Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!

Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kép:PParchív

Attól, hogy a marketingen belül lassan külön speciális területté növi ki magát a marketing szövegírás, szinte misztikummá is vált. Azt sejteti, hogy olyan trükkjei vagy szabályai vannak, amelyeket nem tudhat bárki, amit specialistától, szövegíró szakembertől kell elsajátítani. Van is ebben valami, de szerencsére nem ilyen nagy ördöngösség ez.

Tény, hogy kiindulásképpen össze kell szedni néhány nélkülözhetetlen hozzávalót a szövegíráshoz, és be kell tartani újabb néhány törvényszerűséget. Ezek valóban nagyon fontosak, hiszen kifejezetten vásárlás- és reklámpszichológiai hatások indokolják őket.

A szöveg akkor jó, ha 4 elvárást is teljesíteni képes:

1. Megkapó az olvasó számára, vezeti őt – lehetőleg úgy, hogy azt tegye, amit mi szeretnénk. Ehhez kell bevetni a pszichológiai trükköket.

2. Azzal a szóhasználattal készül, amivel az olvasóink gondolkodnak.

3. Akkor eredményes, ha minél nagyobb arányban valósítja meg a konverziós célt: az ajánlatkérést, vásárlást vagy adott esetben a kapcsolatfelvételt, esetleg regisztrációt.

4. Online marketingszövegek esetében pedig a szövegeknek a Google kulcsszó-sűrűségi követelményeit is teljesíteniük kell ahhoz, hogy a kereső relevánsnak ítélje az oldalt.

A marketing szövegírás 4 parancsolata, amelyekkel darabonként legalább 2 százalékkal növelheti a szövegei konverzióját!
1. Írjon az olvasóról! Legtöbben már ott hibáznak, hogy magukról, cégükről, termékükről írnak. Valójában ez nem érdekli az olvasót, ez számára nem hír. Ellenben saját magáról mindenki szívesen olvas: az embereket a saját gondolataik, saját problémáik, saját vágyaik érdeklik. Fogalmazza meg úgy a mondanivalóját, hogy azzal az olvasói problémáira vagy céljaira kínáljon megoldást! (Figyeljen arra, hogy szövegei alanya 80 százalékban maga az olvasó legyen!
2. Hasson az érzelmekre! Vásárlási döntéseinket többnyire érzelmi alapon hozzuk – még akkor is, amikor azt hisszük, észérvekkel támasztottuk alá. Hasson hát a szövegeiben az érzelmekre: váltson ki vágyat, félelmet, azonosuljon az olvasók dühével, vagy izgatottságával! Ezt olyan szavakkal érheti el, amelyek az adott érzelmet jellemzik, pl: „dühítő?”, „félő?” „aggasztó?”.. stb.
3. Tagolja a szöveget, használjon címsorokat! Akármilyen hosszú a szövege, pillanatok alatt emészthetővé válik (még a szkennelve olvasók számára is), ha bekezdésekre tagolja, grafikákkal segíti a megértést, és minden bekezdéshez hozzárendel egy rövid, izgalmas címet, amiről a bekezdés szól!
4. Használjon izgalomfokozó szavakat! Sok olyan szavunk van, amelyekkel a szöveg izgalmasabbá tehető. Például, a helyett, hogy: „a marketing szövegírás receptje”, írhatnám, hogy „a hatásos marketing szövegírás titkos receptje”… és mennyivel izgalmasabb tartalmat rejt így a cím, igaz? Ilyen izgalomfokozó pl: „titkos”, „döbbenetes”, „bevált”, „izgalmas”, „meglepő”… stb.
Attól függően, hogy google hirdetést, szórólapot, edm kampányt, vagy weboldalt szövegez épp, további szabályokat kell betartania. Ezek mind pofonegyszerűek, mint ez a 4, amit most itt olvashatott, de nagyon fontosak, és jelentős mértékben növelik egyenként is a célok teljesülésének.
Ezzel a szövegekkel szembeni követelményeket már ismeri is, de még semmiképpen nem érdemes hozzákezdenie a marketing szövegíráshoz, mert akár százszor is átírhatja a szövegeit, akkor sem fog tetszeni sem Önnek, sem az olvasóinak. Hiányozni fog belőle az esszencia, a lényeg.

Álljunk neki

Először készítse össze a szövegírás hozzávalóit! A hatásos szövegírás ugyanis NEM a szavakon múlik! Vagy legalábbis nem teljesen, csak kb: 40-50 százalékban.

Ahhoz, hogy jó és hatásos szöveget írjon, át kell gondolnia a stratégiáját. Stratégia nélkül képtelenség jót írni: még a legnagyobb guruknak sem menne. Melyek azok a legfontosabb kérdések, amelyekre össze kell gyűjtenie a válaszokat ahhoz, hogy a szövegírás már játszi könnyedséggel menjen, és Ön még élvezhesse is az alkotást?

1. Jól gondolja át, hogy kik lehetnek az Ön ideális vevői! Az ideális vevő nem csupán a célcsoport meghatározását jelenti. Önnek azoknak a körét, attitűdjét, problémáit, félelmeit, vágyait, sőt, szóhasználatát kell definiálnia, akik az Ön termékével /szolgáltatásával tökéletesen ki tudják elégíteni szükségleteiket.

A példa kedvéért: egy kastélyhotel olyan házasodni vágyó fiatal párok számára ideális helyszín, akik a nagy romantikára, nagy felhajtásra, eleganciára, „hercegi” bánásmódra vágynak. Ezért a szövegírásban ezeket az igényeket kell domborítani. Ha az ideális vevők jellemzőit sikerül pontosan tisztáznia, akkor nagyon nagy eséllyel őket fogja bevonzani, hiszen ők érzik magukat megszólítva. Ha szimplán esküvőt hirdetne, akkor a 3. házasságkötésére készülő, „kiskocsmába szánt szűk körű lagzit akaró” párok is betévednének Önhöz. Ezek az ügyfelek azonban rossz ügyfelek lennének, hiszen egészen biztosan nem azt kapnák, amire vágytak.

2. Jól gondolja át azt is, hogy mi a szövegírás célja! Ezt persze nagyban meghatározza, hogy milyen eszközzel dolgozik épp: ha google adwords hirdetést ír, ha szórólapot szövegez, vagy webes tartalmat alkot, más-más célokat rögzítsen! A célok azonban meghatározzák a szöveg jellegét, stílusát, hosszát is. Milyen célok lehetségesek? Például: feliratkozásra akarja rávenni az olvasóit? Kattintásra? Megrendelésre? Valamilyen visszajelzésre? Arra, hogy telefonáljon? Kérjen ajánlatot? … stb.

3. Végül pontosan fogalmazza meg magában mi legyen az az ajánlat, amivel felkeresi a vevőit! Érdemes elgondolkodnia azon, hogy ha az ajánlat magas árú termékre vonatkozik, akkor nem biztos, hogy egy féle eszköz, vagy egy email elég lesz! Jobb rögtön kitalálni a lépéssorozatot, amivel meggyőzhetők az olvasók. Az ajánlattal szemben további követelmény, hogy legyen ellenállhatatlan, vagyis lényegesen kedvezőbb feltételekkel megvásárolható – néhány napig, amíg a kampány tart – mint egyébként.

Ha már így összeszedte a hozzávalókat a sikeres szövegíráshoz, neki is láthat. Most már könnyebben fog menni, hiszen a legfőbb gondolatok, célok, lépések és az irány adottak.

Kívánok Önnek sikeres szövegírást és eredményes reklámkampányokat!

Farkas Erika marketingszoveg.hu

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo