Legyen időzített kedvezmény!
A Facebook és a Twitter követőknek hirdessünk akciót. Például Fekete Pénteken az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből. De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek. És így tovább.
Ajándékozási segédlet
Gyűjtsünk össze az árukínálatból olyan termékeket, mely egy adott vásárlói csoport számára jó ajándék lehet. Például igen kevés helyen találunk csak férfiak számára adható ajándékot. Ezeket a termékeket ár alapján tovább csoportosítva készítsünk egy ajánló füzetet, szórólapot online. Készülhet olyan válogatás is a bolt termékeiből, mint például “az öt legvagányabb termékünk 10.000 Ft alatt”. Ezeket az online “szórólapokat” e-mail listánkra küldhetjük, Facebook oldalunkon pedig minden nap egy-egy terméket bemutathatunk.
Kooperáció
Sok esetben kis webáruházak nem tudják megadni a nagy akciós kedvezményt, hiszen a nagykerek az árakat nem viszik lejjebb, a haszon pedig nem lehet sokkal kisebb, mint a normál értékesítés során, mert akkor már nem éri meg eladni. Ezek az üzletek a százalékos akciók helyett ajánlhatnak kiegészítő szolgáltatásokat, mint például egy elektronikai cikk kereskedő ingyenes tanácsadást a készülék beüzemeléséhez.
Szolgáltatást kínálók is élhetnek Fekete Pénteken akcióval. Például egy vízvezeték szerelő november 27-én kiállított akciós kuponjával két hónapig ingyen kiszállást ígérhet, vagy nem számítja fel a parkolás, sitt szállítás költségét.
Nagy lehetőség a szolgáltatók és a webáruházak kooperációja, hiszen a fenti példák alapján a vízvezeték szerelő és egy elektronikai áruház is adhat egymás ügyfeleinek kedvezményt. A webáruházban megvásárolt bojlert 25% kedvezménnyel beszereli a vízvezeték szerelő. Vagy a vízvezeték szerelő által ajánlott bojler megvásárlásakor 5% engedményt ad a webáruház a Fekete Pénteken történt foglalás, rendelés esetén.
Bár a webáruházban nincs éjjel és nappal, mégis lehet hosszabb idejű a nyitva tartásunk. A vásárlók ezen a napon már reggel 6 órától egészen este 10-ig tehessék fel kérdéseiket, akár a közösségi média platformokon, akár ügyfélszolgálati elérhetőségeinken. Lehet, hogy pont ez szükséges néhány vásárlónak a döntés meghozatalában, hogy meg van a lehetősége a kérdéseinek feltevésére (akkor is, ha nem él vele).
Krisztián Anikó Webáruház Analízis