Karácsonyi kampány lépésről lépésre
1. Termékünkből karácsonyi ajánlat
lőször is gondoljuk át, hogy a termékünket, szolgáltatásunkat, hogyan lehet karácsonyi ajánlatba csomagolni. Érdemes megfigyelni, hogyha bármilyen egyszerű, hétköznapi tárgyat karácsonyi mintás csomagoló papírba csomagolunk, annak egyből megváltozik a funkciója és az értéke. Gondoljuk ki, mi lehet az a „csomagoló papír”, amitől most év végén, aktuális lesz a cégünknél vásárolni.
2. Rendeljünk hozzá célközönséget!
Lehet, hogy többféle célközönségnek is tetszene az ajánlatunk, de ha ezek a célcsoportok több ponton is eltérnek egymástól, nem szólíthatjuk meg őket ugyanazzal a szöveggel és üzenettel, hanem érdemes lesz külön kommunikálni nekik. Például üzletemberek, kismamák, 50+ korosztály, tinik, egyes szakma képviselői, stb, ezek mindenkinél más lehet a probléma, így más megközelítést is igényel.
Tervezzük meg, hogyan jut el az üzenet a kiválasztott célközönségnek. Mi lehet az a marketing csatorna, ahol a célcsoport találkozik az ajánlattal? Gondoljuk át, kik lehetnek azok, akik viszik a hírünket, és segíthetnek a népszerűsítésben.
Sőt, ma már arra is van hatékony eszköz, hogy ne csak egyszer jusson el az ajánlat ugyanahhoz az érdeklődőhöz, hanem az ajánlat kövesse a kiválasztottat, mint egy hőkövető-rakéta. Ez a remarketing, ami például már a Google Adwords és a Facebook segítségével is hatékonyan működtethető. Lehetőség van azokhoz szólni újra, akik egyszer már találkoztak az ajánlattal, de még nem döntöttek mellette, jártak a honlapon, de nem vásároltak. (Itt részletesen olvashat a remarketing nyújtotta új lehetőségekről.) Érdemes tehát több lépcsős folyamatban is gondolkodni.
4. Vevővonzó tartalom a kampány lelke
Ahhoz, hogy a kampány sikeres legyen, vevőszerző szövegre is szükség lesz. Ezekkel a lépésekkel célszerű összeállítani a tartalmat: mi az üzenet; mi a vevő haszna, ha megrendeli, hiszen erre kell építeni a kommunikációt (miért éri meg, és mit nyer vele); ne maradjon ki: mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen, a végén ösztönzéssel és a határidőre figyelmeztetéssel. (Abban is segítünk, hogy hogy kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad!)
5. Ne halogassuk, amíg már késő lesz!
A halogatás csak egy újabb kudarcot eredményez. Az ötlet még nem elég, időben neki kell állni a kivitelezésnek. A karácsonyi kampányt nem lehet karácsony előtt egy héttel elkezdeni. Most kell nekiállni és végiggondolni a fenti lépéseket! Ha egyedül nem megy, vagy a napi üzletmenet nem engedi, hogy kellő időt fordítsunk rá, akkor érdemes segítőket bevonni, de semmiképpen nem érdemes kihagyni ez az idei karácsonyi szezont! (A céges ajándékok és üdvözlőlapok megtervezésével se várjunk már sokáig!)
Szilágyi Tímea mikromarketing.hu