak, hogy sokakat megbénítanak, és inkább nem is csinálnak semmit. Ebben is a stratégia segíthet. Ha mindig csak taktikánk van, akkor ide-oda fogunk cikázni és senki nem fogja érteni, kik is vagyunk. Számos eszköz lehet nagyon hasznos, de nem kell mindent használunk, és nem minden való mindenkinek.